Wymiana, naprawa CIM

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#286 Post autor: padonis »

Panowie, znikły mi dzwieki w kabinie, dokładnie tego buzera z którego słychać dzwięki migaczy, wyłączenia wycieraczek i czujników zbliżania. Wpierw problem dotyczył tylko czujek zbliżąnia, dzwięk czsem chrypił, był cichszy, jednak reszta dzwięków była, teraz znikły dzwięki całkowicie. Dzwięki dochodziły gdzieś z miejsca kolumny kierownicy, czy tam gdzieś jest ten głośniczek? Ktoś miał może taki problem?

Poczytałem tu i tam, wynika z tego, że głośniczek (buzer) jest umieszczony w CIM :( . Zatem jesli chcę odzyskać te dzwieki, to muszę naprawiać CIM, może wystarczy wyczyścić styki bez wyciagania tego modułu, czy raczej trzeba go rozebrać? No i czy wyjęcie go i ponowny montaż mozliwy jest bez komputera? Obawiam się , że czeka mnie dobry warsztat lub co gorsza ASO...

Za wymianę modułu w ASO zakrzyczeli mi jakieś 1300zł :( .

Dodano po 5 godzinach 43 minutach 13 sekundach:
Na jednym z wertepów głośniczek znowu zaskoczył, troszkę cichy ale działa, zatem jest tam jakiś zimny lut lub zaśniedziałe styki. Z wyjęciem nie ma problemu, rozebraniem na części też, jest sporo materiałów w sieci. Jednak nie wiem, czy po ponownym montażu wszystko będzie działać, czy czasem nie będzie potrzebny komputer jak w przypadku nowego modułu CIM?
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2018, 11:27 przez padonis, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#287 Post autor: barek16 »

Ja u siebie wyciągnąłem kilka razy CIM bo mi immobilajzer nie łączył i czasem nie dało się odpalić. Przed robotą odpinasz aku i po złożeniu i podpięciu ma wszystko chodzić jak gdyby nigdy nic, bez żadnego programowania. Najważniejsze to wyjąć CIM z auta na prostych kołach, zablokować środkowy pierścień w takiej pozycji i po otwarciu obudowy oznaczyć położenie talerzyka i trybów czujnika kąta położenia kierownicy w kilku miejscach. Reszta w miarę prosta. Tu fajny tut:
content://com.sec.android.app.sbrowser/readinglist/0426121706.mhtml

Ja przy pierwszym rozbieraniu nie miałem sprayu kontakt i po kupieniu go chciałem CIM rozebrać jeszcze raz i popsyskać piny dla pewności, chociaż samo poskrobanie pinów pomogło na problem z immo. Za drugim razem z pośpiechu wyjąłem CIM na skręconych kołach a złożyłem na znaki z pierwszego rozbierania i wywaliło mi czujnik kąta skrętu z czym męczyłem się pół dnia ale w końcu dalem radę :lol:
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2018, 09:37 przez barek16, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#288 Post autor: padonis »

Dzięki wielkie, przestudiowałem już parę tutoriali i wiem jak się do trgo zabrać. Posprawdzam luty, złącza, przeczyszczę styki, jednak najbardziej mnie martwi, że sam głośniczek jest zepsutu. Dziś rano w połowie drogi znowy się zwiesił na mnie. Jak problem jest w samym głośniczku a nie na stykach gdzieś w CIM, to trzeba będzie wymienić głośniczek. Zostaje kupić jakiś stary moduł z alle-drogo, lub inną drogą nabyć.

https://www.youtube.com/watch?v=UjJkEvzgZiY
https://www.youtube.com/watch?v=bSSMmaV9eB8
Obrazek

Może ktoś z kolegów ma odsprzedać głośniczek do modułu CIM, lub wie co to za model?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2018, 13:04 przez padonis, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#289 Post autor: barek16 »

Dokładnie tak jak na filmach, najtrudniejsze wyjęcie poduszki. Ja mam CIM który kupiłem okazyjnie dla manetki z tempomatem, prawdopodobnie nie wylogowany. Później rozbierałem go w celach edukacyjnych zanim się za swój zabrałem. Uszkodzoną ma ta środkową zapadkę od blokady pierścienia. Jak nic lepszego nie znajdziesz to mogę Ci go za 3dyszki sprzedać.

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#290 Post autor: padonis »

Bardzo chętnie, w zasadzie potrzebny mi jest dla głośniczka i też w celach edukacyjnych.

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#291 Post autor: padonis »

Dokonałem jeszcze jednej obserwacji. Mianowicie na ustawieniach świateł na "AUTO" , nie mogë włączyć świateł drogowych, mogę nimi tylko mignąć. Zaś na ustawieniu normalnym działa wszystko.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#292 Post autor: Kowal1981 »

padonis pisze: 27 wrz 2018, 08:42 Dokonałem jeszcze jednej obserwacji. Mianowicie na ustawieniach świateł na "AUTO" , nie mogë włączyć świateł drogowych, mogę nimi tylko mignąć. Zaś na ustawieniu normalnym działa wszystko.
Światła drogowe w pozycji AUTO włączysz tylko jak jest ciemno to normalne też tak mam w dzień mogę tylko nimi mrugać.

Awatar użytkownika
padonis
Przeglądacz
Posty: 52
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:46
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#293 Post autor: padonis »

No i po robocie, większym problemem było zdjęcie poduszki powietrznej niż cała reszta. Okazało się, że padł głośniczek, przelutowałem na nawy z innego modułu i wszystko gra i buczy. Przy okazji poczyściłem wszystkie styki. No i nie miałem u siebie tego małego białego kółeczka z magnesikiem, widać uboższa wersja...

Wicha
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2018, 11:30
Imię: Maciej
Auto: 1.8
Model: za
Oznaczenie silnika: z18

#294 Post autor: Wicha »

Szukam cim-a , w linkach z aukcji są moduły gdzie w manetkach nie ma tempomatu a ja mam. Czy tempomat będzie działał?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 19:57 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

kolunio211
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
Imię: Rafał
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#295 Post autor: kolunio211 »

będzie działał trzeba zakodować :)

Wicha
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2018, 11:30
Imię: Maciej
Auto: 1.8
Model: za
Oznaczenie silnika: z18

#296 Post autor: Wicha »

Podczas włączania kierunku w lewo mam jeden czasami trzy a niekiedy działa normalnie kirunkowskaz. Czy to pada CIM?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#297 Post autor: Tazz »

Wicha pisze: 06 paź 2018, 21:34 Podczas włączania kierunku w lewo mam jeden czasami trzy a niekiedy działa normalnie kirunkowskaz. Czy to pada CIM?
To jeden z objawów padajacego CIMa
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Wicha
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2018, 11:30
Imię: Maciej
Auto: 1.8
Model: za
Oznaczenie silnika: z18

#298 Post autor: Wicha »

Czyli najlepiej sprawdzić to na kompie?

kolunio211
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 14 maja 2018, 18:20
Imię: Rafał
Lokalizacja: Tczew
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#299 Post autor: kolunio211 »

Najlepij to wyjąć cim przelutować i wyczyścić styki i zoabczyć czy to pomoże :)

loki7777
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 08 lip 2016, 12:39
Lokalizacja: Sligo
Model:

#300 Post autor: loki7777 »

A czy calkowity brak klaksonu(bezpiecznik sprawdzilem i wymienilem na nowy) to tez cim? Byl jakis blad B zwiazany z prawa manetka ale czy dziala ona to nie wiem bo mam nieoryginalne radio wlozony. Raz cos tam dalo sie uslyszec ale potem cisza. Jutro mam przeglad wiec i tak go nie przejde;)

Oczywiscie problem z klaksonem na swiatlach i max podswietleniu zegarow byl, wiec mialem je sciemnione na tyle ile sie dalo ale nie jeszdzilem tym autem i klakson w ogole nie byl uzywany.
Przekaznik klika(k12-jesli to ten i od tego) i bezpieczik 8 tez ok

PS. Ktore modele CIM'ow sa bez wad - czy tez takich nie ma?
PS2. Czy aby odzyskac carpass aso potrzebuje auto?
Ostatnio zmieniony 14 lis 2018, 19:31 przez loki7777, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”