Nie pali na jeden cylinder

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

Nie pali na jeden cylinder

#1 Post autor: Anony Mous »

Witam,

coś niedobrego stało się z moją Zośką. Wracając w poniedziałek z trasy nagle samochód zaczął chodzić na trzy gary. Wymieniłem świece ale jednak nic to nie zmieniło.

-objawy na PB jak i LPG takie same
-nie pali czwarty cylinder (od strony kierowcy)
-zawór EGR zaślepiony (nie sprawdzałem być może przepaliło zaślepkę)
-komp nie wyrzuca żadnego błędu

jaka może być tego przyczyna?

cewka?
zawory?
EGR?
silnik się kończy?

już sam nie wiem, może coś poradzicie przed wizytą w serwisie.

Może ktoś jest chętny na chwilową zamianę cewkami w celu weryfikacji?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Ja bym sprawdził najpierw cewkę, potem EGR.

A uszczelka pod głowicą jak i ona sama w porządku są ? Może głowica poszła i jest dekompresja :/

Nie wiem czy przy tej cewce są jeszcze kable do świec czy coś takiego ale może kable padły ;)

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

kabli nie ma, jest tylko zalana cewka co nachodzi na świece.
A o stanie uszczelki nie mam pojęcia, chyba czeka mnie serwis :cry:

Awatar użytkownika
telek
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 06 paź 2010, 14:39
Lokalizacja: Poznań
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: telek »

marsuc pisze:Witam,

już sam nie wiem, może coś poradzicie przed wizytą w serwisie.

Może ktoś jest chętny na chwilową zamianę cewkami w celu weryfikacji?
Miałem taki sam objaw na Astrze F w LPG. Broń Boże nie wchodź w koszty (wymiana/sprawdzenie cewki i inne sprawy) tylko zacznij od prostych rzeczy - sprawdzenia masy na silniku i karoserii (+świece i kable) i może kompresji. Ogólnie to znajdź dobrego ELEKTROmechanika. W asterce to mi już chcieli wymieniać cewkę, uszczelkę pod głowicą, moduł i co tam jeszcze do głowy im przyszło, słowem chcieli ... :jeb: A cała naprawa kosztowała 30PLN. Nie wiem jak w Zafirze, ale w Astrze zamiany cewek to były problematyczne...
Daj znać co wyszło z masą.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

wszystkie kable wygladają na dobre, hmm. Może znajdzie się jeszcze ktoś kto miał podobny problem. :cry:

tomekuza

#6 Post autor: tomekuza »

Nie pali w ogóle czy tylko na zimnym?
A może po prostu padła świeca kolego, spróbuj zamienić.

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

nie pali wogóle, czy jest zimny czy ciepły efekt ten sam. Świece zmienione.

tomekuza

#8 Post autor: tomekuza »

żeby to miał być koniec silnika to by prawie całkiem pierścieni nie powinno być, poza tym działo by się to stopniowo. Nie wiem czy się da tak zrobić jak w samochodach z kablami ale może warto sprawdzić czy jest iskra na tej świecy, jeśli nie to raczej bez zakupu nowej cewki się nie obędzie :(

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

no i wyrok na zafirce prawie już zapadł, jutro badanie kompresji wszystko potwierdzi na 100%. Ale wstępna analiza mechanika to:

-cewka jest dobra - Op-com nie wykazał żadnych błędów a powinien wykazać wypadanie zapłonów
-wypalony zawór

prawdopodobne koszta:

-planowanie głowicy 560 zł
-robocizna 600 zł :/
-plus części - koszt nieznany :(

Nie wygląda to za wesoło, aż się obawiam jutrzejszego wyniku.

podbiel

#10 Post autor: podbiel »

to gdzie ty będziesz planował tą głowice

j

#11 Post autor: j »

Podejrzewam że w cenie planowania głowicy będzie wymiana uszczelniaczy zaworowych,naprawa przylgni zaworowych i samo planowanie,ew.wymiana trafionego zaworu.

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

w cenie planowania głowicy jest więcej czynności, gościu coś mi tłumaczył ale ceny mnie zszokowały i chyba nic więcej nie pamiętam haha.

Jestem już umówiony z znajomym mechanikiem, ceny pójdą znacznie w dół :lol:

planowanie - ok 150 zł
robocizna - do 200 zł
+ części

edit:

wyrok zapadł, badanie kompresji wykazało:

12-12-12-0

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#13 Post autor: sesorek »

a tak kolego z innej beczki trochę.

Jaką masz instalkę i mniej więcej ile masz na niej przejechane?
Jaki jest Twój styl jazdy, i czy jeździłeś trochę na benzin czy tylko LPG?

Pytam aby uniknąć takich usterek acz kolwiek i tak wszystko możliwe
w końcu nie mam auta od nowości a instalka była zamontowana w serwisie OPLA
zaraz po zakupie i ma teoretycznie 190 tys.

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

na instalce przejechane mam nie całe 40tys. Cały czas jeżdżę na LPG, PB służy tylko do odpalania i ewentualnego dojazdu do stacji w razie braku LPG. Pytasz o styl jazdy hmm... powoli nie jeżdżę, szybko i bez rozumu również nie. Lubię depnąć w podłogę jeśli tylko warunki pozwalają.

Myślę że takich usterek ciężko jest uniknąć tym bardziej że wcześniej nic się nie dzieje (przynajmniej w moim przypadku) i jeździsz jakby nigdy nic.

190 tys. na LPG respect :piwo:

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
no i po remoncie

250 zł - części
50 zł - koncentrat do układu chłodzenia
60 zł - olej GM
100 zł - planowanie głowicy

no i troszkę za robociznę :piwo:

Zafirka chodzi jak nowa :D :D

Na spocik śląski przyjedzie o własnych siłach :mrgreen: :lol:

Janusz 123

#15 Post autor: Janusz 123 »

U mnie było podobnie. Po 300 km w deszczu zapaliła się kontrolka żółta silnika i zaczął tracić moc. PRZEŁĄCZYŁEM na benzynę i dojechałem do najbliższej tankowni LPG. Potem jeszcze raz podobna historia na gazie po ok.150 km. Komputer wykazał wypadanie zapłonu i prawdopodobną uszkodzoną cewkę lub wtryskiwacz. Skasowałem błędy i wymieniłem świece. Od tej pory po ok. 1000 km jest OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”