Brak kompresji, słaby silnik.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#31 Post autor: Tazz »

Był ustawiany/sprawdzany kiedyś luz zaworowy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Jarit
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#32 Post autor: Jarit »

Jak go posiadam nie był robiony a co było wcześniej to nie wie nikt.Jak robiłem próbę olejowa to sprężanie wzrosło tylko o 0.2 .No tak ale luz zawodowy miał by wpływ na branie oleju?

Jarit
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#33 Post autor: Jarit »

Jestem po remoncie silnika.Wymienione pierscienie. Olejowe praktycznie nic nie trzymały.Wymiana panewek.Nowe śruby głowicy.Oczywiście komplet uszczelek plus uszczelniacz wału. Nowy rozrząd. Planowanie głowicy.Docierania gniazd zaworowych. Regulacja luzów zaworowych.Po złożeniu płukanka bo była kupa szlamu w silniku jak i głowicy.Nowy olej plus filtr.Koszt całości 2520 zl.Kombinowalem z urzywanym silnikem ale koszty podobne a tu wiem co jest grane.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#34 Post autor: Mariusz »

Jarit pisze: 10 paź 2018, 21:09 Jestem po remoncie silnika.Wymienione pierscienie. Olejowe praktycznie nic nie trzymały.Wymiana panewek.Nowe śruby głowicy.Oczywiście komplet uszczelek plus uszczelniacz wału. Nowy rozrząd. Planowanie głowicy.Docierania gniazd zaworowych. Regulacja luzów zaworowych.Po złożeniu płukanka bo była kupa szlamu w silniku jak i głowicy.Nowy olej plus filtr.Koszt całości 2520 zl.Kombinowalem z urzywanym silnikem ale koszty podobne a tu wiem co jest grane.
Przy jakim przebiegu takie spustoszenie?

Jarit
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 12 gru 2017, 00:38
Imię: Jarek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#35 Post autor: Jarit »

Głowica była robiona przy okazji.Było w niej bardzo dużo szlamu i nagaru.Luzy też już wymagały korekty. Przebieg na 100 % nie do określenia. Stan reszty auta bez najmniejszych zastrzeżeń. Wygląda jak by ktoś bardzo rzadko olej wymieniał a pozniej gdy już był problem z brakiem to dolewal byle co.Ciekawe że silnik przed remontem pracował bardzo dobrze.Ale zużycie oleju na autostradzie ostatnio 1.2 litra i okresowe ogromne kopcenie i nagła strata mocy uniemożliwiające wyprzedzanie.Wkrótce jadę w trasę 600 km autostrada to będzie pełny obraz czy jest efekt pozytywny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”