do czego ten przewód (pompa vp44)
Moderator: Sebu$
do czego ten przewód (pompa vp44)
Zastanawiam sie do czego są te "złącza" przewody przy pompie , przewod nr 1 jest zatkany chyba śrubka.
Bo tak wogle zastanawiam sie gdzie mogłbym sie wpiac z pompka do odpowietrzania układu paliwa w razie wymiany filtra badz jakichs napraw wymagajacych odłanczania przewodów paliwowych.
Pompke najlepiej jeżeli jest możliwosc wpiałbym na stałe albo tak zeby była wmiare łatwa możliwość wpięcia
Z góry za pomoc serdecznie dziękuje i prosze i.wyrozumiałośv dopiero ucze się
Bo tak wogle zastanawiam sie gdzie mogłbym sie wpiac z pompka do odpowietrzania układu paliwa w razie wymiany filtra badz jakichs napraw wymagajacych odłanczania przewodów paliwowych.
Pompke najlepiej jeżeli jest możliwosc wpiałbym na stałe albo tak zeby była wmiare łatwa możliwość wpięcia
Z góry za pomoc serdecznie dziękuje i prosze i.wyrozumiałośv dopiero ucze się
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ten przewód nr 1 jest od przelewów paliwa do pompy na pewno zatkany śrubką a powrót przez trójnik puszczony jest węża powrotu do baku widać go troszkę wyżej.
Nr 2 to powrót do baku tak zwany dławik paliwa.
Żadnej pompki elektrycznej jak już to gruszka ale jak zapowietrzysz pompe to gruszka nic nie pomoże i nawet pompka zostaje popuszczenie przewodów paliwowych i wspomagając się plakiem odpalisz reszte pompa odpowietrzy sama.
Nr 2 to powrót do baku tak zwany dławik paliwa.
Żadnej pompki elektrycznej jak już to gruszka ale jak zapowietrzysz pompe to gruszka nic nie pomoże i nawet pompka zostaje popuszczenie przewodów paliwowych i wspomagając się plakiem odpalisz reszte pompa odpowietrzy sama.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 15:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Mi to wygląda na odcięty i zaślepiony powrót z przelewów wtryskiwaczy. Bo w tym silniku przelewy wracają z powrotem na linię ssącą do pompy (dlatego jak ma się nieszczelne przelewy to paliwo się cofa do baku zapowietrzając układ).
Przelewy pewnie masz poprowadzone do jakiegoś naczynia albo przewodu powrotnego do baku...
Pompka elektryczna w tym silniku to (moim zdaniem) sensownie gdzieś między filtrem paliwa a pompą wtryskową. I to tylko na czas odpowietrzania układu. Najlepszy byłby jakiś trójnik z zaworem, a za zaworem króciec do przyłaczania gumowego przewodu paliwowego i pompki. W trakcie odpowietrzania podłączasz pompkę, odpływ do naczynia, odkręcasz zawór i włączasz pompkę łapiąc paliwo do naczynia. Jak już będzie płynęło samo paliwo, kręcisz rozrusznikiem. Auto powinno zaskoczyć po 10-20 sekundach.
Ja odpowietrzanie robiłem w ten sposób, że pompę elektryczną włączałem w szereg między filtr a pompę wtryskową. Też działa, tylko potem po odpowietrzeniu i uruchomieniu trzeba to szybko rozpiąć, wyjąć pompę i złączyć przewody...
Pompa mogła by być zamontowana na stałe wspomagając pompę wtryskową przed rozruchem silnika. Jest tylko jedno ale... Taka pompa ma niską wydajność (chyba niższą niż pompa skrzydełkowa wewnątrz pompy wtryskowej) i stanowi "wąskie gardło". Włączanie jej w szereg nie ma sensu. Włączenie równoległe z kolei - gdzieś trzeba wylot z tej pompy odprowadzić. Sensownie by było do baku, ale raczej drugim przewodem powrotnym, którego nie mamy...
Przelewy pewnie masz poprowadzone do jakiegoś naczynia albo przewodu powrotnego do baku...
Pompka elektryczna w tym silniku to (moim zdaniem) sensownie gdzieś między filtrem paliwa a pompą wtryskową. I to tylko na czas odpowietrzania układu. Najlepszy byłby jakiś trójnik z zaworem, a za zaworem króciec do przyłaczania gumowego przewodu paliwowego i pompki. W trakcie odpowietrzania podłączasz pompkę, odpływ do naczynia, odkręcasz zawór i włączasz pompkę łapiąc paliwo do naczynia. Jak już będzie płynęło samo paliwo, kręcisz rozrusznikiem. Auto powinno zaskoczyć po 10-20 sekundach.
Ja odpowietrzanie robiłem w ten sposób, że pompę elektryczną włączałem w szereg między filtr a pompę wtryskową. Też działa, tylko potem po odpowietrzeniu i uruchomieniu trzeba to szybko rozpiąć, wyjąć pompę i złączyć przewody...
Pompa mogła by być zamontowana na stałe wspomagając pompę wtryskową przed rozruchem silnika. Jest tylko jedno ale... Taka pompa ma niską wydajność (chyba niższą niż pompa skrzydełkowa wewnątrz pompy wtryskowej) i stanowi "wąskie gardło". Włączanie jej w szereg nie ma sensu. Włączenie równoległe z kolei - gdzieś trzeba wylot z tej pompy odprowadzić. Sensownie by było do baku, ale raczej drugim przewodem powrotnym, którego nie mamy...
Janusz
tak jak kolega dziadek radzi tak odpowietrzalem pewnie niezgodnie z sztuka jak to sie mowi bo odkrecalem po kolei przewody wysokiego cisnienia i czekalem az paliwo po leci i zakrecalem tyle ze w tym czasie mialem zdjete wezki przelewow bo inaczej kluczem ruchu nie moglem wykonac no ale odpalil bez problemu i bez plaka.
Ale pomysl na zalozenie trojnika podoba mi sie tyle ze teraz trzeba było jaki trojnik z zaworkiem od czego plastikowy? metalowy? bede musial poszukac i pokombinowac ale to nie byłoby głupie i pompa wpinana na czas odpowietrzania
Ale pomysl na zalozenie trojnika podoba mi sie tyle ze teraz trzeba było jaki trojnik z zaworkiem od czego plastikowy? metalowy? bede musial poszukac i pokombinowac ale to nie byłoby głupie i pompa wpinana na czas odpowietrzania
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolego kombinujufo01@wp.pl pisze:(...)
Ale pomysl na zalozenie trojnika podoba mi sie tyle ze teraz trzeba było jaki trojnik z zaworkiem od czego plastikowy? metalowy? bede musial poszukac i pokombinowac ale to nie byłoby głupie i pompa wpinana na czas odpowietrzania
Ja wymieniłem filtr w grudniu 2015, więc teraz kombinował będę dopiero za pół roku
EDIT
Właśnie całkiem dobrze sobie poradziłeśufo01@wp.pl pisze:tak jak kolega dziadek radzi tak odpowietrzalem pewnie niezgodnie z sztuka jak to sie mowi bo odkrecalem po kolei przewody wysokiego cisnienia i czekalem az paliwo po leci i zakrecalem
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 19:49 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
o który trójnik chodzi ?.ufo01@wp.pl pisze:Ale pomysl na zalozenie trojnika podoba mi sie tyle ze teraz trzeba było jaki trojnik.
Tak budujemy w vectrach.
A w zafirach poniżej filtra paliwa trójnik 8x4x8.
Jak zapytasz się starych kierowców to ci powiedzą że zgodnie ze sztuką to robiłeś, a plak potrzebny żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika.ufo01@wp.pl pisze:odpowietrzalem pewnie niezgodnie z sztuka jak to sie mowi bo odkrecalem po kolei przewody wysokiego cisnienia i czekalem az paliwo po leci i zakrecalem
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 20:07 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie w to miejsce bo jak pójdzie powietrze z przelewów to będzie zapowietrzał układ paliwa.ufo01@wp.pl pisze:z tego co zrozumiałem najlepiej byłoby wpiac ten trojnik w przewod idacy z filtra do pompy?
I to jest najlepsze rozwiązanie.ufo01@wp.pl pisze:Łatwiej byłoby mi wpiać w przewod powrotny ale jak sie domyslam to by nic nie dało?
Nie zakładaj żadnych zaworków zwrotnych.ufo01@wp.pl pisze:znalazłem trojnik i do tego osobno zaworek do paliwa
nie chodziło mi o zaworek zwrotny tylko o trojnik 8x4x8 lub 8x8x8 ( wtedy jak sie nie myle srednica by pasowala na zawor "kranik paliwa" takie cos jak na zdjeciach
i czy mogło by to byc w przewodzie powrotnym kawalek za przelewami?
podpinam pompke w ten zaworek przelewowy odkrecam wlanczam pompke leje paliwo do jakiegos zewnetrznego pojemnika jak widze ze nie ma pecherzykow zamykam zawprek odlanczam
i czy mogło by to byc w przewodzie powrotnym kawalek za przelewami?
podpinam pompke w ten zaworek przelewowy odkrecam wlanczam pompke leje paliwo do jakiegos zewnetrznego pojemnika jak widze ze nie ma pecherzykow zamykam zawprek odlanczam
- Załączniki
-
- photo-s.jpg (8.51 KiB) Przejrzano 694 razy
-
- zawor-paliwa-uniwersalny-prosty.jpg (8.23 KiB) Przejrzano 694 razy
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Na co ci pompka ? ja od kupna nie ma pompki i jeżdżę.
Pompka szczególnie w tym miejscu nie zda egzaminu prześledź jak paliwo idzie z filtra do pompy i okaże się że będziesz ssał paliwo z filtra mijając pompe np do bańki bo gdzie. A jak by ta pompka była przed filtrem paliwa to by pchała paliwo do pompy a w razie nieszczelności będzie wyciekała i szybko znajdziesz nieszczelność.
Pompka szczególnie w tym miejscu nie zda egzaminu prześledź jak paliwo idzie z filtra do pompy i okaże się że będziesz ssał paliwo z filtra mijając pompe np do bańki bo gdzie. A jak by ta pompka była przed filtrem paliwa to by pchała paliwo do pompy a w razie nieszczelności będzie wyciekała i szybko znajdziesz nieszczelność.