Problem z utrzymaniem pracy silnika po odpaleniu
Moderator: Sebu$
Problem z utrzymaniem pracy silnika po odpaleniu
Witam serdecznie... pisze w sprawie sąsiada bo ja co nie co wiem więcej o autach niż on ..
Posiada on Opelka Zafire z 2002r z Silnikiem Eco-tech o poj. 1.8l z sekwencją.
I teraz jest taka sprawa...
Załóżmy że wsiadam rano do autka i chcę go odpalić ... co się dzieje?
- silnik odpala bez problemu
- po opaleniu momentalnie auto spada na bardzo niskie obroty 450-500 obr/min
- próbując dodać troszkę gazu silnik gaśnie
- trzeba go tak pomęczyć przez jakieś 3-5 min żeby się zagrzał i wtedy hula elegancko.
Tak że bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Posiada on Opelka Zafire z 2002r z Silnikiem Eco-tech o poj. 1.8l z sekwencją.
I teraz jest taka sprawa...
Załóżmy że wsiadam rano do autka i chcę go odpalić ... co się dzieje?
- silnik odpala bez problemu
- po opaleniu momentalnie auto spada na bardzo niskie obroty 450-500 obr/min
- próbując dodać troszkę gazu silnik gaśnie
- trzeba go tak pomęczyć przez jakieś 3-5 min żeby się zagrzał i wtedy hula elegancko.
Tak że bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 20:00 przez djsilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiec Witam ponownie Panowie...
Chciałem odnowić temacik ...gdyż dalej nie udało mi się naprawić silniczka...
Objawy takie same mimo wymienionego czujnik temperatury..
a tak w nawiasie ..nie ma czasami dwóch czujników temp???
Dziwi mnie tez fakt iż po odczepieniu czujnika Halla silnik reaguje bez zmian... a miałem kiedyś przypadek z uszkodzonym czujnikiem Halla to auto w ogóle nie chciał palić??
Jakieś porady ??
A może być to efekt uszkodzonej przepustnicy lub silniczka krokowego??
Tak naprawdę to już zgłupiałem.
Czekam na wasze odpowiedzi :D
Chciałem odnowić temacik ...gdyż dalej nie udało mi się naprawić silniczka...
Objawy takie same mimo wymienionego czujnik temperatury..
a tak w nawiasie ..nie ma czasami dwóch czujników temp???
Dziwi mnie tez fakt iż po odczepieniu czujnika Halla silnik reaguje bez zmian... a miałem kiedyś przypadek z uszkodzonym czujnikiem Halla to auto w ogóle nie chciał palić??
Jakieś porady ??
A może być to efekt uszkodzonej przepustnicy lub silniczka krokowego??
Tak naprawdę to już zgłupiałem.
Czekam na wasze odpowiedzi :D
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Masz dwa czujniki ,jeden na wale a drugi na wałku rozrządu,wypięcie jednego nie spowoduje szczególnie odczuwalnej różnicy gdyż silnik odczyta sobie kąty z drugiego..Mogłeś mieć silnik z jednym czujnikiem to silnik Ci gasł ewentualnie jak kiedyś ja w Omedze ,miałem walnięty na wałku rozrządu i nie wiedziałem o tym ,dopiero jak padł mi na wale i silnik zgasł to dowiedziałem się że mam padnięte dwa..