Częste wypalanie DPF-u
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pewnie że usunąć!bzajdel pisze:Zobaczymy, może i trzeba będzie usunąć DPF
Tym bardziej że kosztuje to tyle samo co:
bzajdel pisze:Czyszczenie chemiczne DPf - 600
A czyszczenie EGR pomoże na tydzień jazdy (hmm nowy kosztuje 500)
Ja dwa lata temu płaciłem 700 za DPF+EGR OUT! ten zawór u mnie nie istnieje, przykręciłem aluminiową zaślepkę a rurkę od spalin zaklepałem ostał się ino kabel
Ja najpierw przed usunięciem spróbował bym takiego ewentualnie jakiegoś markowego środka. https://www.youtube.com/watch?v=Foc2uTmkOgI i zrobił bym to sam później wypalił bym go z trybie serwisowym wymienił olej i filtry. Jak by nie pomogło to myślał bym o zainwestowaniu w tego tysiaka.
Inne parametry silnika w normie, jak mi padł wtrysk to na postoju przy dwóch odpaleniach do nagrzania silnika nasycenie z 80% do 105% tak lały wszystkie wtryski aby wyrównać pracę silnika.
Inne parametry silnika w normie, jak mi padł wtrysk to na postoju przy dwóch odpaleniach do nagrzania silnika nasycenie z 80% do 105% tak lały wszystkie wtryski aby wyrównać pracę silnika.
za czyszczenie egr-a czterech stów bym nie dał prędzej bym kupił nowy zawór tym bardziej że nakład finansowy to dobry płyn do czyszczenia szyb kominkowych lepiej się sprawuje niż te clinery egr i pędzelek przy okazji wyczyścił bym przepustnice i boost sensor dla nie wprawionego to jakieś 2 godzinki roboty.bzajdel pisze:Zobaczymy, może i trzeba będzie usunąć DPF, choć osiem miesięcy żyliśmy w "zgodzie"
Czyszczenie chemiczne DPf - 600, reszta to czyszczenie EGR. Nie wiem czy to drogo, wiem, że mechanik dobry, a o takich trudno
Ostatnio zmieniony 21 lut 2016, 17:48 przez k@niu, łącznie zmieniany 1 raz.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
bzajdel pisze:Zobaczymy, może i trzeba będzie usunąć DPF, choć osiem miesięcy żyliśmy w "zgodzie"
Czyszczenie chemiczne DPf - 600, reszta to czyszczenie EGR. Nie wiem czy to drogo, wiem, że mechanik dobry, a o takich trudno
Usuń DPF i zaślep EGR, możesz przy okazji zrobić lekkiego chipa. Jeżeli usuniesz całą puszkę z dpf to sprzedasz za kilkaset złotych dodatkowo.
Szkoda się babrać z tym na dłuższą metę.
Wymień olej w skrzyni i w silniku na dobry syntetyk przy okazji.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, 13:42 przez basti_seba, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Dlaczego kupujecie diesle do jazdy po mieście. To murowane kłopoty z filtrem cząstek stałych. Kiedy ma on się wypalić??
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wypali się podczas jazdy, nawet w mieście, dystans około 7 kmpaweldm pisze:Dlaczego kupujecie diesle do jazdy po mieście. To murowane kłopoty z filtrem cząstek stałych. Kiedy ma on się wypalić??
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
[quote]Dlaczego kupujecie diesle do jazdy po mieście. To murowane kłopoty z filtrem cząstek stałych. Kiedy ma on się wypalić??
_________________
oczywisty fakt jeżeli się jeździ tylko po mieście-częste wypalanie i masa kłopotów;
ja natomiast pomykam Szwajcaria -Polska średnio raz dwa razy w miesiącu i nie da się uniknąc kłopotów, kwestia co się w danym czasie popsuje
Zośkę mam od 2009 kupioną w pl miała niecałe 3 lata
miała przebieg 126 tys.obecnie 226 tyś-w marcu będą urodziny okrągła dyszka
-raz po przejechaniu 1400 km; 150 km od domu, padł czujnik pdf ledwo dojechałem-skutek zapchany filtr
80% robię długie trasy około 2000 tys jeden przejazd,a problemów nie dało się ominąc
-wrzesień 2014 padł czujnik temperatury-nie robiłem wywaliłem pdf za 950 zł
od tamtej pory prawie nic, poza małą chmurką z tyłu przy pierwszym odpaleniu; gdy silnik zimny ;no ida się pojechac ciut wiecej 190 km|h
z innych rzeczy przez siedem lat urzytkowania
alternator przy 160 tyś
w zeszłym roku czujnik doładowania cisnienia
pozd!
_________________
oczywisty fakt jeżeli się jeździ tylko po mieście-częste wypalanie i masa kłopotów;
ja natomiast pomykam Szwajcaria -Polska średnio raz dwa razy w miesiącu i nie da się uniknąc kłopotów, kwestia co się w danym czasie popsuje
Zośkę mam od 2009 kupioną w pl miała niecałe 3 lata
miała przebieg 126 tys.obecnie 226 tyś-w marcu będą urodziny okrągła dyszka
-raz po przejechaniu 1400 km; 150 km od domu, padł czujnik pdf ledwo dojechałem-skutek zapchany filtr
80% robię długie trasy około 2000 tys jeden przejazd,a problemów nie dało się ominąc
-wrzesień 2014 padł czujnik temperatury-nie robiłem wywaliłem pdf za 950 zł
od tamtej pory prawie nic, poza małą chmurką z tyłu przy pierwszym odpaleniu; gdy silnik zimny ;no ida się pojechac ciut wiecej 190 km|h
z innych rzeczy przez siedem lat urzytkowania
alternator przy 160 tyś
w zeszłym roku czujnik doładowania cisnienia
pozd!
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 gru 2009, 13:32
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Auto: opel zafira b 1.9 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
he he!!!!!! dobre, już więcej się nie da sprawdzałem sam jak i z 3 pasażerami
no jest pewnie możliwosc z dobrej górki ;pozd!
no jest pewnie możliwosc z dobrej górki ;pozd!
dobra panowie, dobra wróćmy do tematu
Odebrałem samochód z warsztatu, faktycznie mocy więcej po czyszczeniu EGR, do pierwszego wypalania przejechałem 420km - czyli ok. No ale dziś, po 35km wypalanie włączyło się od nowa. Obwodnicą ok 25 km i udało się zakończyć. Ale po zgaszeniu silnika pojawił się komunikat INSP 0
Jak myślicie skąd znów takie szybkie wypalanie?
No i co do tego komunikatu: we wrześniu miałem komunikat INSP 1000, więc wtedy wymieniłem olej - od tego czasu zrobiłem 4000km. Czy to możliwe, żeby tak szybko była potrzebna kolejna wymiana? Czy komunikat INSP 0 może się pojawić bez wcześniejszego komunikatu INSP 1000?
Co do grzebania samemu to kompletnie nie dla mnie, nie moja bajka. Wywalenie filtra jedni zachwalają, a co najmniej tyle samo osób to odradza. Czeski film. Faktycznie nie powinienem kupowac diesla do mojej jazdy, ale teraz juz za późno. Wcześniej miałem scenica też w dieslu i dawał radę - ale był bez DPFu
Odebrałem samochód z warsztatu, faktycznie mocy więcej po czyszczeniu EGR, do pierwszego wypalania przejechałem 420km - czyli ok. No ale dziś, po 35km wypalanie włączyło się od nowa. Obwodnicą ok 25 km i udało się zakończyć. Ale po zgaszeniu silnika pojawił się komunikat INSP 0
Jak myślicie skąd znów takie szybkie wypalanie?
No i co do tego komunikatu: we wrześniu miałem komunikat INSP 1000, więc wtedy wymieniłem olej - od tego czasu zrobiłem 4000km. Czy to możliwe, żeby tak szybko była potrzebna kolejna wymiana? Czy komunikat INSP 0 może się pojawić bez wcześniejszego komunikatu INSP 1000?
Co do grzebania samemu to kompletnie nie dla mnie, nie moja bajka. Wywalenie filtra jedni zachwalają, a co najmniej tyle samo osób to odradza. Czeski film. Faktycznie nie powinienem kupowac diesla do mojej jazdy, ale teraz juz za późno. Wcześniej miałem scenica też w dieslu i dawał radę - ale był bez DPFu