Problem z Silnikiem Z20 LET
Moderator: Sebu$
Problem z Silnikiem Z20 LET
Witam,
Na wstępie chciałem uprzedzić że jest to moja pierwsza wizyta na forum wiec proszę o wyrozumiałość.
Pozwolę sobie opisać problem.
W ubiegłbym tygodniu pojawiła się kontrolka silnika ( silnik szarpał , nie było mocy)- została stwierdzona awaria Cewki którą wymieniłem. (beru ).
Od momentu zakupu auta był problem z tym że na biegu jałowym ( na benzynie ) silnik co 15-20 sekund delikatnie szarpie. Gdy włączam klimę objaw ustaje zaś na gazie nie ma tego problemu. (dodam rok temu zostały wymienione wszystkie świece)
Problem z kontrolką silnika wraca ( oraz tłuczenie w silniku ) wraca po tym jak samochód cały dzień stoi na dworze. Po przejechaniu drogi z pracy do domu objaw ustaje, samochód parkuję w garażu . Rano w garażu odpalam autko, kontrolka się świeci ale silnik pracuje normalnie ( nie ma stukania i utraty mocy ) .
Jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi -- na zimnym silniku bardzo czuć spaliny , zapach benzyny jest bardzo intensywny.
Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem za co się zabrać.
Na wstępie chciałem uprzedzić że jest to moja pierwsza wizyta na forum wiec proszę o wyrozumiałość.
Pozwolę sobie opisać problem.
W ubiegłbym tygodniu pojawiła się kontrolka silnika ( silnik szarpał , nie było mocy)- została stwierdzona awaria Cewki którą wymieniłem. (beru ).
Od momentu zakupu auta był problem z tym że na biegu jałowym ( na benzynie ) silnik co 15-20 sekund delikatnie szarpie. Gdy włączam klimę objaw ustaje zaś na gazie nie ma tego problemu. (dodam rok temu zostały wymienione wszystkie świece)
Problem z kontrolką silnika wraca ( oraz tłuczenie w silniku ) wraca po tym jak samochód cały dzień stoi na dworze. Po przejechaniu drogi z pracy do domu objaw ustaje, samochód parkuję w garażu . Rano w garażu odpalam autko, kontrolka się świeci ale silnik pracuje normalnie ( nie ma stukania i utraty mocy ) .
Jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi -- na zimnym silniku bardzo czuć spaliny , zapach benzyny jest bardzo intensywny.
Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem za co się zabrać.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zapraszam do B-B na diagnozę. Typowe bolączki Z20LEx. Świece do wymiany. Ja też rok temu wymieniłem i się wysypały
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 12:52 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
Boje się tyle Zośka jechać czy jakieś konkretne świece są dedykowane?
Przy wymianie cewki patrzyłem na świece i nie były zalane ani nic
Przy wymianie cewki patrzyłem na świece i nie były zalane ani nic
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
podepnij się pod OBD i sprawdź jakie masz błędy
u mnie ostatnio pojawił się błąd P0302 - cylinder 2 - wypadanie zapłonu
wymieniłem świece na nowe i problem znikł
u mnie ostatnio pojawił się błąd P0302 - cylinder 2 - wypadanie zapłonu
wymieniłem świece na nowe i problem znikł
- dikeys
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Auto: Zafira A 2.0 T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Sorki,podepnę się pod temat. Po zakupie zrobiłem oczywiście pakiet startowy tj. rozrząd,świece ,oleje itd. Niestety silnik troszkę nierówno pracuje,świeci się kontrolka check co jakiś czas.Błąd 170, zakładałem że to wina świec jednak nie i obstawiam cewkę. W związku z tym mam pytanie odnośnie cewki,czytam tu że tylko BERU jednak z doświadczenia i z opinii sprzedawcy ( zaufany ), co powiecie na DENSO ?. Pytanie czy ktoś używa??? Jeśli chodzi o świece to za każdym razem zakładałem zawsze NGK i tym razem również ale widzę że podobno lepsze są ori GM. Pojeżdżę i się zobaczy
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Bład P0170- korekcja paliwa.... Raczej wina nie leży po stronie świec, ale wymienić możesz na pewno nie zaszkodzi. Za błąd mogą odpowiadać dwie rzeczy sonda i przepływka. U mnie po wymianie sondy nie pomogło dopiero wymiana przepływomierza pomogła. Objawów przed wymiana żadnych po za błędem a silnik równo chodził, bład pojawiał się od wykasowania po przejechaniu około 50-100km. A i wszystko co wymieniałem to nowe i Bosch.
- dikeys
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Auto: Zafira A 2.0 T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Witam
Dzisiaj troszkę pogrzebałem przy autku i odkryłem kilka newsów,mianowicie dziurawy jest przewód łączący dolot na wierzchu taki płaski z pokrywą silnika domyślam się że to odpowietrzenie czyli odma. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Pewnie ciągnie lewe powietrze i stąd te skoki pracy silnika.
Dzisiaj troszkę pogrzebałem przy autku i odkryłem kilka newsów,mianowicie dziurawy jest przewód łączący dolot na wierzchu taki płaski z pokrywą silnika domyślam się że to odpowietrzenie czyli odma. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Pewnie ciągnie lewe powietrze i stąd te skoki pracy silnika.
- Biały
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 mar 2014, 23:16
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Może to nie być główny powód Twoich problemów ale tak jak jest też nie powinno być. Tzn też miałem ten przewód dziurawy i silnik trochę inaczej chodził i śmierdziało w środku ale błędów nie wywalało.
Ogólnie to miałem problem dostać ten przewód bo ma inną średnicę z jednej i z drugiej strony. Chyba 14mm i 17mm.
Najlepszym rozwiązaniem byłby pewnie powerbox z CDTI ale jak chcesz mieć jak oryginał to kup przewód zasilania nagrzewnicy od....MATIZA
Tak tak...po delikatnym skróceniu wygląda i pasuje jak oryginalny a kosztuje coś koło 15zł
Ogólnie to miałem problem dostać ten przewód bo ma inną średnicę z jednej i z drugiej strony. Chyba 14mm i 17mm.
Najlepszym rozwiązaniem byłby pewnie powerbox z CDTI ale jak chcesz mieć jak oryginał to kup przewód zasilania nagrzewnicy od....MATIZA
Tak tak...po delikatnym skróceniu wygląda i pasuje jak oryginalny a kosztuje coś koło 15zł
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nie ma takiej opcjidikeys pisze: ↑06 sty 2018, 13:08 Witam
Dzisiaj troszkę pogrzebałem przy autku i odkryłem kilka newsów,mianowicie dziurawy jest przewód łączący dolot na wierzchu taki płaski z pokrywą silnika domyślam się że to odpowietrzenie czyli odma. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.20180106_113350.jpg
Pewnie ciągnie lewe powietrze i stąd te skoki pracy silnika.
- dikeys
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Auto: Zafira A 2.0 T OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Jeśli w okolicy dolotu jest dziura to prawdopodobnie jest taka opcja,ale oki. Sprawdzałem cewkę wzrokowo nie widać aby były jakieś przebicia, świece nowe co prawda NGK i może też od tego ale okazuje się że prawdopodobnie mam założony zbyt mały reduktor i może daje zbyt małe ciśnienie gazu. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana na nowy.