Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
danielp
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 25 maja 2017, 13:17
Imię: Daniel
Lokalizacja: RMI---->KTA
Auto: Citroen
Model: DS4
Oznaczenie silnika: RHD
Gender:
Kontakt:

#76 Post autor: danielp »

szymku pisze:Cześć,
Dopadło i mnie. Odpadła listwa od klapek wirowych.
Czy w Żywcu lub okolicy ktoś zająłby się skutecznie tematem (zaślepienie otworów)?

Szymon
Witam.
Zapraszam w kilku wariantach.

1.Kolektor mój na wysylke gotowy prosto do montazu na wysyłkę ze zwrotem twojego
2.kolektor+wymiana w moim warsztacie ze zwrotem swojego i robisz sobie u kogos soft
3.kolektor+wymiana+obrobka softu u mnie na miejscu wszystko kompleksowo na zero i nie robisz nic(calosc na poczekaniu w umówiony dzień)
4.przysyłasz swój kolektor ja zaslepiam bez czyszczenia,bez picowania jaki brudny przysyłasz taki odsyłam tylko ze zaslepiony i wszystko robisz sobie sam
5.przyjezdzasz sobie ze swoim kolektorem i zaslepiam ci na poczekaniu i dalej reszte ogarniasz sam
6.Kolektor mój na wysyłkę bez zwrotu starego

Jak cos to proszę o kontakt w godz.9-17 pod nr tel. 14 6397563(najlepiej,zawsze mam zasieg),gsm 505541309(tu z zasięgiem roznie) lub PW
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 21:00 przez danielp, łącznie zmieniany 2 razy.

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#77 Post autor: szymku »

kocur07 pisze:Dobra rada wujka Kocura: dogadaj się na PW z Danielem, aby Ci przysłał zmodyfikowany kolektor. Następnie niech Twój lokalny mechanik zamieni kolektory. Potem tylko rozejrzyj się za firma, która usunie ze sterownika obsługę klap.
Ja własnie tak pozbyłem się tego problemu. I nie narzekam :-)
Lokalny mechanik rozkręcił kolektor, wyczyścił całe bebechy bo były okrutnie zawalone ogarem. Przy okazji zerknął na przepustnicę, która okazała się w bdb stanie.
Wywalił blaszki, dziury nagwintował, zakorkował i złożył całość. Działa :)
Nie było konieczności żadnych zmian w programie, żaden błąd/komunikat nie wyskakuje.

Teraz zastanawiam się, czy fakt że silnik brał (a już raczej przestał) olej, a turbina pociła się sporo, a teraz raczej nie, czy mogę już spać spokojnie.
Nadmienię, że zabawa z kolektorem była spowodowana brakiem mocy, turbo w zasadzie nie włączało się, brak było zrywu.

Szymon

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#78 Post autor: Kocur »

szymku pisze: Teraz zastanawiam się, czy fakt że silnik brał (a już raczej przestał) olej, a turbina pociła się sporo, a teraz raczej nie, czy mogę już spać spokojnie.
Szymon
W temacie klap chyba tak. Ja jeszcze wyprogramowałbym i zaślepił EGR. Poprawi dynamikę samochodu w zakresie niskich obrotów.
No i czeka Cię jeszcze wymiana oleju w skrzyni, wycięcie DPF (jeśli jeździsz głównie po mieście)
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#79 Post autor: szymku »

kocur07 pisze:
szymku pisze: Teraz zastanawiam się, czy fakt że silnik brał (a już raczej przestał) olej, a turbina pociła się sporo, a teraz raczej nie, czy mogę już spać spokojnie.
Szymon
W temacie klap chyba tak. Ja jeszcze wyprogramowałbym i zaślepił EGR. Poprawi dynamikę samochodu w zakresie niskich obrotów.
No i czeka Cię jeszcze wymiana oleju w skrzyni, wycięcie DPF (jeśli jeździsz głównie po mieście)
Dlaczego wymiana oleju w skrzyni?

Co do EGRa to póki nie ma błędów to po co ruszać? Myślisz, że dynamika będzie aż tak odczuwalna?
A co z DPFem, nie może sobie być jak był, póki co od prawie roku nie było z nim problemów.

Sz

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#80 Post autor: Kocur »

szymku pisze:
Dlaczego wymiana oleju w skrzyni?
Sądzę, że pełną odpowiedź na to pytanie uzyskasz w tym wątku: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18094

oraz

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
Co do EGRa to póki nie ma błędów to po co ruszać? Myślisz, że dynamika będzie aż tak odczuwalna?
Jeśli Ci nie przeszkadza mułowatość samochodu w zakresie od 0 do 2000 obr - nie trzeba zaślepiać. Jednak Koledzy, którzy zaślepili i wyłączyli twierdzą, że po tym zabiegu zniknęła im ta dziura i auto ma bardziej równomierną charakterystykę mocy w tym zakresie obrotów

A co z DPFem, nie może sobie być jak był, póki co od prawie roku nie było z nim problemów.
Jeśli Ci nie przeszkadza częste wypalanie i jesteś w stanie kontrolować te procesy tak, aby zawsze doszło do całkowitego wypalenia DPF - to nie trzeba. Ale jeśli jednak nie jesteś w stanie tego upilnować - to zalecane wycięcie, bo później przerywanie procesu wypalania skończy się kosztowną awarią.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 08:30 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#81 Post autor: szymku »

kocur07 pisze:
szymku pisze:
Dlaczego wymiana oleju w skrzyni?
Sądzę, że pełną odpowiedź na to pytanie uzyskasz w tym wątku: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18094

oraz

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
Co do EGRa to póki nie ma błędów to po co ruszać? Myślisz, że dynamika będzie aż tak odczuwalna?
Jeśli Ci nie przeszkadza mułowatość samochodu w zakresie od 0 do 2000 obr - nie trzeba zaślepiać. Jednak Koledzy, którzy zaślepili i wyłączyli twierdzą, że po tym zabiegu zniknęła im ta dziura i auto ma bardziej równomierną charakterystykę mocy w tym zakresie obrotów

A co z DPFem, nie może sobie być jak był, póki co od prawie roku nie było z nim problemów.
Jeśli Ci nie przeszkadza częste wypalanie i jesteś w stanie kontrolować te procesy tak, aby zawsze doszło do całkowitego wypalenia DPF - to nie trzeba. Ale jeśli jednak nie jesteś w stanie tego upilnować - to zalecane wycięcie, bo później przerywanie procesu wypalania skończy się kosztowną awarią.
W zasadzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie odnośnie oleju skrzyni biegów połączone z DPF/EGR. Chyba że masz tu na myśli fakt przebiegu km i ogólnego zużycia i w związku z tym wymiany oleju.

Obecnie mam zaślepione tzw. klapy gaszące (korki ;) ) w kolektorze. Jak pisałem, przepustnica czysta. Czy dalsze modyfikacje EGR są aż tak konieczne i czy (co bardziej chcę wiedzieć) niesie to jakieś niebezpieczeństwo w pracy silnika.

Przyznam, że w temacie EGR/DPF nie zagłębiałem się na tyle, by samodzielnie podjąć decyzję. Czy możesz po krótce napisa/opisać z czym wiąże się zapchany DPF (tudzież niewypalony) w połączeniu z pracą silnika/turbiną? Chciałbym to sensowniej zrozumieć, by mieć jasną sytuacje co dalej robić i ewent. jakie koszta to ze sobą niesie (w sensie wycięcie DPF, itp.).
Z góry dzięki!

Sz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#82 Post autor: Kocur »

szymku pisze:
W zasadzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie odnośnie oleju skrzyni biegów połączone z DPF/EGR. Chyba że masz tu na myśli fakt przebiegu km i ogólnego zużycia i w związku z tym wymiany oleju.
Źle mnie zrozumiałeś. Więc tak w wielkim skrócie: olej w skrzyni powinieneś wymienić dlatego, że M32 którą posiadasz ma wadę konstrukcyjną. Na dobitkę olej, który stosował do nich GM kompletnie nie nadawał się do tych skrzyń. A to powodowało przy przebiegach od 180 - 200 tys km i powyżej częste awarie tych skrzyń. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że czeka Cię to jakże kosztowne "szczęście" - trzeba wymienić olej. To nie jest w żaden sposób połączone z DPF/EGR. Padło pytanie, co jeszcze powinieneś zrobić przy swoim samochodzie, aby w miarę bezawaryjnie nim jeździć. To jedna z rad.

Więcej o tym tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
Obecnie mam zaślepione tzw. klapy gaszące (korki ;) ) w kolektorze. Jak pisałem, przepustnica czysta. Czy dalsze modyfikacje EGR są aż tak konieczne i czy (co bardziej chcę wiedzieć) niesie to jakieś niebezpieczeństwo w pracy silnika.
Jak Ci pisałem wcześniej: nie są konieczne. Modyfikacja ma tylko na celu pozbycie się dziury turbo, która powstała po modyfikacji kolektora (nie ma klapek - nie ma sterowania długością dolotu i zawirowaniami powietrza) i poprawę przyspieszania samochodu w zakresie od 0 do 2000 obr. Jeśli Ci ta dziura turbo nie przeszkadza - nie trzeba nic robić. Modyfikacja niebezpieczeństwa nie niesie.
szymku pisze: Przyznam, że w temacie EGR/DPF nie zagłębiałem się na tyle, by samodzielnie podjąć decyzję. Czy możesz po krótce napisa/opisać z czym wiąże się zapchany DPF (tudzież niewypalony) w połączeniu z pracą silnika/turbiną? Chciałbym to sensowniej zrozumieć, by mieć jasną sytuacje co dalej robić i ewent. jakie koszta to ze sobą niesie (w sensie wycięcie DPF, itp.).
Otóż przy DPF baaardzo trzeba pilnować, aby się wypalił DPF. I trzeba regularnie stwarzać mu warunki do wypalania. Jeśli tego nie zrobisz, to któregoś pięknego razu zapali się magiczna żółta kontrolka z silnikiem, auto zgaśnie i już nie odpali. Trzeba będzie wypalać serwisowo DPF (i oczywiście wymieniać po tym olej). Ale nie ma żadnej gwarancji, że to przywróci sprawność DPF. W skrajnym przypadku (nasza Koleżanka z forum tak miała) - połączenie nieszczelnego manifoldu oraz zapchanego dpf-u spowoduje uszkodzenie turbiny. A wtedy masz do zrobienia: wycięcie DPF - około 1000 - 1500 PLN + regeneracja i wymiana turbo - jakieś 900 PLN + 400 robocizna. Czyli około 2800 PLN. Brzmi zachęcająco, prawda ? :)
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 12:12 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

szymku
Przeglądacz
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2016, 14:35
Imię: Szymon
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kontakt:

#83 Post autor: szymku »

kocur07 pisze:
szymku pisze:
W zasadzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie odnośnie oleju skrzyni biegów połączone z DPF/EGR. Chyba że masz tu na myśli fakt przebiegu km i ogólnego zużycia i w związku z tym wymiany oleju.
Źle mnie zrozumiałeś. Więc tak w wielkim skrócie: olej w skrzyni powinieneś wymienić dlatego, że M32 którą posiadasz ma wadę konstrukcyjną. Na dobitkę olej, który stosował do nich GM kompletnie nie nadawał się do tych skrzyń. A to powodowało przy przebiegach od 180 - 200 tys km i powyżej częste awarie tych skrzyń. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że czeka Cię to jakże kosztowne "szczęście" - trzeba wymienić olej. To nie jest w żaden sposób połączone z DPF/EGR. Padło pytanie, co jeszcze powinieneś zrobić przy swoim samochodzie, aby w miarę bezawaryjnie nim jeździć. To jedna z rad.

Więcej o tym tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=18080
Słuszna uwaga, czytałem o tym wcześniej i w rzeczy samej ma to sens. Olej zamówiony: FUCHS SINTOPOID 75W85, jutro wymiana :).

Dziękuję za radę :)


kocur07 pisze:
Obecnie mam zaślepione tzw. klapy gaszące (korki ;) ) w kolektorze. Jak pisałem, przepustnica czysta. Czy dalsze modyfikacje EGR są aż tak konieczne i czy (co bardziej chcę wiedzieć) niesie to jakieś niebezpieczeństwo w pracy silnika.
Jak Ci pisałem wcześniej: nie są konieczne. Modyfikacja ma tylko na celu pozbycie się dziury turbo, która powstała po modyfikacji kolektora (nie ma klapek - nie ma sterowania długością dolotu i zawirowaniami powietrza) i poprawę przyspieszania samochodu w zakresie od 0 do 2000 obr. Jeśli Ci ta dziura turbo nie przeszkadza - nie trzeba nic robić. Modyfikacja niebezpieczeństwa nie niesie.
Rzuciłem temat mojemu mechanikowi, nie widzi tu kłopotu by to zmodyfikować. Pytanie: skomplikowane to to? Czy samodzielnie można to zrobić?
kocur07 pisze:
szymku pisze: Przyznam, że w temacie EGR/DPF nie zagłębiałem się na tyle, by samodzielnie podjąć decyzję. Czy możesz po krótce napisa/opisać z czym wiąże się zapchany DPF (tudzież niewypalony) w połączeniu z pracą silnika/turbiną? Chciałbym to sensowniej zrozumieć, by mieć jasną sytuacje co dalej robić i ewent. jakie koszta to ze sobą niesie (w sensie wycięcie DPF, itp.).
Otóż przy DPF baaardzo trzeba pilnować, aby się wypalił DPF. I trzeba regularnie stwarzać mu warunki do wypalania. Jeśli tego nie zrobisz, to któregoś pięknego razu zapali się magiczna żółta kontrolka z silnikiem, auto zgaśnie i już nie odpali. Trzeba będzie wypalać serwisowo DPF (i oczywiście wymieniać po tym olej). Ale nie ma żadnej gwarancji, że to przywróci sprawność DPF. W skrajnym przypadku (nasza Koleżanka z forum tak miała) - połączenie nieszczelnego manifoldu oraz zapchanego dpf-u spowoduje uszkodzenie turbiny. A wtedy masz do zrobienia: wycięcie DPF - około 1000 - 1500 PLN + regeneracja i wymiana turbo - jakieś 900 PLN + 400 robocizna. Czyli około 2800 PLN. Brzmi zachęcająco, prawda ? :)
Zasadniczo bardzo mało jeżdzę na krótkich odcinkach, do pracy pieszo/rower. A trasy to 2x w tyg. 2x30km, + sb i/lub nd ok 100-200km, więc okazję do wypalenia są :).

Wycinać DPF za bardzo nie chcę (choć nie zapieram się). Zastanawiam się za to nad tym programem:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... hlight=dpf

Całość wygląda sensownie, cena na granicy akceptacji a program wydaje się rozwojowy :)

Sz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#84 Post autor: Kocur »

szymku pisze: Słuszna uwaga, czytałem o tym wcześniej i w rzeczy samej ma to sens. Olej zamówiony: FUCHS SINTOPOID 75W85, jutro wymiana :).
Dziękuję za radę :)

Proszę :) Od tego jest to forum :) Olej dobry, wymiana w czas. Myślę, że opóźni to znacząco konieczność ingerencji w skrzynię

Rzuciłem temat mojemu mechanikowi, nie widzi tu kłopotu by to zmodyfikować. Pytanie: skomplikowane to to? Czy samodzielnie można to zrobić?
. Obawiam się, że domowym sposobem nie da rady. Trzeba ustawić EGR w pozycji "zamknięte" i usunąć jego obsługę ze sterownika silnika. Sam tego nie zrobisz. Zalecam firmę, która się specjalizuje w takich rzeczach.


Zasadniczo bardzo mało jeżdzę na krótkich odcinkach, do pracy pieszo/rower. A trasy to 2x w tyg. 2x30km, + sb i/lub nd ok 100-200km, więc okazję do wypalenia są :).
Zatem wycinanie DPF-u nie ma w Twoim przypadku uzasadnienia. Proponuję zostawić, jak jest i tylko skrupulatnie pilnować wypalania - zakupiwszy sobie u któregoś z Kolegów z forum odpowiedni moduł do tego, bądź kupiwszy ELM i podpiąwszy się smartphonem z wykorzystaniem właściwego oprogramowania.
Wycinać DPF za bardzo nie chcę (choć nie zapieram się). Zastanawiam się za to nad tym programem:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... hlight=dpf

Całość wygląda sensownie, cena na granicy akceptacji a program wydaje się rozwojowy :)
To jest moim zdaniem krok w dobrą stronę.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2017, 08:41 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Dave

#85 Post autor: Dave »

Co do regeneracji turbo to polecam AMSerwis w Trójmieście na Pogórzu ;) Tak przy okazji, jak ktoś akurat miałby problem ze swoją turbiną - znają się tam na rzeczy.

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#86 Post autor: Jacek »

Czytam cały post i parę osób pisze że pasuje od alfy 159 i jest bez klap, ale który model silnika dokładnie? Może ktoś podać kod silnika. ? I czy na 100% pasuje?

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#87 Post autor: czarekcw »

Przeczytałem kilka tematów na Alfaholicy- nie istnieje taki kolektor. Każda osoba tam poddawała modyfikacjom jak tutaj.

W AR 159 były dwa rodzaje kolektorów i po lifcie są bardziej problematyczne.

Jacek
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 lip 2017, 14:37
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Model:

#88 Post autor: Jacek »

To muszę ze swojego wywalić klapy

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#89 Post autor: Kowal1981 »

Są kolektory bez klap silniki 1.9jtd 140km nie mają klap, również 150km w wersji CF3 tu proszę linki do wspomnianego forum Alfaholicy.

http://www.forum.alfaholicy.org/147/100 ... puja_.html

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#90 Post autor: czarekcw »

Nasuwa się pytanie czy pasuje to bez problemów do Opla. Bo np magistrala wodna do Z19dth raczej nie za to od Fiata Cromy jest identyko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”