szymku pisze:
W zasadzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie odnośnie oleju skrzyni biegów połączone z DPF/EGR. Chyba że masz tu na myśli fakt przebiegu km i ogólnego zużycia i w związku z tym wymiany oleju.
Źle mnie zrozumiałeś. Więc tak w wielkim skrócie: olej w skrzyni powinieneś wymienić dlatego, że M32 którą posiadasz ma wadę konstrukcyjną. Na dobitkę olej, który stosował do nich GM kompletnie nie nadawał się do tych skrzyń. A to powodowało przy przebiegach od 180 - 200 tys km i powyżej częste awarie tych skrzyń. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że czeka Cię to jakże kosztowne "szczęście" - trzeba wymienić olej. To nie jest w żaden sposób połączone z DPF/EGR. Padło pytanie, co jeszcze powinieneś zrobić przy swoim samochodzie, aby w miarę bezawaryjnie nim jeździć. To jedna z rad.
Więcej o tym tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
Obecnie mam zaślepione tzw. klapy gaszące (korki
) w kolektorze. Jak pisałem, przepustnica czysta. Czy dalsze modyfikacje EGR są aż tak konieczne i czy (co bardziej chcę wiedzieć) niesie to jakieś niebezpieczeństwo w pracy silnika.
Jak Ci pisałem wcześniej: nie są konieczne. Modyfikacja ma tylko na celu pozbycie się dziury turbo, która powstała po modyfikacji kolektora (nie ma klapek - nie ma sterowania długością dolotu i zawirowaniami powietrza) i poprawę przyspieszania samochodu w zakresie od 0 do 2000 obr. Jeśli Ci ta dziura turbo nie przeszkadza - nie trzeba nic robić. Modyfikacja niebezpieczeństwa nie niesie.
szymku pisze:
Przyznam, że w temacie EGR/DPF nie zagłębiałem się na tyle, by samodzielnie podjąć decyzję. Czy możesz po krótce napisa/opisać z czym wiąże się zapchany DPF (tudzież niewypalony) w połączeniu z pracą silnika/turbiną? Chciałbym to sensowniej zrozumieć, by mieć jasną sytuacje co dalej robić i ewent. jakie koszta to ze sobą niesie (w sensie wycięcie DPF, itp.).
Otóż przy DPF baaardzo trzeba pilnować, aby się wypalił DPF. I trzeba regularnie stwarzać mu warunki do wypalania. Jeśli tego nie zrobisz, to któregoś pięknego razu zapali się magiczna żółta kontrolka z silnikiem, auto zgaśnie i już nie odpali. Trzeba będzie wypalać serwisowo DPF (i oczywiście wymieniać po tym olej). Ale nie ma żadnej gwarancji, że to przywróci sprawność DPF. W skrajnym przypadku (nasza Koleżanka z forum tak miała) - połączenie nieszczelnego manifoldu oraz zapchanego dpf-u spowoduje uszkodzenie turbiny. A wtedy masz do zrobienia: wycięcie DPF - około 1000 - 1500 PLN + regeneracja i wymiana turbo - jakieś 900 PLN + 400 robocizna. Czyli około 2800 PLN. Brzmi zachęcająco, prawda ?
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6