Nie pali na jeden cylinder
Moderator: Sebu$
Nie pali na jeden cylinder
Witam,
coś niedobrego stało się z moją Zośką. Wracając w poniedziałek z trasy nagle samochód zaczął chodzić na trzy gary. Wymieniłem świece ale jednak nic to nie zmieniło.
-objawy na PB jak i LPG takie same
-nie pali czwarty cylinder (od strony kierowcy)
-zawór EGR zaślepiony (nie sprawdzałem być może przepaliło zaślepkę)
-komp nie wyrzuca żadnego błędu
jaka może być tego przyczyna?
cewka?
zawory?
EGR?
silnik się kończy?
już sam nie wiem, może coś poradzicie przed wizytą w serwisie.
Może ktoś jest chętny na chwilową zamianę cewkami w celu weryfikacji?
coś niedobrego stało się z moją Zośką. Wracając w poniedziałek z trasy nagle samochód zaczął chodzić na trzy gary. Wymieniłem świece ale jednak nic to nie zmieniło.
-objawy na PB jak i LPG takie same
-nie pali czwarty cylinder (od strony kierowcy)
-zawór EGR zaślepiony (nie sprawdzałem być może przepaliło zaślepkę)
-komp nie wyrzuca żadnego błędu
jaka może być tego przyczyna?
cewka?
zawory?
EGR?
silnik się kończy?
już sam nie wiem, może coś poradzicie przed wizytą w serwisie.
Może ktoś jest chętny na chwilową zamianę cewkami w celu weryfikacji?
Miałem taki sam objaw na Astrze F w LPG. Broń Boże nie wchodź w koszty (wymiana/sprawdzenie cewki i inne sprawy) tylko zacznij od prostych rzeczy - sprawdzenia masy na silniku i karoserii (+świece i kable) i może kompresji. Ogólnie to znajdź dobrego ELEKTROmechanika. W asterce to mi już chcieli wymieniać cewkę, uszczelkę pod głowicą, moduł i co tam jeszcze do głowy im przyszło, słowem chcieli ... :jeb: A cała naprawa kosztowała 30PLN. Nie wiem jak w Zafirze, ale w Astrze zamiany cewek to były problematyczne...marsuc pisze:Witam,
już sam nie wiem, może coś poradzicie przed wizytą w serwisie.
Może ktoś jest chętny na chwilową zamianę cewkami w celu weryfikacji?
Daj znać co wyszło z masą.
no i wyrok na zafirce prawie już zapadł, jutro badanie kompresji wszystko potwierdzi na 100%. Ale wstępna analiza mechanika to:
-cewka jest dobra - Op-com nie wykazał żadnych błędów a powinien wykazać wypadanie zapłonów
-wypalony zawór
prawdopodobne koszta:
-planowanie głowicy 560 zł
-robocizna 600 zł
-plus części - koszt nieznany
Nie wygląda to za wesoło, aż się obawiam jutrzejszego wyniku.
-cewka jest dobra - Op-com nie wykazał żadnych błędów a powinien wykazać wypadanie zapłonów
-wypalony zawór
prawdopodobne koszta:
-planowanie głowicy 560 zł
-robocizna 600 zł
-plus części - koszt nieznany
Nie wygląda to za wesoło, aż się obawiam jutrzejszego wyniku.
w cenie planowania głowicy jest więcej czynności, gościu coś mi tłumaczył ale ceny mnie zszokowały i chyba nic więcej nie pamiętam haha.
Jestem już umówiony z znajomym mechanikiem, ceny pójdą znacznie w dół
planowanie - ok 150 zł
robocizna - do 200 zł
+ części
edit:
wyrok zapadł, badanie kompresji wykazało:
12-12-12-0
Jestem już umówiony z znajomym mechanikiem, ceny pójdą znacznie w dół
planowanie - ok 150 zł
robocizna - do 200 zł
+ części
edit:
wyrok zapadł, badanie kompresji wykazało:
12-12-12-0
a tak kolego z innej beczki trochę.
Jaką masz instalkę i mniej więcej ile masz na niej przejechane?
Jaki jest Twój styl jazdy, i czy jeździłeś trochę na benzin czy tylko LPG?
Pytam aby uniknąć takich usterek acz kolwiek i tak wszystko możliwe
w końcu nie mam auta od nowości a instalka była zamontowana w serwisie OPLA
zaraz po zakupie i ma teoretycznie 190 tys.
Jaką masz instalkę i mniej więcej ile masz na niej przejechane?
Jaki jest Twój styl jazdy, i czy jeździłeś trochę na benzin czy tylko LPG?
Pytam aby uniknąć takich usterek acz kolwiek i tak wszystko możliwe
w końcu nie mam auta od nowości a instalka była zamontowana w serwisie OPLA
zaraz po zakupie i ma teoretycznie 190 tys.
na instalce przejechane mam nie całe 40tys. Cały czas jeżdżę na LPG, PB służy tylko do odpalania i ewentualnego dojazdu do stacji w razie braku LPG. Pytasz o styl jazdy hmm... powoli nie jeżdżę, szybko i bez rozumu również nie. Lubię depnąć w podłogę jeśli tylko warunki pozwalają.
Myślę że takich usterek ciężko jest uniknąć tym bardziej że wcześniej nic się nie dzieje (przynajmniej w moim przypadku) i jeździsz jakby nigdy nic.
190 tys. na LPG respect
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
no i po remoncie
250 zł - części
50 zł - koncentrat do układu chłodzenia
60 zł - olej GM
100 zł - planowanie głowicy
no i troszkę za robociznę
Zafirka chodzi jak nowa
Na spocik śląski przyjedzie o własnych siłach
Myślę że takich usterek ciężko jest uniknąć tym bardziej że wcześniej nic się nie dzieje (przynajmniej w moim przypadku) i jeździsz jakby nigdy nic.
190 tys. na LPG respect
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
no i po remoncie
250 zł - części
50 zł - koncentrat do układu chłodzenia
60 zł - olej GM
100 zł - planowanie głowicy
no i troszkę za robociznę
Zafirka chodzi jak nowa
Na spocik śląski przyjedzie o własnych siłach
U mnie było podobnie. Po 300 km w deszczu zapaliła się kontrolka żółta silnika i zaczął tracić moc. PRZEŁĄCZYŁEM na benzynę i dojechałem do najbliższej tankowni LPG. Potem jeszcze raz podobna historia na gazie po ok.150 km. Komputer wykazał wypadanie zapłonu i prawdopodobną uszkodzoną cewkę lub wtryskiwacz. Skasowałem błędy i wymieniłem świece. Od tej pory po ok. 1000 km jest OK.