duże spalanie
Moderator: Sebu$
Podpiąłem się do kompa, błędów nie ma żadnych ale kolega zauważył że mam urwany zawór EGR na który tak uważałem a został on urwany w serwisie opla tutaj w Krakowie przy Zakopiance. Panowie z serwisu po wymianie oleju uszkodzili go , widać chcieli odkrecić filtr oleju i niestety EGR im przeszkadzał w tym(tak mi się zdaje bynajmniej). Jest już grubo po fakcie więc nie ma co się kłócić ale odradzam ten serwis. Mam pytanie czy ktoś ma może dostęp do używanych części a właściwie do EGR-u bo nie mam zamiaru kupować nowego za kilkaset złotych.Wiedziałem ze coś byłó grzebane przy tym zaworze bo spięli go zipkami no ale cóż za późno już.Jeżeli ktoś ma dostęp do używanych części to proszę o jakąś informacje:)
Auto jest z roku 2003. Ewidentnie widać ze to jest EGR nie jest w sumie do konca urwany ale z prawej strony widać pourywane zaczepy, dokładnie chodzi mi o tą stronę gdzie dochodzi wtyczka, tam jest element jakiś na 3 zaczepach(chyba) i raczej należy to do EGR bo w takiej postaci sprzedawany jest w sklepach.Zapala się CHECK przy uruchomieniu ponieważ ta naderwana część cała się trzęsie i nie działa tak jak powinno:) Tak stwierdził bynajmniej kolega mechanik. A czy jakiś błąd przepływomierza zostałby ukazany na kompie? Miałeś problemy z tak z dużym spalaniem? Nic na kompie nie wyszło, sprawdzone zostały węże podciśnienia i są ok. Więc wnioskowaliśmy że to EGR a przynajmniej od niego trzeba zacząć i patrzeć co będzie dalej. No ale jeśli mówisz że to coś z przeplywomierzem to zwrócę na to uwage:)
Faktycznie zacząć trzeba od usunięcia usterek, które mogą, a nie muszą, być powodem twojej udręki. Uleczenie wszystkiego o czym się wie to podstawa, bez tego trudno szukać dalszych przyczyn zwłaszcza i PRZEDE WSZYSTKIM dlatego, że często problem jest złożony i wymaga rozwiązania kilku spraw, a nie tylko jednej.
Przykład to moje auto. Cały czas obwiniałem o wszystko EGR, a tu się jeszcze okazał, że przepustnica się zacina.
Jeśli chodzi o przepływomierz powietrza, to jest to rodzaj tuby wpiętej w gruby czarny przewód po lewej stronie, niejako u góry. W środku tego przepływomierza jest drut, który jest rozgrzewany do temperatury najczęściej 100C. W zależności od tego ile przepływa powietrza, drut ten jest schładzany, a komputer zwiększa napięcie, czy też natężenie aby utrzymać jego temperaturę. Oczywiście cały czas mierzone to jest i na tej podstawie komp wie ile tego powietrza przepływa.
Jak dochodzi do uszkodzenia... najczęściej zbiera się na tym drucie syf, który prowadzi do jego przegrzania i przez to do wadliwego działania.
Jak się ma ten przepływomierz do zwiększonego spalania. Ano tak, że na podstawie jego wskazań dobierana jest ilość paliwa.
Mam nadzieję, że nie odbiegam zbytnio od rzeczywistości w moim skromnym wywodzie, jeśli jest ktoś, kto mógłby to potwierdzić, lub sprostować albo uzupełnić, to poproszę.
Przykład to moje auto. Cały czas obwiniałem o wszystko EGR, a tu się jeszcze okazał, że przepustnica się zacina.
Jeśli chodzi o przepływomierz powietrza, to jest to rodzaj tuby wpiętej w gruby czarny przewód po lewej stronie, niejako u góry. W środku tego przepływomierza jest drut, który jest rozgrzewany do temperatury najczęściej 100C. W zależności od tego ile przepływa powietrza, drut ten jest schładzany, a komputer zwiększa napięcie, czy też natężenie aby utrzymać jego temperaturę. Oczywiście cały czas mierzone to jest i na tej podstawie komp wie ile tego powietrza przepływa.
Jak dochodzi do uszkodzenia... najczęściej zbiera się na tym drucie syf, który prowadzi do jego przegrzania i przez to do wadliwego działania.
Jak się ma ten przepływomierz do zwiększonego spalania. Ano tak, że na podstawie jego wskazań dobierana jest ilość paliwa.
Mam nadzieję, że nie odbiegam zbytnio od rzeczywistości w moim skromnym wywodzie, jeśli jest ktoś, kto mógłby to potwierdzić, lub sprostować albo uzupełnić, to poproszę.
ostatnio otwierałem wszystkie przewody od doloty aby wyczyścić z syfu i ku mojemu zaskoczeniu wszystko za filtrem powietrza do momentu przed turbiną jest super czyste - normalnie jak z fabryki, czyli wniosek prosty - jak masz filtr powietrza wymieniany na bieżąco i jest dobrze założony, to nie ma siły aby za nim zbierał się syf, a co za tym idzie przepływka by się psuła
Aha to będzie trzeba zajrzeć też do przepływomierza.Czyli mam rozumieć że jest on przed filtrem powietrza, czy za? Bo niestety tak dobrze to tego silnika nie mam opcykanego a właściwie czy chodzi o to http://moto.allegro.pl/item1047379321_p ... 2_dti.html Dzięki za udzielanie się i pomoc:)
Dzięki bardzo za potwierdzenie. Zamiennik się sprawdził u Ciebie sylmar??:)
Ja o EGR dopiero będę się pytał we wtorek, używany więc może nie będzie tak drogo:)
A i jeszcze mam pytanie rzadki masz może książkę napraw do zafiry A, bo widzę że dysponujesz tutaj rysunkami:) Mam prośbę czy byłaby możliwość byś mi ją jakoś przesłał bo ja nie mogę nigdzie znaleźć, chyba że jest na forum a nie zauważyłem.
Ja o EGR dopiero będę się pytał we wtorek, używany więc może nie będzie tak drogo:)
A i jeszcze mam pytanie rzadki masz może książkę napraw do zafiry A, bo widzę że dysponujesz tutaj rysunkami:) Mam prośbę czy byłaby możliwość byś mi ją jakoś przesłał bo ja nie mogę nigdzie znaleźć, chyba że jest na forum a nie zauważyłem.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Książkę "Opel_Astra_II__i_Zafira_sam_naprawiam.pdf" możesz sam sobie ściągnąć stąd:
http://rapidshare.com/files/145412101/O ... rawiam.pdf
Jeśli się nie uda, to daj swój adres email - wyślę Ci jako załącznik.
//edit// - poprawiłem link, bo poprzedni nie działał
http://rapidshare.com/files/145412101/O ... rawiam.pdf
Jeśli się nie uda, to daj swój adres email - wyślę Ci jako załącznik.
//edit// - poprawiłem link, bo poprzedni nie działał
Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 21:38 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.
Póki co walczę z EGRem, przepływomierz póki co jest w miarę OK. Ale planuję wypróbować ten zamiennik, więc napiszę, jak tylko będę miał wiedzę w tym zakresie.BBoyBulli pisze:Dzięki bardzo za potwierdzenie. Zamiennik się sprawdził u Ciebie sylmar??:)
Ja o EGR dopiero będę się pytał we wtorek, używany więc może nie będzie tak drogo:)
A i jeszcze mam pytanie rzadki masz może książkę napraw do zafiry A, bo widzę że dysponujesz tutaj rysunkami:) Mam prośbę czy byłaby możliwość byś mi ją jakoś przesłał bo ja nie mogę nigdzie znaleźć, chyba że jest na forum a nie zauważyłem.