Pytanie o układ wydechowy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Pytanie o układ wydechowy

#1 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam wszystkich
ZA 1,8 125km NJOY prod 10/2003 tylko benzyna

Na wstępie dodam, iż jeżeli już taki temat istnieje to proszę o przeniesienie go aby nie zaśmiecać forum- ja nie znalazłem..
Z góry przepraszam za chaotyczność/ brak profesjonalnego nazywania- jestem laikiem :P

Problem jest następujący:
Pod tłumikiem końcowym jest taka mokra plama- cały tłumik jest suchy, a tak na wielkość dłoni jest mokra przestrzeń i są krople wody.. Pirerwszy raz takie coś widzę. Czy to normalne czy już trzeba wymieniać tłumik?

Zajrzałem tam wogóle dlatego, iż mechanik powiedział, że mam nieszczelny tłumik końcowy i złącze elastyczne (ale osobiście jakoś nie zauważyłem, aby Zośka głośniej pracowała).

Z góry dziękuję za podpowiedzi, co to może być

Rafał

Dodano po 1 godzinie 24 minutach 38 sekundach:
zdjęcie tłumika końcowego
Załączniki
tłumik2.jpg

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#2 Post autor: romek22794 »

Ten tłumik jak go ruszysz, to posypie się cały( złącza itp).
W środku są przegrody zgrzewane, któraś od drgań i wieku w miejscu zgrzewu zrobiła "dziurkę"; lub po prostu wyrdzewiało.
Ja bym poczekał aż zacznie coś być słychać , ale to zależy od stopnia doinwestowania...

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#3 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolegdzy i koleżanki
Podsyłam jeszcze zdjęcia łączenia tłumika środkowego z rurą oraz rury elastycznej.
Byłem ostatnio u mechanika (w sprawie grzania się tylnej felgi)
Po przeglądzie mechanik stwierdził, że trzeba wyminić tłumik końcowy oraz rurę elastyczną...


A co sądzicie o tych dwóch zdjęciach- też tragedia ( jak stwierdził mechanik).


Czy samochód przejdzie przegląd z takim stanem rury wydechowej??? Sprawdzałem i pod samochodem nigdzie nie wydobywały się spaliny...
Może pomalować cały układ Srebrzanką???
Proszę o odpowiedzi
Rafał
Załączniki
przewód.jpg
tłumik.jpg

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#4 Post autor: romek22794 »

Po zdjęciu łącznika elastycznego nic nie wnioskuję. Wygląda jak wygląda. Jeśli "wydziurawieje" NA PEWNO to rozpoznasz. Jego budowa jest taka: siatka-rura karbowana-siatka. Tylko rura karbowana zapewnia szczelność, a jej nie widać, i nie słychać...
Co do reszty, zatkaj wylot spalin (przy pracującym silniku) i zobaczysz gdzie i co dmucha :taktak:

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Mat86radom »

Wymieniałem u siebie niedawno końcowy tłumik (137zł) i łącznik elastyczny (80zł). Z robocizną mojego mecha wyszło 280zł przy okazji wpadła ozdobna końcówka wydechu. :lis:

marcin_kr
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kutno
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: marcin_kr »

Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach + LPG to jak będziesz wymieniał tłumnik końcowy to od spodu tłumnika w najniższym miejscu (oby nie na zgrzewie) wywierć otwór 3-4 mm.
Podczas jazdy na krótkich odcinkach skrapla się woda zwłaszcza w ostatnim elemencie wydechu - często widać że na zimnym z rury leci woda. Część wody wylatuje a część przyrasta w tłumniku. Otwór powoduje że woda wyrzucana jest z ciśnieniem spalin i nie zalega w tłumniku.
Patent stosowany od przeszło 20 lat
Szybciej przepalą się rury doprowadzające spaliny niż tłumnik
Zafira A 1,8 LPG

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#7 Post autor: rafaellowarszaw »

Jeżdżę głównie po mieście. Dwa razy do roku jakieś dalsze wycieczki: morze góry...
Mam zafire tylko w benzynie

Dodano po 4 godzinach 28 minutach 10 sekundach:
Koledzy podpowiedzcie jeszcze jedną sprawę : w przypadku zakupu tłumika końcowego oraz środkowego z rurą prowadząca do końcowego połączenie tego w całość (tzn rura od kolektora-tlumik środkowy - tlumik końcowy) wymaga spawania czy wkładana jest jedną rura w drugą i jest stosowany zacisk???
Pytam się jako laik?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#8 Post autor: Tazz »

Nawet na Twoich zdjęciach widać ze jest wkładana jedna w druga i na to opaska/zacisk :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: rafaellowarszaw »

Też mi się zdaje że są nakładane na siebie... Ale jak mi mechanik zaczął opowiadać, że to będzie trzeba pospawac i takie spawanie tych tłumików, +rury elastycznej to będzie ok 600zl to aż zrobiłem takie duże oczy.....

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#10 Post autor: evillysy »

Podłącze się do tematu. Mam do wymiany tłumik końcowy i zastanawiam się który kupić.
FERROZ
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7220455094
PEŚLA
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7335752322
BOSAL
http://bosgaraz.pl/tlumik-koncowy-bosal ... -2005.html

Zależy mi aby był cichy.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolego.
Najpierw musisz opisać jaki masz silnik ( pierwsza aukcja jest do dti) i czy z tyłu masz jedną czy dwie rury...

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#12 Post autor: evillysy »

Fakt, pierwszy link zły wklejony. Mój błąd. Silnik Z18XE

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#13 Post autor: misio »

Mam Peśla z 2 rurami (co prawda w 2.0 t Z20LET ), wykonanie niezłe ale cichy nie jest.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Skasowany użytkownik 23188

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

misio pisze: 14 maja 2018, 11:30 Mam Peśla z 2 rurami (co prawda w 2.0 t Z20LET ), wykonanie niezłe ale cichy nie jest.
Mam ten sam tłumik - i także potwierdzam, że cichy nie jest (a wygląda jak seryjny).

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#15 Post autor: evillysy »

To PEŚLA odpada niestety. Ma być cicho przede wszystkim:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”