Problem z ładowaniem
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 paź 2017, 15:01
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Witam,
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Klema od plusa się grzała na aku było 12,8V. Dalej w przewodzie za klemą było 13,5V, wymieniłem więc klemę +. Teraz grzeje mi się klema masy. Wymieniłem akumulator. Ładowanie mam teraz 13,5V, ale jak dotykam plus i silnika to pokazuje mi 14,3V czyli ok, ale na klemach mam tylko 13,5V. Mierzylem miernikiem klema minus z karoserią i z silnikiem i jest przejscie bo miernik brzęczy na pomiarze diody. Ma ktoś pomysł na naprawę.
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Klema od plusa się grzała na aku było 12,8V. Dalej w przewodzie za klemą było 13,5V, wymieniłem więc klemę +. Teraz grzeje mi się klema masy. Wymieniłem akumulator. Ładowanie mam teraz 13,5V, ale jak dotykam plus i silnika to pokazuje mi 14,3V czyli ok, ale na klemach mam tylko 13,5V. Mierzylem miernikiem klema minus z karoserią i z silnikiem i jest przejscie bo miernik brzęczy na pomiarze diody. Ma ktoś pomysł na naprawę.
Bo w życiu najważniejsza jest rodzina
Dołącz dodatkowy przewód masowy , to chyba jedynie racjonalne wyjście . Coś masz z masą. Być może sam przewód już dogorywa. Dokup grubą masę i ja podłącz. powinno pomóc. Przewód masowy ma przejście ale widocznie nie jest takie jakie powinno być.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 paź 2017, 15:01
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XEP
- Gender:
Pomogło odkręcenie masy od karoserii przeczyszczenie jej i ponowne skręcenie. Ładowanie 14,3V na akumulatorze wróciło
Bo w życiu najważniejsza jest rodzina
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2017, 23:41
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZD
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witam
Niedawno dołożyłem sobie do Zosi tempomat i pewno to zbieg okoliczności ale dziwna rzecz się zaczęła.
Po 10-15 km jazdy po autostradzie z jednostajną prędkością ok 120 km/h ustawioną na tempomacie zapala się kontrolka ładowania. Zmieniamy obroty i po kilku minutach gaśnie.
Ładowanie pokazuje przez chwilę ok 12v - gdy kontrolka się zaświeca. Potem wszystko wraca do normy. Ładowanie 14,1-14,3V po włączeniu świateł i klimy 13,7-13,9V czyli chyba w normie.
Wygląda, że coś bardzo nie lubi stałych obrotów przez dłuższy czas. Miał ktoś kiedyś tak ? Altek wg Vin to 100A
Niedawno dołożyłem sobie do Zosi tempomat i pewno to zbieg okoliczności ale dziwna rzecz się zaczęła.
Po 10-15 km jazdy po autostradzie z jednostajną prędkością ok 120 km/h ustawioną na tempomacie zapala się kontrolka ładowania. Zmieniamy obroty i po kilku minutach gaśnie.
Ładowanie pokazuje przez chwilę ok 12v - gdy kontrolka się zaświeca. Potem wszystko wraca do normy. Ładowanie 14,1-14,3V po włączeniu świateł i klimy 13,7-13,9V czyli chyba w normie.
Wygląda, że coś bardzo nie lubi stałych obrotów przez dłuższy czas. Miał ktoś kiedyś tak ? Altek wg Vin to 100A
Witam od jakiegos czau borykam sie z problem ładowania.
Po odpaleniu na zimnym nie ma ładowania na manu testowym pokazuje 11,5 - 11,9 po dodaniu gazu ladowanie sie wzbudza, ale za chwile jak obroty maleją do jałowych znowu brak ładowania, chwila jazdy zlapie temperature i ładowanie juz jest w miarę ok, w miarę bo 13,9-14.1, choć czasem fiksuje podczas manewrów...
Alternator byl regenerowany, tzn łożyska, tuleje, szczotki i regulator napięcia...
Ktoś ma jakieś pomysły, w srode auto wraca do elektryka, nie chce dać się naciągnąć...
Po odpaleniu na zimnym nie ma ładowania na manu testowym pokazuje 11,5 - 11,9 po dodaniu gazu ladowanie sie wzbudza, ale za chwile jak obroty maleją do jałowych znowu brak ładowania, chwila jazdy zlapie temperature i ładowanie juz jest w miarę ok, w miarę bo 13,9-14.1, choć czasem fiksuje podczas manewrów...
Alternator byl regenerowany, tzn łożyska, tuleje, szczotki i regulator napięcia...
Ktoś ma jakieś pomysły, w srode auto wraca do elektryka, nie chce dać się naciągnąć...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 20:02 przez J0k3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli ładowanie Ci fixuje podczas manewrowania to podejrzewam pompę wspomagania. Ona może pobierać bardzo duzo prądu i stąd te zaniki ładowania. Przyjrzyj się dokładnie wspomaganiu a zwłaszcza pompie .
Aku raczej dobry po nocce ma 12,3, posprawdzam dziś przewody.
Dzis spoko normalne się wzbudził.
13,5, a po przejechaniu 5km juz roslo do 13,9.
Dzis spoko normalne się wzbudził.
13,5, a po przejechaniu 5km juz roslo do 13,9.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2019, 03:36 przez J0k3R, łącznie zmieniany 1 raz.
Błąd P0621 02
Elektryk wymieniał już regulator, mowi że nieprawdopodobniej uszkodzony sterownik silnika.
Ma przetrzeć jeszcze cala wiązke, na wszelki wypadek i sprawdzić jeszcze raz regulator...
Zastanawia mnie jeszcze mostek z diodami, uparcie twierdza ze jest ok i nie ruszaja go...
Elektryk wymieniał już regulator, mowi że nieprawdopodobniej uszkodzony sterownik silnika.
Ma przetrzeć jeszcze cala wiązke, na wszelki wypadek i sprawdzić jeszcze raz regulator...
Zastanawia mnie jeszcze mostek z diodami, uparcie twierdza ze jest ok i nie ruszaja go...
Ostatnio zmieniony 21 sty 2019, 15:42 przez J0k3R, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli masz napięcie ładowania poniżej 14,2V to nie jest to dopbry wynik. Nie ma prawa spaść pon. 14V.
Problem zdiagnozowany, był nim uwalony mały kabelek od lampki kontrolnej...