Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#151 Post autor: Harry200 »

Okopcony to on zawsze bedzie,jego praca to przełączanie części spalin do kolektora ssacego,smarowanie pomaga ,ja u siebie po wyczyszczeniu i nasmarowaniu jeżdzę ponad 10.tys. km i na razie nie mam problemów..

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#152 Post autor: mlody17 »

Hmm no to czemu u mnie on jest tak okopcony żę tych spalin robi się taka gruba warstwa i zacina EGR??

[ Dodano: Czw Gru 09, 2010 21:21 ]
Panowie czy nikt nie potrafi mi pomóc :(

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#153 Post autor: Jaymzarf »

Co prawda nie mam problemów (jeszcze) z EGR'em, ale wcześniej jeździłem w pracy Fiatem Doblo 1.9JTD i padł EGR właśnie. Będąc w serwisie ASO Fiata rozmawiałem sobie na spokojnie z mechanikiem wymieniającym tenże zawór (ogólnie gościu spec od silników Diesla).
Stwierdził, że ludzie chcąc obniżyć spalanie jeżdżą na niskich obrotach poniżej 2000rpm lub nawet w okolicy 1300 (ja tak jeździłem i spalanie miałem w mieście poniżej 6L/100km!!!). Do tego dochodzi niesprawny układ chłodzenia silnika, który nie daje się motorowi zagrzać do pełnej temp roboczej (okolice 90oC).
Jak niektórzy wiedzą, z gorących spalin w zetknięciu z zimną powierzchnią wytrąca się sadza (można to zauważyć w węglowych piecach CO pracujących poniżej 50oC) i to właśnie powoduje zanieczyszczenie zaworu EGR.

RADA - przynajmniej co jakiś czas pozwolić silnikowi pracować na wysokich obrotach 2500-3000rpm, starać się by szczególnie w zimie silnik był prawidłowo dogrzany, od czasu do czasu przegonić auto na dłuższym odcinku na wysokich obrotach.
Stracimy może kilka PLN na paliwie, ale przecież wymiana EGR czy nawet jego chwilowe przyblokowanie może nas o wiele więcej kosztować nie mówiąc o nieprzyjemnościach.
To tak jak z filtrem DPF, jak się nieznacznie przytka to albo przepalenie wysokimi obrotami albo jak to nie pomoże to...
A wystarczy pozwolić się silnikowi, układowi wylotowemu porządnie rozgrzać...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#154 Post autor: Harry200 »

Następna sprawa jeżeli chodzi o nadmierną ilośc sadzy w wydechu może sie brać ze złej kondycji wtrysków,przepływki i innych elementów układu wtryskowego,

pajak100

#155 Post autor: pajak100 »

Ja też miałem przygody z EGR-em i mam do tej pory. Parę miesięcy temu mój RGR wieszał sie niemal cały czas, nawet smarowanie nie pomagało. Wiec postanowiłem go zregenerować. po tym zabiegu jeździłem prawie 3 mies. A tu znowu się odzywa !! szok !!
I takie pytanie jeszcze do kolegi ,,Jaymzarf" bo moja Zofia coś nie moze osiągnąć 90oC nawet jak dam jej ostro po gazie to i tak max to 80-85oC !! co moze byc przyczyna ze tak jest?? termostat ?? pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#156 Post autor: MieHor »

Nic innego tylko termostat, ewentualnie niedrożny układ chłodzenia

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#157 Post autor: Jaymzarf »

Nie jestem mechanikiem, ale co nieco dedukuję.
Niedogrzany silnik to raczej nie powód niedrożnego układu chłodzenia - wtedy dochodzi do przegrzania. To na 99% termostat. Z tego co już tutaj na forum wyczytałem - a jest tutaj wiele cennych informacji, wynika, że nie wystarczy wymienić samego wkładu termostatu gdyż wżery w obudowie i tak powodują "przecieki" płynu na chłodnicę i w konsekwencji niedogrzanie. Więc jeśli wymieniać to tylko komplet termostat z obudową. No i jeszcze jedna odpowiedź usłyszana od mechanika - dolna osłona silnika, ma ona również wpływ na temperaturę silnika - jej brak powoduje zwiększony przepływ powietrza przez komorę.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

DAREK 78

#158 Post autor: DAREK 78 »

probowales czyscic ten zawor moj mechanik ma zafire z takim silnikiem tak samo sie mu dzialo czyscil jakims specialnym srodkiem i podobno przeszlo

Woytas

#159 Post autor: Woytas »

miałem podobną sytuację w autku firmowym, u mnie konieczna była wymiana elektrozaworu, bo był już na tyle padnięty, że mocy było brak i kopcił jak moja teściowa fajki.
pozdr

boogoo

#160 Post autor: boogoo »

Ma warczeć,a później przestać.

mlody17
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#161 Post autor: mlody17 »

Dawno mnie tu nie było ale dzieki wszystkim za odpowiedź i chyba już wiem czemu mam taki problem bo mam padnięty termostat auto się nie dogrzewa i żeby złapało jakąkolwiek temerature to musze chyba przejechac z 20 km jak nie więcej także myśle że problemem jest termostat jak wymienie i będzie wszystko dobrze to napisze:) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#162 Post autor: Jaymzarf »

@mlody17

Tylko rozważ opcję wymiany całości razem z obudową a nie samego wkładu. Wiem, że koszta są nieporównywalne, ale często wymiana samej wkładki nie przynosi skutku, bo już są zbyt duże wżery w obudowie na przylgni zaworu i mimo wszystko przepuszcza płyn.
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz obszerniejsze opisy na tym forum, łącznie ze sposobem na naprawę tej przylgni.

Po co sobie robić podwójną robotę...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

#163 Post autor: Macieek »

Witam!
Jestem nowy na tym forum, najlepszego z okazji nowego roku, ale pewnego dnia moja zafira "straciła" moc. Pedał gazu do oporu i nic. Znalazłem usterką tylko nie wiem jak to się nazywa, może pomożecie mi w ustaleniu nazwy i wstępnych kosztów tej części. Tutaj są fotki tejże części: http://iv.pl/images/22721015188219713456.jpg http://iv.pl/images/42454717632287312945.jpg
P.S. Słyszałem, że to zawór recyrkulacji paliwa? dobrze mówię?

Zdzich

#164 Post autor: Zdzich »

Macieek pisze:Słyszałem, że to zawór recyrkulacji paliwa?
Także witam .

Jest to zawór recyrkulacji spalin , wpisz do szukajki " EGR " . I napisz jak znalazłeś tę usterkę

Macieek
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2011, 20:59
Lokalizacja: Włodawa
Model:

#165 Post autor: Macieek »

Ze znajomym szukaliśmy jakiejś prostej przyczyny, nie w elektronice i doszliśmy do tego zaworu. Na zdjęciu, które dodaję dobrze widać "ucho"(strzałka 1) , które wyskakuje z tej rolki (strzałka2). http://iv.pl/images/19740209323617448141.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”