Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
yach

#61 Post autor: yach »

Może ja odpowiem ja płaciłem 400 zł już z kosztami przesyłki (oczywiście nowy). Stary pójdzie do regeneracji.

kicaj

#62 Post autor: kicaj »

to spoko, ceny podobne jak w de...
no i nie tak drogi jak w silnikach Y20...

Nitaka

#63 Post autor: Nitaka »

mysle ze masz egr caly czas otwarty ale powyzej 2000 wlacza sie turbo ktore daje kopa, stad takie odczucie
powiedz ile wczesniej turbo diesli miales z takim momentem?
z tym ze problem z moca niekoniecznie moze byc spowodowany egrem (nie zakladam ze mechanik zle zrobil) wiec moze cos jeszcze...
[b]sQcha[/b], ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?[/quote]

Do tej pory jeździłem dieslem z większym momentem i mocą-BMW E46 2.0 i 3.0 :-) Ale to prawda-turbo ratuje sytuację i umożliwia jako-tako jazdę.
Pojeździłem wczoraj więcej po mieście (ruszanie, hamowanie silnikiem itp.) i mam lekki mętlik w głowie. Ruszam, na początku samochód zachowuje się jak opisałem.Po około 10-12 km przy zjeździe ze skrzyżowania (niskie obroty+ciśnięcie pedału gazu) zapala się słynna kontrolka z kluczykiem, obroty stoją max. na 2000.Nie mam możliwości zatrzymania się, jadę dalej i po chwili gaśnie kontrolka i silnik odzyskuje moc.Co ciekawe od tej pory silnik odżył-znacznie żwawiej wkręca się na obroty, można powiedzieć, że problem znikł.Po zatrzymaniu nadal 0 błędów.
Czyżby potrzebny był jakiś czas/przebieg/cykl jazdy żeby komputer zaczął odpowiednio sterować EGR-em?Dziś zobaczę czy po nocnym postoju poprawa się utrzyma. Zastanawiam się też co jeszcze oprócz EGR może dawać takie objawy?
Z ciekawostek - zawór EGR w ASO Opla 600 zł, w ASO Fiata 400 zł...Jeśli objawy wrócą, to w tym miesiącu trzeba będzie go wymienić, a w przyszłym przyjrzeć się dwumasie, bo coś mi lekko trze i stuka przy wduszonym pedale sprzęgła :-(
Pozdrawiam.W

sQcha

#64 Post autor: sQcha »

kicaj pisze:sQcha, ile kosztuje EGR do Z19DT, Z19DTH?
Podaj mi oznaczenie GM, a powiem ci ile kosztuje oryginał lub sprawdź sobie TU

Nitaka

#65 Post autor: Nitaka »

No i po sprawie :-( Zawór zdechł na amen, opisywana poprawa była chyba tylko przed-śmiertelnymi drgawkami...
Dodatkowo wk...iłem się mocno, bo po doturlaniu do ASO Fiata okazało się,że cena nagle urosła od wczoraj o 250 zł i nikt nie wie kto i dlaczego podał mi cenę 400 zł.
W związku z tym kolejne pytanie-gdzie najtaniej kupić zawór EGR do silnika 1,9 CDTi 120 KM ??? Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W

sQcha

#66 Post autor: sQcha »

Nitaka pisze:No i po sprawie :-( Zawór zdechł na amen, opisywana poprawa była chyba tylko przed-śmiertelnymi drgawkami...
Dodatkowo wk...iłem się mocno, bo po doturlaniu do ASO Fiata okazało się,że cena nagle urosła od wczoraj o 250 zł i nikt nie wie kto i dlaczego podał mi cenę 400 zł.
W związku z tym kolejne pytanie-gdzie najtaniej kupić zawór EGR do silnika 1,9 CDTi 120 KM ??? Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W
Podaj oznaczeni kodowe GM z tego zaworu, zadzwonię do kumpla w oplu i zobaczę za ile po rabacie mi taki załatwi, ewentualnie sprawdź tam gdzie podawałem kicajowi (link 2 posty wyżej)

hatson

#67 Post autor: hatson »

Nitaka pisze: Na Allegro - brak.
Pozdrawiam.W
Cos slabo szukales. Pierwszy z brzegu nr. aukcji 1017836877 . Nowka za 420 PLN

Pozdrawiam
Pawel


kp2

#69 Post autor: kp2 »

Usterka:
tryb serwisowy (kontrolka z kluczykiem), mułowaty samochód, a pod górę to ledwo wystartował.
Diagnoza:
Koniecznie jest badanie i obserwowanie przez kilka dni np. op-comem. P2279 - nieszczelność w układzie. Na diagnostę i warsztat serwisowy zawsze zdążymy wydać kasę.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
Leczenie:
Wypalenie DPF-a kompem po osiągnięciu 80% nasycenia. Ciekawe, że po tym nasycenie wcale nie spadło (dopiero po wypaleniu w trasie). Sprawdzenie solenoidu EGR (to taka funkcja w testach silnika). Było jakieś dławienie w pracy silnika. Ciekawy temat: czy ktoś to już robił? i Jakie powinny być parametry z odczytów? warto wymienić doświadczenia. Może obejdzie się bez rozbierania zaworu EGR.
Zrobiłem to kilka razy, potem wyjazd w trasę, samoczynne wypalanie i na razie wszystko huka jak trza.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif

Anony Mous

#70 Post autor: Anony Mous »

W op-comie jest rzeczywisice pomiar dwóch wartosci związanych z pracą egr'a

ja mam takie wartości:

1. EGR position commanded - 40-100% , w zależnosci od rpm (40% na wolnych obrotach)

2. EGR pulse ratio - 38-40% , w zależnosci od rpm

Dodatkowo jest zakładka na test solenoidu EGR (można testowac przy wyłączonym silniku) ale tam op-com testuje własnie tę pierwszą wartość czyli EGR position commanded i tu mam wynik: 100%, co jak mnieman oznacza że cewka się w 100% otiwera i zamyka i jest ok u mnie z EGR'em. Czy się mylę?

Nitaka

#71 Post autor: Nitaka »

Panowie muszę odświeżyć temat.
Zawór EGR wymieniony na nowy, jestem już po jeżdzie próbnej.Co prawda da się już w miare jechać, ale nadal do 2000 obrotów samochód jest mułowaty, opornie reaguje na pedał gazu, czasami szarpie.Ciagle świeci się kontrolka silnika, wypedałowany błąd 2279 - dopiero jutro podjadę na komputer, ale nieskasowany błąd nie powinien raczej wpływać na jazdę??
Podpowiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę co teraz sprawdzić,wymienić?
Pozdrawiam.Nitaka

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#72 Post autor: MieHor »

Kolego Nitaka, prześledziłem ten temat od samego początku i dochodzę do wniosku, że sam nadałeś kierunek myślenia dla wszystkich podających rady jak sobie z tym poradzić. Już w pierwszym poście nakierowałeś na EGR, ale dopiero w ostatnim poście wymieniasz błąd P2279, który niekoniecznie musi ściśle wiązać się z samym EGR'em. O tym błędzie było już kilka razy na forum. Przypomnę tylko, że jego znaczenie brzmi:

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza

I może właśnie w tym kierunku należy skierować swoje poszukiwania przyczyn Twojego problemu?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#73 Post autor: Lorry »

Czyli przejrzeć wszelkie węże, łaczenia itp

Plus szukajka bo były nawet zdjęcia gdzie ta nieszczelność się komuś pojawiła ;)

Btw. masz wersję 120 czy 150KM :?:

kicaj

#74 Post autor: kicaj »

Lorry, tez o tym pomyslalem ale ponoc w zafirach tylko DT montowali, zadnych DTJ
a kolega w opisie ma ze ma DT ;)

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#75 Post autor: Lorry »

wiem że w opisie jest dt, ale wolałem się upewnić czy nie jest to np złe oznaczenie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”