[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#871 Post autor: wampir11111 »

Marcin cały czas do przodu :piwo:
Pomoc jest i to się liczy :ok:
U mnie wygląda podobnie i bardzo się z tego cieszę :piwo:
Załączniki
tmp-cam--1948766403.jpg

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#872 Post autor: Mucias »

Ładne zabawki dla dzieci :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#873 Post autor: Sumik »

Mówisz o nas czy o naszych pociechach ? :P

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#874 Post autor: Mucias »

Heh :lol: Nie..no o Waszych pociechach...zaczynają od wydechu...aż strach pomyśleć co będzie następne :lol: Trzeba zarażać Nasze pociechy motoryzacją...a propos...
Moja mama kiedyś sie pyta mojego synka( 5lat)....Czym róźni się tata od mamy?
- synek odpowiada: Mama wyprzedza tylko traktory, a tata ciężarówy :P
Ostatnio zmieniony 05 cze 2017, 21:44 przez Mucias, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#875 Post autor: KIT GTO »

pomocną dłoń mam i ja ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#876 Post autor: doktor »

fotele są kozackie.... gdyby nie ta cena :)
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#877 Post autor: Sumik »

Kolejny UPDATE i duuuużo działań przy Zośce :)
Miałem zamieszcza to systematycznie ale niestety czasu brakło.

Żeby nie było zamieszania to zacznę chronologicznie:
Poniedziałek:
Przystąpiłem do ogarniania klimatyzacji i składania wszystkiego co posiadam; zawór rozprężny, prawie nowy wąż, uszczelniacze.
Obrazek
Teraz czeka mnie wizyta u kumpla bo niestety nie dąłem rady do niego dojechać ale o tym później.

Dodatkowo udało się ogarnąć pompę paliwa w miejsce fabrycznej. Trzeba było delikatnie pomodzić ale wszystko wygląda jak ori. Nawet wtyczka pasowała.
Obrazek

I na koniec dnia podmieniłem śrubkę restrykcyjną na ta o mniejszym przepływie. Z fi7mm na fi3mm. W magazynku z gratami czeka jeszcze jedna śrubka fi1mm.
Obrazek

I niestety koniec prac bo do pracy na noc.

Wtorek:
Ok godz. 10 przystąpiłem do podmiany kolektora na fabryczny ponieważ dalej miałem problem ze spadkiem doładowania przy 4500 obr/min i w sumie tylko tego jeszcze nie sprawdziłem.
Obrazek

Po szybkim montażu ( tak tylko dokręciłem kolektor i nawet nie podpinałem gazu)szybki test i :shock: JEST, ZNOWU ZAPIER..... tak jak powinna; 3->140, 4->200, 5->240 na 6 nie sprawdzałem bo właśnie wjeżdżałem z niemieckiej autostrady do Polski. To było to :lol: Znowu mam OPC :lol:
Nie wiem czemu kolektor powodował takie anomalie, ale ważne że odnalazłem winowajcę.

Długo nie myśląc szybki telefon do BRK i umawiamy termin na soft. Udało się umówić na 20-go czerwca :lol: Po rozmowie z Krystianem stwierdziliśmy, że ori kolektor zostaje, bo łatwiej będzie programować, reszta gratów wraca z powrotem do auta. Dodatkowo powiedział ze jeżeli mam taką opcję to żebym zajrzał do sprzęgła bo Zośki mają z tym problem.

Korzystając z okazji po drodze wpadłem do IC i zamówiłem kilka gratków:
Obrazek
Uszczelniacz wału od strony skrzyni, uszczelniacz wałka (zmieniam z powrotem na wałek z xev-a), uszczelka kolektora dolotowego (na finalny montaż na 110%), uszczelniacze zaworów ( bo z ciekawości zajrzę podczas ściągania wałka czy przypadkiem się nie pozsuwały bo podczas montażu ich nie dobijałem tak jak trzeba), pasek rozrzadu, świece Irydowe NGK.

Szczęśliwy i lżejszy o kilka złotówek pojechałem od garażu dalej przygotowywać Zofię na 20-go :lol:
Wjechałem do garażu i zabrałem się za demontaż skrzyni żeby wysłać tarcze do okucia w kevlar. Po kilku godzinkach i zrobieniu dużego spustoszenia pod maską:
Obrazek
Skrzynka leżała koło auta:
Obrazek
Wszedłem pod auto żeby odkręcić docisk, założyłem klucz na łeb śruby i po pociągnięciu bardzo się zdziwiłem. Okazało się że na kole dwumasowym jest ogromny luz kątowy jak i osiowy :shock: Już wiem skąd brały się drgania na 3 biegu po odpuszczeniu gazu.
Po zdemontowaniu całości położyłem koło na warsztacie i po oględzinach niestety muszę stwierdzić, że muszę je wymienić... :/ Tak samo przypaloną tarczę, wytarty docisk i szumiący wysprzęglik. Niestety Zośka przechodzi trudny wiek 200000km...

Pokrzyżowało to moje plany z programem... :cry:

I na tym skończyłem prace bo w sumie odechciało mi się wszystkiego, a czekała mnie kolejna nocka...

Środa:
Dzisiaj przyszedłem do garażu bez zapału i z zamiarem pozostawienia Zośki na kobyłkach na co najmniej kilka miesięcy. Niech przemyśli swoje zachowanie :P Jednak muszę mieć sprawne auto i coś trzeba było z tym zrobić.

Wykonałem kilka telefonów i wyszło że muszę za całość wyłożyć prawie 3000 zł. Mało pocieszające. Pojawiło się światełko w tunelu jak znajomy polecił mi pewien zakład gdzie regenerują koła dwumasowe, wzmacniają je a dodatkowo okuwają tarcze w kevlar. Czyli dobra opcja :) Znajomy ma takie wzmocnione koło w Focusie RS 400+ i zachowuje się ono lepiej niż fabryczne.

Paczka została już wysłana i czekam na jej powrót.
Jak to się mówi: siła wyższa... albo upierdliwość rzeczy martwych :mur: Wychodzi na to że Zośka spędzi zlot w garażu :(

Nie załamywałem rąk i dalej działałem. Wymieniłem uszczelniacz wału, zmontowałem kolektor tak jak to powinno wyglądać i zabrałem się za podmianę walka rozrządu. Jutro kolejny dzień w garażu. Mam zamiar wszystko poskładać do kupy i czekać na sprzęgło.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#878 Post autor: Rafoooo »

Współczuje ... tyle roboty i ciągle nowe wydatki :/
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#879 Post autor: tomekx9 »

Ogrom prac przyprawia o zawrót głowy. Jak już robisz to z rozmachem :piwo:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#880 Post autor: Sumik »

Kolejna aktualizacja z dnia dzisiejszego.

Czwartek:
Pożyczyłem od kumpla AH OPC i pojechałem załatwiać części. IC, ASO, i wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie. Pękło kilka kolejnych stówek :mur: no ale mus to mus. Nie ma co oszczędzać na aucie którym mam zamiar pojeździć dłużej.
Obrazek
W ASO śruby do sworzni, śruby do docisku, mocowanie odpowietrznika wysprzęglika i przewód od zbiornika wyrównawczego do magistrali wody ( bo spuchł a nie chcę mieć powtórki z rozrywki w trasie; koszt 27 zł :lol: ).
Dalej w IC odbiór paska rozrządu, uszczelniaczy półosi, wysprzęglika, śrubek do koła dwumasowego i płynu ATE DOT4 typ 200 o podniesionych parametrach ( po tylu latach eksploatacji przyszedł czas na wymianę płynu w układzie. No bo jak nowy wysprzęglik to po co ma się paprać w starym płynie :P )

Potem do garażu i jazda...
Wymiana uszczelniaczy półosi ( znajomy doradził żeby kupić uszczelniacze od Saaba bo są trwalsze )
Obrazek
Mycie skrzyni i montaż nowego wysprzęglika i mocowania. Dodatkowo wyczyszczone i nasmarowane wybieraki:
Skrzynka jak nowa, aż chce się ją zamontować.
Obrazek

Potem dalsze działania przy silniku: podmiana wałka na ostry z xev-a, nowy pasek rozrządu i składanie wszystkiego do kupy.

4 dzień tej nie równej walki ale w końcu widać jakieś efekty.

Teraz pozostaje czekać na komplet sprzęgła z kołem i montaż cąłości. Zobaczymy jak na nowym komplecie Zofia będzie się odpychała.

Przygotowania do programu IN PROGRESS... Ciekawe czy starczy zgromadzonych impulsów :/

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#881 Post autor: Wojti »

Marcin bardzo współczuje bo wiem jaki to ból trzymam kciuki :> Kasa jak woda i Zoska uziemiona i to przed zlotem....Co nas nie zabije to nas wzmocni :piwo: Najważniejsze ze Zosia będzie gotowa do programu :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#882 Post autor: wampir11111 »

Marcin nasze Zochy nie lubią chyba jak się wsadza za głęboko palce :lol: Historia się powtarza jak u Wojtka tak i u mnie a teraz u Ciebie :>
Dasz radę :piwo: i będzie
:f1: :f1: :f1: czyli 3 X ZBRH+300 8)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#883 Post autor: Sumik »

Mam nadzieję że to ostatnie nieplanowane wydatki. Chyba już wszystko jest ogarnięte.
Jak znajdę chwilkę wolnego czasu to muszę podliczyć wszystkie rachunki które posiadam od początku posiadania Zośki. Ciekawe ile hajsu już poszło na doinwestowanie...

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#884 Post autor: rafant4011 »

Sumik pisze: ile poszło na doinwestowanie...
nie ważne, ja nie liczę, bo jak bym się dowiedział, to pewnie bym zrezygnował z do kupowania dodatkowych gadżetów :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#885 Post autor: Sumik »

Kolejny update. Tym razem dobre wiadomości :)
Wszystkie elementy układanki w końcu dotarły i mogłem rozpocząć składanie Zośki.
Obrazek
Wzmocniony dwumas na zmodyfikowanych ślizgach, tarcza okuta w kevlar LUK-a i wzmocniony docisk. Do tego komplet wszystkich potrzebnych śrub.

Myślałem, że będzie problem typu 0 - 1, ale nie jest źle. Nie działa jak seria ale półsprzęgło istnieje. Przejechałem kilka kilometrów i już przywykłem do działania sprzęgła.

Dodatkowo postanowiłem wlać do mojej M32 najbardziej odpowiednią oliwę.
Obrazek

Jak już kompleksowo to dodatkowo wymieniłem płyn hamulcowy na płyn o podniesionych parametrach - ATE 200,
Wyczyściłem i nasączyłem filtr powietrza z Pipera oraz wymieniłem filtr oleju i olej (oczywiście dalej pozostaje 10W60)

Wszystko ogarnięte i teraz mogę powiedzieć, że jestem gotowy :lol:

W przyszłym tygodniu okaże się co to takiego zmodziłem :>

Zmodyfikowałem:
- krótki dolot CDTi z wkładką Pipercrossa
- odma wyprowadzona do puszki powietrza przed filtr
- DV od ProPerfekta
- dwutłokowy BOV od ProPerfekta
- centralny IC 550x180x65
- dolot 2,5" z alu
- Powercap 62mm
- BCS ByPass
- wałek ssący XEV (oznaczenie H) i regulowane koło rozrządu od Unit Racing
- DownPipe 3" od RM Motors
- pompa paliwa DW200
- regulator paliwa 3,3bar od LET-a

Był krótki kolektor ala EDS, jednak w ostatniej chwili wyleciał bo w moim przypadku za bardzo zmienił przepływy w silniku i BRK musiałoby na poczatku dłubać pod kolektor a dopiero potem pod program... (będzie do sprzedania z całym kompletem montażowym)
Ostatnio zmieniony 14 cze 2017, 21:29 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”