obroty silnika przy prędkości 100 i 120 km/h

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
nieprosty
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2015, 14:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Przeworsk
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#16 Post autor: nieprosty »

Aha. No trudno. Muszę przeboleć. Szóstka byłaby super! ;) Dzięki za odpowiedzi.

korolll

#17 Post autor: korolll »

1.6 LPG (przerobiony z CNG) , 100 km/h - 3000 obr/min . Jest jeden plus ze patrząc na obrotomierz nie korci do przekraczania prędkości poza miastem :)

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: lawless »

Moja 1.8 też ma 3000 przy 100km/h :mrgreen:
Myśl samodzielnie!

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#19 Post autor: MARCEL! »

Hmmm ja mam 1.8 przy 3000 obrotach ok 115 km/h.
Według VIN:
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
Jest to wersja Zafiry po liftingu.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2016, 18:56 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 16629

#20 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

MARCEL! pisze:Hmmm ja mam 1.8 przy 3000 obrotach ok 115 km/h.
Według VIN:
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
Jest to wersja Zafiry po liftingu.
Nie tylko po lifcie, ja mam 2001 rok i też mam dłuższą skrzynię. Z tego co się orientuję to Zosie 1,6 miały krótkie skrzynie wszystkie (oznaczenie sport po rozkodowaniu vinu), a 1,8 miały dwie różne krótkie (sport) i dłuższe (GT6 jak wyżej). Ja też mam długą i sobie chwalę, może nie będę się zbierał spod skrzyżowania jak krótsza, ale za to jest bardziej eko na trasie :) a Zosia nie jest do szaleństw z tymi silnikami, do tego służy OPC, o czym Sebu$ mnie poinformował i przekonał bardzo dokładnie :)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#21 Post autor: MARCEL! »

Najlepsze jest to, że ja na początku myślałem, że mam krótką skrzynie. Ogólnie nawet ta długa wydaje się krótka. Hmm po prostu brakuje tej 6tki.
Eko jak eko, ale hałas męczy w trasie.
Generalnie i tak Z18XE jest dość głośny. Max 130 km/h. Więcej nie ma sensu. Czuje się jak w odrzutowcu. Może kwestia przyzwyczajenia.
Chociaż w wakacje trochę jeździłem Fiatem 126p i po np. godzinnej jeździe 126tka jak wsiadłem do Zafiry to Zafira przy 120 wydawała się bezgłośna...

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: lawless »

MARCEL! pisze:Hmm po prostu brakuje tej 6tki.
Też tak myślę jak miałbym 6 bieg to było by :ok: :ok: :lol: ..ale nie mam :?
Myśl samodzielnie!

Skasowany użytkownik 6483

#23 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie , trza sie przesiąść na diesla , skrzynia 6 biegowa a przy 100km/h jakieś nie całe 2tys obr i błoga cisza... :piwo:

Skasowany użytkownik 16629

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

jarecki69 pisze:Panowie , trza sie przesiąść na diesla , skrzynia 6 biegowa a przy 100km/h jakieś nie całe 2tys obr i błoga cisza... :piwo:
Jarku 6-biegowa w dieslu owszem jest, ale Zosi B :) w naszych biednych A niestety w żadnej opcji nie było 6-ki... ale uważam tak jak koledzy, przy długiej skrzyni brakuje tego kolejnego biegu i zgadzam się, że Zosia może nie jest ideałem ciszy, ale jak się przesiadłem z poprzedniej Hondy 1,4 (a tam jest jeszcze krótsza skrzynia albo tak mi się wydaje) to wydaje mi się, że jest o niebo ciszej, w Hondzie przy 140 to już za bardzo gadać się nie da, a w Zosi jednak radio jeszcze słychać heheh

misiekzoo

#25 Post autor: misiekzoo »

jarecki69 pisze: trza sie przesiąść na diesla
A fuj daj spokój z dieslami :) .
Na gaziku hula się taniej hehe ;) .
Pomijam w razie awarii jakie są koszta napraw .

A co do tematu u mnie 2003 rok i niestety też krótkie przełożenie. Astrę mam jeszcze 1,8 i całkiem inaczej się jeździ . Ale jak koledzy wcześniej mówili , trzeba się przyzwyczaić :) .

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: lawless »

jarecki69 pisze:Panowie , trza sie przesiąść na diesla , skrzynia 6 biegowa a przy 100km/h jakieś nie całe 2tys obr i błoga cisza...
Bez dwumasy bez DPF-u turbin i innych wynalaków ewentualnie się zastanowię :>
Myśl samodzielnie!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#27 Post autor: Janus »

Ja w DTI mam przy 130km/h około 3,2tys obr/min. Uważam że jest to górna granica "żyłowania" silnika w Zosi... 6-tki niestety nie ma i nie będzie...

A jak silnik stanie dęba albo znowu narazi mnie na $$$ to wywalę spod maski tego Ecoklekota i wpakuję 2.0 albo 2.2 w benzynie ;) dla benzynki to całkiem normalne obroty i o wiele ciszej w kabinie jednak...

Aha - i jeszcze jedna ważna rzecz - ja mam koła 205/55R16
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 21:05 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#28 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Sprawa ewentualnych kosztów napraw to wygląda tak "jak dbasz tak masz" :lol: . Są zwolennicy diesli i zwolennicy benzyn , nie zamierzam polemizowac , kóre jest lepsze , dla każdego cos dobrego. Jeżdżę od dawna dieslami i lubie ten pomruk i oczywiscie wciskanie w fotel :lol: . To tyle..bo zaraz mnie tu zlinczują :lol:

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: lawless »

jarecki69 pisze:Sprawa ewentualnych kosztów napraw to wygląda tak "jak dbasz tak masz"
No i tu masz Jarek rację :D :ok:
Jeszcze jest sprawa jak dbał lub dbali poprzedni właściciele. :piwo:
jarecki69 pisze:Są zwolennicy diesli i zwolennicy benzyn , nie zamierzam polemizowac , kóre jest lepsze , dla każdego cos dobrego
Tutaj też masz rację !
To tyle..bo zaraz mnie tu zlinczują
E tam nie ma się co szarpać wszystko jest wyjaśnione :ok:
Zresztą temat jest o obrotach silnika a nie benzyna kontra disel :piwo:
Myśl samodzielnie!

Spiddi
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 08 maja 2015, 19:26
Lokalizacja: Konstancin
Model:

#30 Post autor: Spiddi »

Witam. Podepnę się pod temat.. Mam te same objawy przy 120km/h ok 4k obrotow na trasie masakra:/ Miałbym prośbę. Mógłby ktoś kto się zna wypisać różnice miedzy tymi skrzyniami?? Która wkońcu to długa która krótka? I która by byla najlepszym wyborem do 1.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”