[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#151 Post autor: Lorry »

jak wyżej coś normalnego ze średniej pólki ;)

Mi po wymianie i wlaniu przepisowych 5l nadal było trochę mało ( :shock: ) wiec na ewentualna dolewke kupiłem poprostu Lotos'a o tej samej lepkości ;) Stwierdziłem że dolanie ok 200ml Lotosa do 5 litrów Valvoline'a nie spowoduje drastycznego obniżenia jakości :lol:

Anony Mous

#152 Post autor: Anony Mous »

Lorry pisze:jak wyżej coś normalnego ze średniej pólki ;)

Mi po wymianie i wlaniu przepisowych 5l nadal było trochę mało ( :shock: ) wiec na ewentualna dolewke kupiłem poprostu Lotos'a o tej samej lepkości ;) Stwierdziłem że dolanie ok 200ml Lotosa do 5 litrów Valvoline'a nie spowoduje drastycznego obniżenia jakości :lol:
To chyba kupię jutro jakiś tańszy olej i doleję. Skoro na 8 tys spalił ok 0,5-0,7 litra to i tak może już nie być dolewek do wymiany :)

Skasowany użytkownik 323

#153 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Hejka. Ja mam zalany 5w50. Taki lał poprzedni właściciel. Auto ma 195 tysia nakulane. Oleju bierze symboliczne 100 gram od wymiany do wymiany. Wycieków nie widzę zbytnio.
Zostać przy 5w50?
Pozdrawiam :piwo:

Blazjo

#154 Post autor: Blazjo »

Co byście proponowali do 2.0 DTI przy przebiegu 185kkm wlać? Nie wiem niestety co wlane było wcześniej...

olo018

#155 Post autor: olo018 »

http://allegro.pl/olej-opel-gm-10w-40-1 ... 97049.html

Taki powinien wystarczyć
Albo taki ,jak nie masz wycieków i praktycznie silnik nie bierze oleju ,oleje całkiem dobre.
http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w-30-5w ... 96662.html

Anony Mous

#156 Post autor: Anony Mous »

Ja osobiście mojej przygody z olejem GM nie wspominam dobrze. Po wymianie zaworu zalałem go właśnie tym olejem i zaczęła świecić kontrolka oleju :/ tylko na wolnych obrotach po przekroczeniu 90st. Zacząłem poszukiwania od czujnika ale ten okazał się dobry więc postanowiłem wymienić ponownie olej. Wlałem Mobila i problem znikł :piwo: .

A więc osobiście nie polecam GM.

jacek28

#157 Post autor: jacek28 »

marsuc, ja miałem podobnie w astrze h wlałem GM i od tego momentu po odpaleniu auta jakies 5 sek. świeciła kontrolka,a na innym oleju gasła zaraz. Wiec ja tez nie polecam przynajmniej tego 5w

Anony Mous

#158 Post autor: Anony Mous »

dokładnie, od razu po pierwszym i kolejnym odpaleniu nie podobało mi się że kontrolka nie gaśnie gaśnie odrazu tylko dopiero po kilku sekundach. Dopiero po zagrzaniu zauważyłem że świeci cały czas.

Nie polecam i tyle :piwo:

Anony Mous

#159 Post autor: Anony Mous »

Ja z GM-em też mam nie miłe wspomnienia. Miałem Astrę F 1.6 16V a jak wiadomo te silniki lubią wypić olej i właśnie GM mu najlepiej "smakował" znikał w szybszym tempie niż ELF, Castrol czy Valvoline

Anony Mous

#160 Post autor: Anony Mous »

o znikaniu oleju już nie wspomnę :x

Anony Mous

#161 Post autor: Anony Mous »

1,9 CDTI używany był olej Mobil 1 5 w 50 a teraz mam DEXOS 2 5 w 30

lolek_guma

#162 Post autor: lolek_guma »

jesli mozna co ile tys. km go zmieniasz kolego ;)/ koleżanko ;)

sQcha

#163 Post autor: sQcha »

Ja mam 2.0 DTI zalany Castrol Magnatec 5W40.

rafi.zafi

#164 Post autor: rafi.zafi »

Silnik Z18XER Od nowosci castrol edge 0W30.

norbert_p

#165 Post autor: norbert_p »

Jaki jest dedykowany przez GM olej do ZB 1.9 CDTi (120KM)? Jakie normy powinien spełniać prze filtrze DPF? Ma to jakieś znaczenie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”