Zafira A 1.8 125KM Padł podczas jazdy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

Zafira A 1.8 125KM Padł podczas jazdy

#1 Post autor: PabloSBT »

Witam, mam problem z moją Zafira dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i samochód z kluczykiem samochód zaczął zwalniać nie reagował na gaz po zatrzymaniu się nie chciał odpalić migał check i świeciła się kontrolka trakcji posprawdzałem kabelki pod maską bo TC chyba z przepływomierza bierze dane ale wszystko było ok po kilkunastu próbach odpalenia odpalił i tylko kontrolka TC świeciła przejechałem 10 km zgasiłem samochód odpaliłem i już niby wszystko ok, ale nie chce żeby mi gdzieś stanął w drodze bo mam teraz mieć dłuższe trasy dane samochodu
Opel Zafira A 1.8 125KM 2002r
Ostatnie naprawy
wymiana rozrządu
wymiana czujnika wałka rozrządu
wymiana cewki zapłonowej

w załączniku przesyłam screen z błędami z komputera o co może teraz chodzić? niedawno miałem problem z czujnikiem rozrządu przez który mi szarpał samochód wymieniłem na delphi zaczął wyskakiwać błąd check i awaria po wymianie na lepszy czujnik EPS problem znikł a teraz kolejne coś szwankuje :(
Załączniki
Bez tytułu.png

ja37

#2 Post autor: ja37 »

Miga check - problem z immobiliserem.
Tylko to działa tak, że immobiliser blokuje samo odpalenie silnika, jak jest odpalony, to można pestkę z kluczyka wyjąć i będzie chodził, do zgaszenia.
Przynajmniej ja tak mam.

Musisz mieć gdzieś zły styk na kabelkach, najprędzej brudna masa jest.

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#3 Post autor: PabloSBT »

To mogl byc immobilajzer tylko dlqczego zgasl podczas jazdy a nie powinien, bledy sprawdzalem tydzien temu i nie bylo zadnego a teraz tyle na raz :/ skasowalem bledy przejechalem 30 km i jest normalnie silnik pracuje rowno żadnego bledu nie ma jak by cos siadlo to bym wiedzial co to a tak to trzeba jezdzic i nie wiadomo kiedy moze stanac :/ przelozylem akumulator wyczyscilem wszystkie masy ładowanie 13.90

ja37

#4 Post autor: ja37 »

Nie wszystkie masy wyczyściłeś.
13,9 to nie jest świetny wynik.
U mnie muszę naprawdę dużo włączyć, żeby mieć ładowanie 13,6, normalnie tylko na światłach mam 14,4.

To wina ekonomistów, którzy właśnie projektują też opla....zobacz kable wiązki silnika opla z lat '90, a teraz....niebo, a ziemia....

Najlepiej zakup jakiś kontakt spray i popsikaj wszystkie złącza, to od pętli immo też.

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#5 Post autor: PabloSBT »

Mozliwe ze to przez miernik bo sprawdzalem drugim i pokazuje 14.2 v nie wiem czemu taka roznica ten miernik ktory kosztowal 50 zl pokazuje 13.8 a miernik za 20 zl pokazuje 14.4 przy wylaczonymi odbiornikami a ze swiatlami 14.2 v

ja37

#6 Post autor: ja37 »

Hmmm, ja mam miernik za 1200.....
Ale nie iotym sprawa.
Wtyczka od pętli immobilisera jest podejrzana jak dla mnie.
Popsikać i zobaczyć, co będzie.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2016, 16:32 przez ja37, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#7 Post autor: Janus »

A ja podejrzewam że Kolega stał się kolejną ofiarą sterownika silnika w Z18XE :(
I nawet nie chodzi o to, że te sterowniki padają. Problemem jest zdobycie drugiego sprawnego który pochodzi kolejne X lat :(
Janusz

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: Forfiter2012 »

PabloSBT objawy miałem identyczne, rozwiązanie problemu wg. mnie podał kolega Janus i ja się pod tym podpisuje "obyma ręcyma".

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#9 Post autor: Janus »

Forfiter2012 pisze:PabloSBT objawy miałem identyczne, rozwiązanie problemu wg. mnie podał kolega Janus i ja się pod tym podpisuje "obyma ręcyma".
Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie problemu, a tylko wskazanie źródła :(
Ostatnio miałem do czynienia z takim urządzeniem jak DET3 i zaczynam się zastanawiać, czy to właśnie w rękach kumatego człowieka nie było by dobrym docelowym rozwiązaniem...
I aby uściślić znaczenie "dobrym" - tutaj ekonomicznie (cena) i praktycznie (trwałość) usprawiedliwionym rozwiązaniem
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 20:25 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#10 Post autor: PabloSBT »

Od kiedy sie to stalo przejechalem kolo 900 km i zaden blad ani nic niepokojącego sie nie dzialo teraz nie ma bledów nie wiem czemu tak sie moglo wtedy stac slyszalem o tych sterownikach wadliwych przez umieszczenie na silniku, mam nadzieje ze jeszcze troche pochodzi i nie bedzie mi juz robil takich akcji bo zblizaja mi się dłuższe trasy :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”