duże spalanie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
BBoyBulli

#31 Post autor: BBoyBulli »

Właśnie nie mam okazji sam podpiąć się pod komputer muszę to zrobić u mechanika bo sam bym chętnie pogrzebał.
Ale zrobię tak że najpierw wymienię termostat. Wiadomo dokładnie jaki do 2.2DTI będzie dobry? Bo reszta forumowiczów pisała ze się wymienia tylko wkład a inni ze razem z obudową?

BBoyBulli

#32 Post autor: BBoyBulli »

Podpiąłem się do kompa, błędów nie ma żadnych ale kolega zauważył że mam urwany zawór EGR na który tak uważałem a został on urwany w serwisie opla tutaj w Krakowie przy Zakopiance. Panowie z serwisu po wymianie oleju uszkodzili go , widać chcieli odkrecić filtr oleju i niestety EGR im przeszkadzał w tym(tak mi się zdaje bynajmniej). Jest już grubo po fakcie więc nie ma co się kłócić ale odradzam ten serwis. Mam pytanie czy ktoś ma może dostęp do używanych części a właściwie do EGR-u bo nie mam zamiaru kupować nowego za kilkaset złotych.Wiedziałem ze coś byłó grzebane przy tym zaworze bo spięli go zipkami no ale cóż za późno już.Jeżeli ktoś ma dostęp do używanych części to proszę o jakąś informacje:)

sylmar

#33 Post autor: sylmar »

Po pierwsze, dużego spalania upatrywałbym w twoim przypadku w niesprawnym przepływomierzu powietrza.


Po drugie, czy jesteś pewien, że urwana część to zawór EGR. Moim zdaniem nie da się go urwać (cokolwiek miałoby to znaczyć) przy wymianie filtrów czy oleju.

Z którego roku jest Twoja Zafira??

BBoyBulli

#34 Post autor: BBoyBulli »

Auto jest z roku 2003. Ewidentnie widać ze to jest EGR nie jest w sumie do konca urwany ale z prawej strony widać pourywane zaczepy, dokładnie chodzi mi o tą stronę gdzie dochodzi wtyczka, tam jest element jakiś na 3 zaczepach(chyba) i raczej należy to do EGR bo w takiej postaci sprzedawany jest w sklepach.Zapala się CHECK przy uruchomieniu ponieważ ta naderwana część cała się trzęsie i nie działa tak jak powinno:) Tak stwierdził bynajmniej kolega mechanik. A czy jakiś błąd przepływomierza zostałby ukazany na kompie? Miałeś problemy z tak z dużym spalaniem? Nic na kompie nie wyszło, sprawdzone zostały węże podciśnienia i są ok. Więc wnioskowaliśmy że to EGR a przynajmniej od niego trzeba zacząć i patrzeć co będzie dalej. No ale jeśli mówisz że to coś z przeplywomierzem to zwrócę na to uwage:)

sylmar

#35 Post autor: sylmar »

Faktycznie zacząć trzeba od usunięcia usterek, które mogą, a nie muszą, być powodem twojej udręki. Uleczenie wszystkiego o czym się wie to podstawa, bez tego trudno szukać dalszych przyczyn zwłaszcza i PRZEDE WSZYSTKIM dlatego, że często problem jest złożony i wymaga rozwiązania kilku spraw, a nie tylko jednej.

Przykład to moje auto. Cały czas obwiniałem o wszystko EGR, a tu się jeszcze okazał, że przepustnica się zacina.

Jeśli chodzi o przepływomierz powietrza, to jest to rodzaj tuby wpiętej w gruby czarny przewód po lewej stronie, niejako u góry. W środku tego przepływomierza jest drut, który jest rozgrzewany do temperatury najczęściej 100C. W zależności od tego ile przepływa powietrza, drut ten jest schładzany, a komputer zwiększa napięcie, czy też natężenie aby utrzymać jego temperaturę. Oczywiście cały czas mierzone to jest i na tej podstawie komp wie ile tego powietrza przepływa.
Jak dochodzi do uszkodzenia... najczęściej zbiera się na tym drucie syf, który prowadzi do jego przegrzania i przez to do wadliwego działania.

Jak się ma ten przepływomierz do zwiększonego spalania. Ano tak, że na podstawie jego wskazań dobierana jest ilość paliwa.

Mam nadzieję, że nie odbiegam zbytnio od rzeczywistości w moim skromnym wywodzie, jeśli jest ktoś, kto mógłby to potwierdzić, lub sprostować albo uzupełnić, to poproszę.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#36 Post autor: rzadki »

ostatnio otwierałem wszystkie przewody od doloty aby wyczyścić z syfu i ku mojemu zaskoczeniu wszystko za filtrem powietrza do momentu przed turbiną jest super czyste - normalnie jak z fabryki, czyli wniosek prosty - jak masz filtr powietrza wymieniany na bieżąco i jest dobrze założony, to nie ma siły aby za nim zbierał się syf, a co za tym idzie przepływka by się psuła
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

BBoyBulli

#37 Post autor: BBoyBulli »

Aha to będzie trzeba zajrzeć też do przepływomierza.Czyli mam rozumieć że jest on przed filtrem powietrza, czy za? Bo niestety tak dobrze to tego silnika nie mam opcykanego a właściwie czy chodzi o to http://moto.allegro.pl/item1047379321_p ... 2_dti.html Dzięki za udzielanie się i pomoc:)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#38 Post autor: MieHor »

Tak - to jest takie ustrojstwo jak w tej aukcji, a znajduje się za filtrem powietrza a przed turbiną po środku tej grubej rury wychodzącej z obudowy filtra powietrza

sylmar

#39 Post autor: sylmar »

Wszystko się zgadza. Nadmieniam jednak, że zamiennik kosztuje połowę z tego co na tej aukcji :lol:

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#40 Post autor: rzadki »

przepływomierz to nr 13 na załączonym rysunku:
Obrazek
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

BBoyBulli

#41 Post autor: BBoyBulli »

Dzięki bardzo za potwierdzenie. Zamiennik się sprawdził u Ciebie sylmar??:)
Ja o EGR dopiero będę się pytał we wtorek, używany więc może nie będzie tak drogo:)
A i jeszcze mam pytanie rzadki masz może książkę napraw do zafiry A, bo widzę że dysponujesz tutaj rysunkami:) Mam prośbę czy byłaby możliwość byś mi ją jakoś przesłał bo ja nie mogę nigdzie znaleźć, chyba że jest na forum a nie zauważyłem.;)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#42 Post autor: MieHor »

Książkę "Opel_Astra_II__i_Zafira_sam_naprawiam.pdf" możesz sam sobie ściągnąć stąd:

http://rapidshare.com/files/145412101/O ... rawiam.pdf

Jeśli się nie uda, to daj swój adres email - wyślę Ci jako załącznik.


//edit// - poprawiłem link, bo poprzedni nie działał
Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 21:38 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

BBoyBulli

#43 Post autor: BBoyBulli »

Proszę MieHor jak możesz wyślij na maila bo ten link nie działa napisałem na pw do Ciebie. Dziękuje pozdrawiam:)

sylmar

#44 Post autor: sylmar »

BBoyBulli pisze:Dzięki bardzo za potwierdzenie. Zamiennik się sprawdził u Ciebie sylmar??:)
Ja o EGR dopiero będę się pytał we wtorek, używany więc może nie będzie tak drogo:)
A i jeszcze mam pytanie rzadki masz może książkę napraw do zafiry A, bo widzę że dysponujesz tutaj rysunkami:) Mam prośbę czy byłaby możliwość byś mi ją jakoś przesłał bo ja nie mogę nigdzie znaleźć, chyba że jest na forum a nie zauważyłem.;)
Póki co walczę z EGRem, przepływomierz póki co jest w miarę OK. Ale planuję wypróbować ten zamiennik, więc napiszę, jak tylko będę miał wiedzę w tym zakresie.

BBoyBulli

#45 Post autor: BBoyBulli »

Aha rozumiem. Ja też w miarę jakiś postępów będę pisał co i jak:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”