[B]Uszkodzony alternator
Pozostaje mi jeździć i obserwować ładowanie
Zobaczę jeszcze jak będzie wyglądać sytuacja jak wymienię pasek od alternatora bo szczególnie przy włączonej klimie (większe obciążenie) hałasuje mi strasznie między 2 a 3 tys obr.
Wielkie dzięki za cenne uwagi!
aaa u mnie wg VIN jest 100A ale nie wiem jakiej firmy :>
ps. dziś rano znów sprawdzałem ładowanie i bez klimy i bez radia (włączone oczywiście światała i wentylator na 4)) maiłem ładowanie od 13,8 do 14,0A także myślę że nie mam się co martwić na zapas, na klimie pewnie spadnie do 13,5 ale to nie jest chyba powód do obaw.
Zobaczę jeszcze jak będzie wyglądać sytuacja jak wymienię pasek od alternatora bo szczególnie przy włączonej klimie (większe obciążenie) hałasuje mi strasznie między 2 a 3 tys obr.
Wielkie dzięki za cenne uwagi!
aaa u mnie wg VIN jest 100A ale nie wiem jakiej firmy :>
ps. dziś rano znów sprawdzałem ładowanie i bez klimy i bez radia (włączone oczywiście światała i wentylator na 4)) maiłem ładowanie od 13,8 do 14,0A także myślę że nie mam się co martwić na zapas, na klimie pewnie spadnie do 13,5 ale to nie jest chyba powód do obaw.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 07:48 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Widziałem alternator ze swojej Zafiry. Totalna, klęska, elektryk na jego widok powiedział krótko, trzeba kupić drugi. Wyglądał jakby ktoś podłączył pod niego 220 V, osmalony cały, uzwojenia popalone, ładowanie co ciekawe było, tyle że na poziomie 11 V Dodam tylko że alternator Denso 120A, pod znanymi mi namiarami nie dostępny, po konsultacji z elektrykiem zakładam 130A, mam nadzieje ze nie zaszkodzi, a może nawet pomoże
po odbiorze z serwisu ładowanie bez obciążenia 14.1, czyli wzorowo. Teraz byłam na wczasach w górach...upał 34 stopnie, wentylator klimy na full, plus ładowarka do navi, telefonu, laptopa ....z ciekawosci wszedlem z testmode...i serce mi prawie stanęło. Na wolnych obrotach na postoju ładowanie 13.3 dodałem gazu....wzrosło do 13.5-13.7 Oblały mnie poty pomimo klimy....i myślę sobie ładnie....szlag trafił altka. Wyłączyłem wszystkie możliwe odbiorniki prądu, włącznie z klimą, i ładowanie 13.9-14.1. Także panowie....jest ok....Klima strasznie pożera prąd.
Tak jak pisałem wyżęj, pobór prądu z altka przez klimę w trakcie upalnych dni jest bardzo duży. Nasze altki nie wytrzymują takiego obciążenia na dłuższą metę. Gośc, jak mówiłem, powiedział że nawet za 50tys km znów sie zobaczymy.
też codziennie o tym myślałem....i nie wyborażam sobie takiej przygody za granicą, za którą wkrótce jade. Także poniekąd jestem szczęsliwy ze stało sie to teraz i do tego na miejscu w Krakowie i do tego 3 km od w/w serwisu. Tak sobie myślę, że chyba jednak warto wozić na długie dystanse altka w bagażniku...używke kupisz za 200zl, albo wymień sobie układ prostwoniczy od razu.rhaaziel pisze:Koledzy, aż włos się jeży czytając te 'przygody' z alternatorami szczególnie że czeka mnie niebawem dłuższa trasa... .
Tak jak pisałem wyżęj, pobór prądu z altka przez klimę w trakcie upalnych dni jest bardzo duży. Nasze altki nie wytrzymują takiego obciążenia na dłuższą metę. Gośc, jak mówiłem, powiedział że nawet za 50tys km znów sie zobaczymy.
Również należę do grona osób, którym alternator odmówił posłuszeństwa. W mojej zośce jest ustrojstwo firmy DENSO 130A. Padł regulator napięcia - najprawdopodobniej.
Udało się w końcu zdemontować alternator - wymaga to rozbiórki prawie połowy silnika.
1. Demontaż filtra powietrza wraz z obudową.
2. Demontaż dolnej osłony silnika (śruby torx oraz po jednej śrubie w nadkolu - cała osłona schodzi pięknie w dół).
3. Demontaż EGRa, przy okazji czyszczenie;)
4. Demontaż filtra paliwa (wyjęcie całego filtra z obudową).
Co prawda odkręcenie alternatora pozwala na pominięcie kroku 3 i 4, jednakże aby go wyciągnąć trzeba zrobić dość sporo miejsca. Niestety wyjęcie filtra paliwa wymaga zdemontowania EGRa, sam EGR przy wyciąganiu alternatora by nie przeszkadzał, ale nie ma wtedy możliwości zdemontowania filtra paliwa.
Udało się w końcu zdemontować alternator - wymaga to rozbiórki prawie połowy silnika.
1. Demontaż filtra powietrza wraz z obudową.
2. Demontaż dolnej osłony silnika (śruby torx oraz po jednej śrubie w nadkolu - cała osłona schodzi pięknie w dół).
3. Demontaż EGRa, przy okazji czyszczenie;)
4. Demontaż filtra paliwa (wyjęcie całego filtra z obudową).
Co prawda odkręcenie alternatora pozwala na pominięcie kroku 3 i 4, jednakże aby go wyciągnąć trzeba zrobić dość sporo miejsca. Niestety wyjęcie filtra paliwa wymaga zdemontowania EGRa, sam EGR przy wyciąganiu alternatora by nie przeszkadzał, ale nie ma wtedy możliwości zdemontowania filtra paliwa.
Klima nie działa na prąd więc nie może być prądożerna (chyba że wiatrak tyle ciągnie), jest napędzana paskiem osprzętu czyli tym samym co alternator. Jeśli się mylę to mnie zlinczujcie i obrzućcie kamieniami.
Mnie uczyli że prawidłowe ładowanie powinno oscylować w granicach 14-14,4V. Aż z ciekawości jutro sprawdzę jaki prąd ładowania mam przy włączonej klimie i bez.
Mnie uczyli że prawidłowe ładowanie powinno oscylować w granicach 14-14,4V. Aż z ciekawości jutro sprawdzę jaki prąd ładowania mam przy włączonej klimie i bez.
Kolega ma jeszcze prawdziwego Opla na którym można było polegać, a w ZB to jak nie urok to sra... Miałem kiedy Astrę i Kadeta, autka bidne lecz solidne, można było tylko na tandetne wykończenie wnętrza i rdze ponarzekać, ale niezawodne były. A teraz niezawodność gdzieś się ulotniła tylko tandetne wykończenia zostały i rdza jak już niektórzy koledzy donoszą.
U mnie napięcie ładowanie (w test-mode) wynosi 13,5V +/-0,3V . Może jest dobrze ale zaczynam się niepokoić ponieważ w postach wyżej piszecie że wzorcowe to 14-14,4V.
Zaciekawił mnie (w test mode) parametr MODE ( z lewej strony od wskazania napięcia lad).
Zauważyłem:
MODE NONE (najczęściej)
MODE PWM
MODE TEMP
MODE TERM (tu nie jestem pewien)
Czy wiecie co to może być za wskazanie ?
Zaciekawił mnie (w test mode) parametr MODE ( z lewej strony od wskazania napięcia lad).
Zauważyłem:
MODE NONE (najczęściej)
MODE PWM
MODE TEMP
MODE TERM (tu nie jestem pewien)
Czy wiecie co to może być za wskazanie ?
Koledzy z tego co zrozumiałem to wartości ładowania odczytujecie na kompie pokładowym, ja dla pewności sprawdziłbym jeszcze miernikiem na klemach akumulatora.
Drugim pomysłem jaki mi wpadł do głowy po przeczytaniu kilku wcześniejszych postów to fakt iż klima nie załączy się bez włączonego nawiewu (mam na myśli klimę manualną), i tu rzeczywiście możecie mieć spadek napięcia bo silnik nawiewu też swoje połyka.
Drugim pomysłem jaki mi wpadł do głowy po przeczytaniu kilku wcześniejszych postów to fakt iż klima nie załączy się bez włączonego nawiewu (mam na myśli klimę manualną), i tu rzeczywiście możecie mieć spadek napięcia bo silnik nawiewu też swoje połyka.