Pytanie o układ wydechowy
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Pytanie o układ wydechowy
Witam wszystkich
ZA 1,8 125km NJOY prod 10/2003 tylko benzyna
Na wstępie dodam, iż jeżeli już taki temat istnieje to proszę o przeniesienie go aby nie zaśmiecać forum- ja nie znalazłem..
Z góry przepraszam za chaotyczność/ brak profesjonalnego nazywania- jestem laikiem
Problem jest następujący:
Pod tłumikiem końcowym jest taka mokra plama- cały tłumik jest suchy, a tak na wielkość dłoni jest mokra przestrzeń i są krople wody.. Pirerwszy raz takie coś widzę. Czy to normalne czy już trzeba wymieniać tłumik?
Zajrzałem tam wogóle dlatego, iż mechanik powiedział, że mam nieszczelny tłumik końcowy i złącze elastyczne (ale osobiście jakoś nie zauważyłem, aby Zośka głośniej pracowała).
Z góry dziękuję za podpowiedzi, co to może być
Rafał
Dodano po 1 godzinie 24 minutach 38 sekundach:
zdjęcie tłumika końcowego
ZA 1,8 125km NJOY prod 10/2003 tylko benzyna
Na wstępie dodam, iż jeżeli już taki temat istnieje to proszę o przeniesienie go aby nie zaśmiecać forum- ja nie znalazłem..
Z góry przepraszam za chaotyczność/ brak profesjonalnego nazywania- jestem laikiem
Problem jest następujący:
Pod tłumikiem końcowym jest taka mokra plama- cały tłumik jest suchy, a tak na wielkość dłoni jest mokra przestrzeń i są krople wody.. Pirerwszy raz takie coś widzę. Czy to normalne czy już trzeba wymieniać tłumik?
Zajrzałem tam wogóle dlatego, iż mechanik powiedział, że mam nieszczelny tłumik końcowy i złącze elastyczne (ale osobiście jakoś nie zauważyłem, aby Zośka głośniej pracowała).
Z góry dziękuję za podpowiedzi, co to może być
Rafał
Dodano po 1 godzinie 24 minutach 38 sekundach:
zdjęcie tłumika końcowego
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Ten tłumik jak go ruszysz, to posypie się cały( złącza itp).
W środku są przegrody zgrzewane, któraś od drgań i wieku w miejscu zgrzewu zrobiła "dziurkę"; lub po prostu wyrdzewiało.
Ja bym poczekał aż zacznie coś być słychać , ale to zależy od stopnia doinwestowania...
W środku są przegrody zgrzewane, któraś od drgań i wieku w miejscu zgrzewu zrobiła "dziurkę"; lub po prostu wyrdzewiało.
Ja bym poczekał aż zacznie coś być słychać , ale to zależy od stopnia doinwestowania...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolegdzy i koleżanki
Podsyłam jeszcze zdjęcia łączenia tłumika środkowego z rurą oraz rury elastycznej.
Byłem ostatnio u mechanika (w sprawie grzania się tylnej felgi)
Po przeglądzie mechanik stwierdził, że trzeba wyminić tłumik końcowy oraz rurę elastyczną...
A co sądzicie o tych dwóch zdjęciach- też tragedia ( jak stwierdził mechanik).
Czy samochód przejdzie przegląd z takim stanem rury wydechowej??? Sprawdzałem i pod samochodem nigdzie nie wydobywały się spaliny...
Może pomalować cały układ Srebrzanką???
Proszę o odpowiedzi
Rafał
Podsyłam jeszcze zdjęcia łączenia tłumika środkowego z rurą oraz rury elastycznej.
Byłem ostatnio u mechanika (w sprawie grzania się tylnej felgi)
Po przeglądzie mechanik stwierdził, że trzeba wyminić tłumik końcowy oraz rurę elastyczną...
A co sądzicie o tych dwóch zdjęciach- też tragedia ( jak stwierdził mechanik).
Czy samochód przejdzie przegląd z takim stanem rury wydechowej??? Sprawdzałem i pod samochodem nigdzie nie wydobywały się spaliny...
Może pomalować cały układ Srebrzanką???
Proszę o odpowiedzi
Rafał
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Po zdjęciu łącznika elastycznego nic nie wnioskuję. Wygląda jak wygląda. Jeśli "wydziurawieje" NA PEWNO to rozpoznasz. Jego budowa jest taka: siatka-rura karbowana-siatka. Tylko rura karbowana zapewnia szczelność, a jej nie widać, i nie słychać...
Co do reszty, zatkaj wylot spalin (przy pracującym silniku) i zobaczysz gdzie i co dmucha
Co do reszty, zatkaj wylot spalin (przy pracującym silniku) i zobaczysz gdzie i co dmucha
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Wymieniałem u siebie niedawno końcowy tłumik (137zł) i łącznik elastyczny (80zł). Z robocizną mojego mecha wyszło 280zł przy okazji wpadła ozdobna końcówka wydechu.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 sie 2012, 14:14
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kutno
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach + LPG to jak będziesz wymieniał tłumnik końcowy to od spodu tłumnika w najniższym miejscu (oby nie na zgrzewie) wywierć otwór 3-4 mm.
Podczas jazdy na krótkich odcinkach skrapla się woda zwłaszcza w ostatnim elemencie wydechu - często widać że na zimnym z rury leci woda. Część wody wylatuje a część przyrasta w tłumniku. Otwór powoduje że woda wyrzucana jest z ciśnieniem spalin i nie zalega w tłumniku.
Patent stosowany od przeszło 20 lat
Szybciej przepalą się rury doprowadzające spaliny niż tłumnik
Podczas jazdy na krótkich odcinkach skrapla się woda zwłaszcza w ostatnim elemencie wydechu - często widać że na zimnym z rury leci woda. Część wody wylatuje a część przyrasta w tłumniku. Otwór powoduje że woda wyrzucana jest z ciśnieniem spalin i nie zalega w tłumniku.
Patent stosowany od przeszło 20 lat
Szybciej przepalą się rury doprowadzające spaliny niż tłumnik
Zafira A 1,8 LPG
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Jeżdżę głównie po mieście. Dwa razy do roku jakieś dalsze wycieczki: morze góry...
Mam zafire tylko w benzynie
Dodano po 4 godzinach 28 minutach 10 sekundach:
Koledzy podpowiedzcie jeszcze jedną sprawę : w przypadku zakupu tłumika końcowego oraz środkowego z rurą prowadząca do końcowego połączenie tego w całość (tzn rura od kolektora-tlumik środkowy - tlumik końcowy) wymaga spawania czy wkładana jest jedną rura w drugą i jest stosowany zacisk???
Pytam się jako laik?
Mam zafire tylko w benzynie
Dodano po 4 godzinach 28 minutach 10 sekundach:
Koledzy podpowiedzcie jeszcze jedną sprawę : w przypadku zakupu tłumika końcowego oraz środkowego z rurą prowadząca do końcowego połączenie tego w całość (tzn rura od kolektora-tlumik środkowy - tlumik końcowy) wymaga spawania czy wkładana jest jedną rura w drugą i jest stosowany zacisk???
Pytam się jako laik?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Nawet na Twoich zdjęciach widać ze jest wkładana jedna w druga i na to opaska/zacisk
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Też mi się zdaje że są nakładane na siebie... Ale jak mi mechanik zaczął opowiadać, że to będzie trzeba pospawac i takie spawanie tych tłumików, +rury elastycznej to będzie ok 600zl to aż zrobiłem takie duże oczy.....
-
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Podłącze się do tematu. Mam do wymiany tłumik końcowy i zastanawiam się który kupić.
FERROZ
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7220455094
PEŚLA
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7335752322
BOSAL
http://bosgaraz.pl/tlumik-koncowy-bosal ... -2005.html
Zależy mi aby był cichy.
FERROZ
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7220455094
PEŚLA
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7335752322
BOSAL
http://bosgaraz.pl/tlumik-koncowy-bosal ... -2005.html
Zależy mi aby był cichy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolego.
Najpierw musisz opisać jaki masz silnik ( pierwsza aukcja jest do dti) i czy z tyłu masz jedną czy dwie rury...
Najpierw musisz opisać jaki masz silnik ( pierwsza aukcja jest do dti) i czy z tyłu masz jedną czy dwie rury...
- misio
- Bywalec
- Posty: 160
- Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBI
- Auto: Zafira 2.0 opc
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Mam Peśla z 2 rurami (co prawda w 2.0 t Z20LET ), wykonanie niezłe ale cichy nie jest.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!