Brak kompresji, słaby silnik.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Był ustawiany/sprawdzany kiedyś luz zaworowy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Jak go posiadam nie był robiony a co było wcześniej to nie wie nikt.Jak robiłem próbę olejowa to sprężanie wzrosło tylko o 0.2 .No tak ale luz zawodowy miał by wpływ na branie oleju?
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Jestem po remoncie silnika.Wymienione pierscienie. Olejowe praktycznie nic nie trzymały.Wymiana panewek.Nowe śruby głowicy.Oczywiście komplet uszczelek plus uszczelniacz wału. Nowy rozrząd. Planowanie głowicy.Docierania gniazd zaworowych. Regulacja luzów zaworowych.Po złożeniu płukanka bo była kupa szlamu w silniku jak i głowicy.Nowy olej plus filtr.Koszt całości 2520 zl.Kombinowalem z urzywanym silnikem ale koszty podobne a tu wiem co jest grane.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przy jakim przebiegu takie spustoszenie?Jarit pisze: ↑10 paź 2018, 21:09 Jestem po remoncie silnika.Wymienione pierscienie. Olejowe praktycznie nic nie trzymały.Wymiana panewek.Nowe śruby głowicy.Oczywiście komplet uszczelek plus uszczelniacz wału. Nowy rozrząd. Planowanie głowicy.Docierania gniazd zaworowych. Regulacja luzów zaworowych.Po złożeniu płukanka bo była kupa szlamu w silniku jak i głowicy.Nowy olej plus filtr.Koszt całości 2520 zl.Kombinowalem z urzywanym silnikem ale koszty podobne a tu wiem co jest grane.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Głowica była robiona przy okazji.Było w niej bardzo dużo szlamu i nagaru.Luzy też już wymagały korekty. Przebieg na 100 % nie do określenia. Stan reszty auta bez najmniejszych zastrzeżeń. Wygląda jak by ktoś bardzo rzadko olej wymieniał a pozniej gdy już był problem z brakiem to dolewal byle co.Ciekawe że silnik przed remontem pracował bardzo dobrze.Ale zużycie oleju na autostradzie ostatnio 1.2 litra i okresowe ogromne kopcenie i nagła strata mocy uniemożliwiające wyprzedzanie.Wkrótce jadę w trasę 600 km autostrada to będzie pełny obraz czy jest efekt pozytywny.