Problem z utrzymaniem pracy silnika po odpaleniu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
djsilo

Problem z utrzymaniem pracy silnika po odpaleniu

#1 Post autor: djsilo »

Witam serdecznie... pisze w sprawie sąsiada bo ja co nie co wiem więcej o autach niż on ..

Posiada on Opelka Zafire z 2002r z Silnikiem Eco-tech o poj. 1.8l z sekwencją.

I teraz jest taka sprawa...

Załóżmy że wsiadam rano do autka i chcę go odpalić ... co się dzieje?

- silnik odpala bez problemu
- po opaleniu momentalnie auto spada na bardzo niskie obroty 450-500 obr/min
- próbując dodać troszkę gazu silnik gaśnie
- trzeba go tak pomęczyć przez jakieś 3-5 min żeby się zagrzał i wtedy hula elegancko.

Tak że bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 07 paź 2010, 20:00 przez djsilo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Stawiam na uszkodzony czujnik temperatury.Brak ssania sprubuj odpiąć czujnik temperatury i wtedy odpalić.
A tak nawiasem temat nie adekwatny do problemu.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#3 Post autor: darek_s »

A ja stawiam na zle wyregulowaną instalacje konkretnie za bogata mieszanka komp skraca czasy wtrysku uczy sie tych nastawow i jest kicha po odpaleniu na zimnym jak sie zagrzeje to komp dostaje sygnal z sondy koryguje i jest dlatego na cieplym bedzie ok.

arni251

#4 Post autor: arni251 »

Właśnie u mnie jest to samo rano zapalę na dotyk potem obroty są bardzo małe i silnik gaśnie nastepnie muszę go piłować z 2 razy po 20 sekund i wtedy powoli sie rozpedza i zapala i musze wtedy go potrzymac na obrotach z 2 min i wtedy jest juz ok. Dawajcie jeszcze porady na ten temat . Pozdrawiam

kicaj

#5 Post autor: kicaj »

arni251, sprawdz najpierw z tym czujnikiem temp, jak nie pomoze dalej pogdybamy...

ReeK56

#6 Post autor: ReeK56 »

mógłby ktoś wstawić fotkę gdzie znajduje się ten czujnik ?

arni251

#7 Post autor: arni251 »

kicaj pisze:arni251, sprawdz najpierw z tym czujnikiem temp, jak nie pomoze dalej pogdybamy...
Ty no czujnik chyba dobry skoro dobrze wskazuje temperaturę?? To jest ten czujnik koło chłodnicy tak????

ReeK56

#8 Post autor: ReeK56 »

dzisiaj wymieniłem ten czujnik który jest w termostacie wbudowany okaże się jutro rano przy odpaleniu czy pomogło.

arni251

#9 Post autor: arni251 »

ReeK56 pisze:dzisiaj wymieniłem ten czujnik który jest w termostacie wbudowany okaże się jutro rano przy odpaleniu czy pomogło.
To daj znac jak wyszło.

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 10:23 ]
U mnie sie okazało że ssania nie ma tylko na gazie wiec nie wiem ale chyba trzeba udać sie do pana gazownika

djsilo

#10 Post autor: djsilo »

Wiec Witam ponownie Panowie...
Chciałem odnowić temacik ...gdyż dalej nie udało mi się naprawić silniczka...

Objawy takie same mimo wymienionego czujnik temperatury..

a tak w nawiasie ..nie ma czasami dwóch czujników temp???

Dziwi mnie tez fakt iż po odczepieniu czujnika Halla silnik reaguje bez zmian... a miałem kiedyś przypadek z uszkodzonym czujnikiem Halla to auto w ogóle nie chciał palić??

Jakieś porady ??

A może być to efekt uszkodzonej przepustnicy lub silniczka krokowego??

Tak naprawdę to już zgłupiałem.

Czekam na wasze odpowiedzi :D:D

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#11 Post autor: Harry200 »

Masz dwa czujniki ,jeden na wale a drugi na wałku rozrządu,wypięcie jednego nie spowoduje szczególnie odczuwalnej różnicy gdyż silnik odczyta sobie kąty z drugiego..Mogłeś mieć silnik z jednym czujnikiem to silnik Ci gasł ewentualnie jak kiedyś ja w Omedze ,miałem walnięty na wałku rozrządu i nie wiedziałem o tym ,dopiero jak padł mi na wale i silnik zgasł to dowiedziałem się że mam padnięte dwa..

djsilo

#12 Post autor: djsilo »

dwa czujniki czego temp???

Objawy po odłączeniu czujnika tem są kosmiczne a mianowicie autko kreci do 5 tysiaków... a tylko jak podłącze to obroty spadają do -400-500 i pyrcha sobie.. a po chwili gaśnie...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#13 Post autor: Harry200 »

Nie ,chodziło mi o czujniki pozycji wału i wałka rozrządu...Wypięcie czujnkiów powoduje od razu taki wzrost obrotów. :?:

djsilo

#14 Post autor: djsilo »

ale odpięcie czujnika temperatury nie wału..... powoduje takie wzrost obrotów.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#15 Post autor: Harry200 »

Jutro wrzucę taki problem na symulację TIS 2000,jak coś wyjdzie to odpiszę.. :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”