[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#76 Post autor: Anony Mous »

Jeśli ta klapka nie będzie domknięta np z powodu brudu lub zacinania to błąd P2279(nieszczelność w układzie dolotu) jest jak najbardziej właśnie tym spowodowany.Ta klapa musi się szczelnie domykać.

kamik

#77 Post autor: kamik »

Dzięki Marki.
Może klapka się sama doszczelni. Jeżeli błąd będzie się powtarzał, będe ponownie rozbierał zawór EGR. Pozdrawiam

vorny

#78 Post autor: vorny »

Czy jest sens czyścić EGR przy przebiegu niespełna 50Kkm :?:

Anony Mous

#79 Post autor: Anony Mous »

Jak działa poprawnie to po co demontować?

Kempes9

#80 Post autor: Kempes9 »

Witam! Prosze o informację co oznaczają dwie ostatnie litery(cyfry) w kodzie błedu. U mnie dzis pojawił sie błąd ECN 4005A i zapaliła kontrolka z silnikiem, Co oznacza to 5A, bo wiem, ze ECN 400 oznacza błąd EGR. Czy w takim przyadku pomoze jego czyszczenie? proszę o odpowiedź głównie Markiego, bo czytajac temat widze, że to on jest tu głównym macherem od EGR

Anony Mous

#81 Post autor: Anony Mous »

Na temat opisu błędów info jest na forum tutaj :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157 .Nigdy nie zwracałem uwagi na ostatnie cyfry czy litery,bo pierwsze cztery zawsze trafnie lokalizowały uszkodzenie.Korzystając z Techa czy Opcoma można sprawdzić czy błąd jest obecny czy też nie.Tzn czy wystąpił chwilowo czy jest obecny non stop.W moim aucie problemy z EGRem zaczynały się właśnie w taki sam sposób.Najpierw kilka razy kontrolka zapaliła się,potem doszły problemy z mocą, aż auto w ogóle nie wykazywało ochoty do jazdy.EGRa można wyczyścić tylko jak później w tym temacie pisałem uważam,że należałoby posmarować elementy pracujące smarem odpornym na wysokie temperatury aby nie doprowadzić do zapiekania.

Kempes9

#82 Post autor: Kempes9 »

dzięki Marki za szybką odpowiedź. U siebie jeszce nie zauważylem znacznego spadku mocy, ale z twoich wypowiedzi wynika, ze to tylko kwestia czasu. Powiedz mi jescze, czy chcac samemu czyścuc EGR-a muszę dokupić jakies uszczelki czy tez inne ustrojstwo

Anony Mous

#83 Post autor: Anony Mous »

Jaką masz moc silnika?Bo w DTH 150KM wszystkie (2) uszczelki można wykorzystać ponownie.

Edit:/ W innych wersjach jest chyba tak samo.

Kempes9

#84 Post autor: Kempes9 »

ja mam 120KM automat

Anony Mous

#85 Post autor: Anony Mous »

Zapewne jest jak w wersji 150KM ,czyli jak pisałem wcześniej.Podkładki są metalowe i można je ponownie wykorzystać.

Anony Mous

#86 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze:Podkładki są metalowe i można je ponownie wykorzystać.
Potwierdzam, trzeba tylko uważać aby ich nie zgubić przy zdejmowaniu DPFa :)

Anony Mous

#87 Post autor: Anony Mous »

marcolub pisze: Podkładka z otworami powinna być od spodu? w miejscu wlotu spalin?
Ta fota najlepiej to obrazuje. Czyli nie od dołu.

Obrazek

marcolub pisze:Czy kontrolka Check Engine powinna zgasnąć? czy trzeba na Tech jechać?
Wymiana trwa ok 2 godz.
Jeśli nowy zawór działa poprawnie to powinna sama zgasnąć.

marcolub

#88 Post autor: marcolub »

Dzięki wielkie za info, bo mi koledzy z Vectry Club namieszali, wstawili blaszkę za EGR :
/usunąłem rys bo jest powyżej/
stąd moje pytanie.

Fiat nie stosuje dodatkowych uszczelek pod tą blaszkę z otworami (ma ona 1,2mm) i specjalny profil w kierunku kolektora (na poprzednim zdjęciu położyłem wgłebieniem do EGR a ma być odwrotnie).
Odkręcałem też EGR razem z rurką od kolektora (dużo szybciej i wygodniej) UWAGA na uszczelkę za opaską przy kolektorze wydechowym.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 18:31 przez marcolub, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#89 Post autor: Anony Mous »

Na forum Vectry jest ten sam rysunek.To o czym piszesz?

marcolub

#90 Post autor: marcolub »

wczesniej napisano ze ma byc w dolotowym /jak we wczesniejszych postach/ czyli od dolu, fiat podaje ze na wlocie a wiec jak macie u siebie bo sa sprzeczne info. Czy na dolocie nie oszczedza bardziej egr?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 18:48 przez marcolub, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”