Wymiana świec żarowych Zafira A

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
franc

#46 Post autor: franc »

witam
po odwiedzeniu kolejnego "fachowca" odczyt z kompa wykazał błąd za niskie ciśnienie ssania w stosunku do doładowania no i też odesłał mnie do pompiarza więc pojechałem a tam kolejka dłuuuga no i moja kolej wypada dopiero jutro zobaczymy co się okaże
pzdr.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#47 Post autor: Dek »

franc pisze:... za niskie ciśnienie ssania w stosunku do doładowania no i też odesłał mnie do pompiarza więc pojechałem a tam kolejka dłuuuga no i moja kolej wypada dopiero jutro zobaczymy co się okaże
pzdr.
E tam od razu do pompiarza.

Czyli za duża różnica między ciśnieniem doładowania, a żądanym ciśnieniem.
(P0234)
Typowa przypadłość jak zabrudzi (zatka) się czujnik ciśnienia doładowania, który jest w kolektorze dolotowym obok przepustnicy.
Zdemontować, wyczyścić, zamontować i po problemie.

No ale to już poza tematem świec.

franc

#48 Post autor: franc »

witam
może masz rację ale nie dalej jak w czerwcu czyściłem cały kolektor dolotowy wraz z zaworem EGR

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#49 Post autor: Basterw »

Panowie pytanie czy błąd p0380 oznacza spalona któraś świece czy coś innego Zafira A 2.0 dti? A drugie czy da radę to samemu zrobić czy warsztat?I jeszcze jedno czy awaria jednej świecy jest dużym problemem przy obecnej aurze? I drugie to czy chęci świeci się cały czas czy gaśnie podczas jazdy po jakimś czasie

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#50 Post autor: Dziadek13 »

Gaśnie po jakimś czasie.
Jak zdrowy silnik (kompresja ) to nie ma problemu przy tej aurze.
Ale pierwsze zrobić pomiary która świeca bo może sterownik świes.

Basterw
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 02 sie 2017, 08:34
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bytom
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#51 Post autor: Basterw »

A czy jeśli kontrolka swiec normalnie się zapala i gaśnie po czasie to sterownik jest dobry?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#52 Post autor: Dziadek13 »

Kontrolka to tylko do twojej świadomości że coś się dzieje w określonym czasie, a czy sterownik działa i świece to można komputerem sprawdzić błędy lub miernikiem.Np zapalasz światła kontrolka świeci a niektóre żarówki spalone.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 16:52 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#53 Post autor: thor_ »

Czy możłiwe jest, że auto normalnie zapalało jeszcze do wczoraj, bez żadnych oznak "że coś jest nie tak", wczoraj zostało zaparkowane na podwórku koło godziny 13:oo i dziś rano kręci rozrusznik, akumulator jest OK a silnik nawet nie pierdnie... Kontrolka świec się zapala, temperatura -3 stopnie.

Nie wiem czy to tylko przewrażiwienie z powodu wystapienia problemu czy faktycznie tak jest, ale wydaje mi się, że kiedy grzeję świece to kontrolka gasnie po czym wyłączam zapłon i włączam jeszcze raz żeby drugi raz podgrzać świece i zwykle chyba ten drugi raz trwał krócej niż pierwszy, a tym razem trwa tyle samo... ale to może wina niższej temperatury...

Wymieniać świece czy szukać czego innego?

Skasowany użytkownik 25626

#54 Post autor: Skasowany użytkownik 25626 »

a pompa robiona była??
czy silnik wydaje jakieś dźwięki oprócz rozrusznika?
ma chęć zapalić?
jesli nie to sprawdz kanal na youtube "puh omega" i postepuj zgodnie ze wskazowkami.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 18:13 przez Skasowany użytkownik 25626, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#55 Post autor: Dziadek13 »

thor_ pisze: 29 lis 2018, 08:24 ale wydaje mi się, że kiedy grzeję świece to kontrolka gasnie po czym wyłączam zapłon i włączam jeszcze raz żeby drugi raz podgrzać świece i zwykle chyba ten drugi raz trwał krócej niż pierwszy, a tym razem trwa tyle samo... ale to może wina niższej temperatury...
Daj se luzu świece grzeją tak samo długo za pierwszym jak i za drugim razem dopuki czujnik temp silnika nie zobaczy wyższej temperatury.
thor_ pisze: 29 lis 2018, 08:24 Wymieniać świece czy szukać czego innego?
Jak nie ma błędu od świec daj se spokój.
Napisze ci tak po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku świece grzeją 28 sek a kontrolka ci gaśnie po około 8sek tak fabryka zapisała w sofcie, więc przekręć kluczyk a jak zgaśnie ci kontrolka dolicz jeszcze 8 sek i odpalaj,a nie rób tak że wyłączasz kluczyk i na nowo go włączasz po prostu je schładzasz i na nowo grzejesz po co.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2018, 19:09 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

sylwek65
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 cze 2012, 18:31
Imię: Sylwester
Lokalizacja: Sosnowiec -Zagórze
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#56 Post autor: sylwek65 »

Ja wykręcałem na ciepłym silniku poszły bez problemu przejechane prawi 296 tysięcy a nie wiem kiedy były wymieniane mam samochód już od 2012 roku.
sylwek65

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#57 Post autor: thor_ »

Dziadek13 pisze: 02 gru 2018, 19:04
thor_ pisze: 29 lis 2018, 08:24 ale wydaje mi się, że kiedy grzeję świece to kontrolka gasnie po czym wyłączam zapłon i włączam jeszcze raz żeby drugi raz podgrzać świece i zwykle chyba ten drugi raz trwał krócej niż pierwszy, a tym razem trwa tyle samo... ale to może wina niższej temperatury...
Daj se luzu świece grzeją tak samo długo za pierwszym jak i za drugim razem dopuki czujnik temp silnika nie zobaczy wyższej temperatury.
thor_ pisze: 29 lis 2018, 08:24 Wymieniać świece czy szukać czego innego?
Jak nie ma błędu od świec daj se spokój.
Napisze ci tak po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku świece grzeją 28 sek a kontrolka ci gaśnie po około 8sek tak fabryka zapisała w sofcie, więc przekręć kluczyk a jak zgaśnie ci kontrolka dolicz jeszcze 8 sek i odpalaj,a nie rób tak że wyłączasz kluczyk i na nowo go włączasz po prostu je schładzasz i na nowo grzejesz po co.
Ok dzięki za uświadomienie co do grzania ;) A co do samych świec to jutro składam pompę i dolot no i wymieniam czujnik położenia wału. Wtedy jak okaże się, że doopa będę walczył dalej ale raczej z pumpą wtrysku niż ze świecami ;)

Wojtek7090
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:27
Lokalizacja: Korczyna
Model:

#58 Post autor: Wojtek7090 »

Trzy dni stresu i w końcu ostatnia oporna się poddała. Nowe wkręcone, jutro test bo brakło czasu już dzisiaj.
Zastanawia mnie tylko ta jedna. Jakieś podejrzenia?

Obrazek

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#59 Post autor: Dek »

A więc teoria taka:

Nie była dokręcona prawidłowo i nie uszczelnił się dobrze dolny kołnierz ( drugi centymetr od dołu świecy) w wyniku czego do gniazda świecy przedostawały się "spaliny".
Potencjalne źródło przyszłych problemów z wykręceniem kolejnej świecy. Ale to za parę latek jak padnie nowo zamontowana świeca.

I przy okazji pytanko: Co robiłeś przez te trzy dni żeby oporna świeca się odkręciła ?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2018, 21:18 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek7090
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:27
Lokalizacja: Korczyna
Model:

#60 Post autor: Wojtek7090 »

Braki czasowe :) , sprowadzało się to głównie do aplikacji środka smarnego i próby czy puściła. Dziś wolne więc rozgrzewka silnika i na ciepłym po kilka milimetrów wkręć-wykręć. Dlaczego mają być problemy w przyszłości?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”