[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#166 Post autor: rhaaziel »

Pozostaje mi jeździć i obserwować ładowanie :)

Zobaczę jeszcze jak będzie wyglądać sytuacja jak wymienię pasek od alternatora bo szczególnie przy włączonej klimie (większe obciążenie) hałasuje mi strasznie między 2 a 3 tys obr.

Wielkie dzięki za cenne uwagi!

aaa u mnie wg VIN jest 100A ale nie wiem jakiej firmy :>

ps. dziś rano znów sprawdzałem ładowanie i bez klimy i bez radia (włączone oczywiście światała i wentylator na 4)) maiłem ładowanie od 13,8 do 14,0A także myślę że nie mam się co martwić na zapas, na klimie pewnie spadnie do 13,5 ale to nie jest chyba powód do obaw.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 07:48 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#167 Post autor: Anony Mous »

Obstawiam Denso

yach

#168 Post autor: yach »

Widziałem alternator ze swojej Zafiry. Totalna, klęska, elektryk na jego widok powiedział krótko, trzeba kupić drugi. Wyglądał jakby ktoś podłączył pod niego 220 V, osmalony cały, uzwojenia popalone, ładowanie co ciekawe było, tyle że na poziomie 11 V :lol: Dodam tylko że alternator Denso 120A, pod znanymi mi namiarami nie dostępny, po konsultacji z elektrykiem zakładam 130A, mam nadzieje ze nie zaszkodzi, a może nawet pomoże :lol:

Anony Mous

#169 Post autor: Anony Mous »

Panowie jakie napięcia macie przy włączonej klimie (4-5 bieg wentylatora) na postoju ??

Anony Mous

#170 Post autor: Anony Mous »

po odbiorze z serwisu ładowanie bez obciążenia 14.1, czyli wzorowo. Teraz byłam na wczasach w górach...upał 34 stopnie, wentylator klimy na full, plus ładowarka do navi, telefonu, laptopa ....z ciekawosci wszedlem z testmode...i serce mi prawie stanęło. Na wolnych obrotach na postoju ładowanie 13.3 dodałem gazu....wzrosło do 13.5-13.7 Oblały mnie poty pomimo klimy....i myślę sobie ładnie....szlag trafił altka. Wyłączyłem wszystkie możliwe odbiorniki prądu, włącznie z klimą, i ładowanie 13.9-14.1. Także panowie....jest ok....Klima strasznie pożera prąd.

rhaaziel pisze:Koledzy, aż włos się jeży czytając te 'przygody' z alternatorami szczególnie że czeka mnie niebawem dłuższa trasa... .
też codziennie o tym myślałem....i nie wyborażam sobie takiej przygody za granicą, za którą wkrótce jade. Także poniekąd jestem szczęsliwy ze stało sie to teraz i do tego na miejscu w Krakowie i do tego 3 km od w/w serwisu. Tak sobie myślę, że chyba jednak warto wozić na długie dystanse altka w bagażniku...używke kupisz za 200zl, albo wymień sobie układ prostwoniczy od razu.

Tak jak pisałem wyżęj, pobór prądu z altka przez klimę w trakcie upalnych dni jest bardzo duży. Nasze altki nie wytrzymują takiego obciążenia na dłuższą metę. Gośc, jak mówiłem, powiedział że nawet za 50tys km znów sie zobaczymy.

gandalf

#171 Post autor: gandalf »

Również należę do grona osób, którym alternator odmówił posłuszeństwa. W mojej zośce jest ustrojstwo firmy DENSO 130A. Padł regulator napięcia - najprawdopodobniej.
Udało się w końcu zdemontować alternator - wymaga to rozbiórki prawie połowy silnika.

1. Demontaż filtra powietrza wraz z obudową.
2. Demontaż dolnej osłony silnika (śruby torx oraz po jednej śrubie w nadkolu - cała osłona schodzi pięknie w dół).
3. Demontaż EGRa, przy okazji czyszczenie;)
4. Demontaż filtra paliwa (wyjęcie całego filtra z obudową).

Co prawda odkręcenie alternatora pozwala na pominięcie kroku 3 i 4, jednakże aby go wyciągnąć trzeba zrobić dość sporo miejsca. Niestety wyjęcie filtra paliwa wymaga zdemontowania EGRa, sam EGR przy wyciąganiu alternatora by nie przeszkadzał, ale nie ma wtedy możliwości zdemontowania filtra paliwa.

rrafalek

#172 Post autor: rrafalek »

Drodzy Koledzy
Mam nastepujacy problem
Po odpaleniu auta wlczeniu swiatel mam ładowanie 13,8 bez klimy, po wlaczeniu klimy napiecie spada do 12,7v. Kontrolka od ladowania nie swieci.
Co moze byc przyczyną tak niskiego ladowania. Czy moze to wina akumulatora ?
Pozdrawiam

Anony Mous

#173 Post autor: Anony Mous »

winą jest obciążenie ... głównie klima która jest za***iście prądożerna.

rrafalek

#174 Post autor: rrafalek »

Ale czy to normalne ze jest tk duzy spadek napiecia ............po wlaczonej klimie . Moze to koniec aku albo altka ??? 12,7V to troszke mało.

Besiek

#175 Post autor: Besiek »

Klima nie działa na prąd więc nie może być prądożerna (chyba że wiatrak tyle ciągnie), jest napędzana paskiem osprzętu czyli tym samym co alternator. Jeśli się mylę to mnie zlinczujcie i obrzućcie kamieniami.
Mnie uczyli że prawidłowe ładowanie powinno oscylować w granicach 14-14,4V. Aż z ciekawości jutro sprawdzę jaki prąd ładowania mam przy włączonej klimie i bez.

yach

#176 Post autor: yach »

Kolega ma jeszcze prawdziwego Opla na którym można było polegać, a w ZB to jak nie urok to sra... :lol: Miałem kiedy Astrę i Kadeta, autka bidne lecz solidne, można było tylko na tandetne wykończenie wnętrza i rdze ponarzekać, ale niezawodne były. A teraz niezawodność gdzieś się ulotniła tylko tandetne wykończenia zostały i rdza jak już niektórzy koledzy donoszą. :lol:

Awatar użytkownika
Goris
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2010, 09:54
Lokalizacja: Kęty
Model:

#177 Post autor: Goris »

U mnie napięcie ładowanie (w test-mode) wynosi 13,5V +/-0,3V . Może jest dobrze ale zaczynam się niepokoić ponieważ w postach wyżej piszecie że wzorcowe to 14-14,4V.

Zaciekawił mnie (w test mode) parametr MODE ( z lewej strony od wskazania napięcia lad).
Zauważyłem:
MODE NONE (najczęściej)
MODE PWM
MODE TEMP
MODE TERM (tu nie jestem pewien)

Czy wiecie co to może być za wskazanie ?

Anony Mous

#178 Post autor: Anony Mous »

Goris a miałeś jakieś "odbiorniki" włączone jak sprawdzałeś napięcie ?
np. światła radio itp .. ??

Ja jestem po regeneracji alternatora, normalnie mam napięcie rzędu 14,1 przy włączonych światła i radiu 13,5-13,7 a dodatkowo z klimą nawet 12,8

Awatar użytkownika
Goris
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2010, 09:54
Lokalizacja: Kęty
Model:

#179 Post autor: Goris »

Bez obciążenie 13,8V po włączeniu radia, świateł, klimy 13,2V na wolnych obrotach a przy 3000tys minimalnie więcej 13,3V (napięcie prawie nie podnosi się przy przygazówce).

Besiek

#180 Post autor: Besiek »

Koledzy z tego co zrozumiałem to wartości ładowania odczytujecie na kompie pokładowym, ja dla pewności sprawdziłbym jeszcze miernikiem na klemach akumulatora.
Drugim pomysłem jaki mi wpadł do głowy po przeczytaniu kilku wcześniejszych postów to fakt iż klima nie załączy się bez włączonego nawiewu (mam na myśli klimę manualną), i tu rzeczywiście możecie mieć spadek napięcia bo silnik nawiewu też swoje połyka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”