[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#451 Post autor: szmurlo »

Mam raporty z op-coma.
No chyba, że op-com pił ;)

[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 12:45 ]
Czyli raczej ten wcześniejszy zapis 22% był fałszywy.

kicaj

#452 Post autor: kicaj »

albo cos z czujnikiem cisnienia

kubik_CDTi

#453 Post autor: kubik_CDTi »

Polecam metodę jedną i od wieków znaną :rozgrzać auto i ogień ;)
Jak chwilę się go potrzyma na obrotach nic nie stanie,nawet i można z jeden sprint zrobić do czerwonego pola na 3ce(trochę ponad 130km/h będzie)(wiem,że mało przyjemne już wtedy dźwięki,ale to dla zdrowotności)

Anony Mous

#454 Post autor: Anony Mous »

szmurlo pisze:Ale dlaczego z 20% robi się nagle 105%, bez jeżdżenia?
nawet jak byś jeździł, nie wierzę, że nasycenia mogłoby wzrosnąć z 20 na 105 % w dwa dni!!!...coś ewidentnie nie gra....

Jedyne wyjście to wnikliwa obserwacja op-comem. Jak dojdzie do około 100% jedź na wycieczkę i czekaj aż ruszy proces. Nie wypalaj go stacjonarnie...szkoda auta. Zaraz po wypalaniu w trasie sprawdź nasycenie i potem obserwuj co każdą jazdę. Ja jeździłem naprawdę krótkie odcinki, max 5 km, i nasycenie z 20% na 100% rosło mi w około 2 tygodnie. Jak Ci znów urośnie w dwa dni....no to czujniki albo przewody chyba szlag trafił.

Natomiast jak dojdzie do 120% i proces nijak nie będzie chciał ruszyć....mimo że dasz idealne warunki, tj prędkość i max temp ......to ja bym już się umawiał na wycinkę....nie dałbym pare stówek za czujniki....po to by czekać na kolejna niespodziankę.



aha ...popatrz na dane z czujników ciśnień w op-comie.

Jeśli się nie mylę prawidłowy wynik to:
DPF od 0 do 2 kPa (raz miałem -1)
DPF od 0,49 do 0,51 V
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 09:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szmurlo
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
Imię: Waldemar
Lokalizacja: Kaszuby
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#455 Post autor: szmurlo »

Dziękuję za te wszystkie informacje. Są bardzo pomocne, wiem znacznie więcej o tych "eco"-wynalazkach.

Anony Mous

#456 Post autor: Anony Mous »

Tutaj masz wszystko w telegraficznym skrócie. :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551

cyberus1

#457 Post autor: cyberus1 »

Witam kolegów,
Jestem od niedawna posiadaczem Op-Coma i robiłem ostatnio test całej Zafirki B 1,9 CDTI i na zgaszonym silniku otrzymałem poniższy wynik filtra:

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km
Regeneracja DPF 0%
Wartość przebiegu 179 924 km

Szczerze nie mam wielkiego doświadczenia w tym temacie, ale czytając ten temat i poziomy nasycenia stwierdziłem, że chyba jest coś nie tak.
Nadmieniam, że ostatnio wymieniałem na nowy zawór EGR i nie mam żadnych błędów.
Wg mnie z powyższego wyniku widać, że mój filtr nigdy się nie wypalał, chyba że źle rozumuję. Autko teoretycznie jeździ normalnie po ostatniej wymianie zaworu, a wcześniej zapaliła się jedynie kontrolka emisji spalin i wyskoczył błąd 04005A. Co o tym myslicie ???

Anony Mous

#458 Post autor: Anony Mous »

strasznie dziwna sytuacja....ja mam wywolony dpf i mi dystans od ostatniego wypalanie liczy właśnie od wywalenia..czyli w tym momencie mam około 10tys km od ostaniego wypalania. U Ciebie to tak wygląda jakby ktoś wywalił dpfa od właśnie 179 tys km temu. A może rzeczywiscie jest wywalony filtr a licznik przekręcony i przebieg jest sporo wyższy? Z drugiej strony pokazuje 104% nasycenia....czyli jednak filtr jest....bo u mnie pokazuje chyba 0%

Może op-com pokazuję głupoty? Może dlatego że zczytałeś na zgaszonym silniku? Czy w ogóle kojarzysz jakieś ostatnie wypalanie?

aha te dane z czujników też są kosmiczne
powinno być:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od -3 do 2 kPa (Ty masz 99)
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od 0.37 do 0.51 (ty masz 4.98 V)

Przy takich danych auto by nawet nie zapaliło. Czy aby na pewno nikt nie grzebał w sterowniku w celu wyprogramowania filtra?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 18:28 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 4 razy.

kubik_CDTi

#459 Post autor: kubik_CDTi »

Może to jak z temperaturą Cieczy na zapłonie w BC mode,zawsze pokazuje 74C.

Anony Mous

#460 Post autor: Anony Mous »

kubik_CDTi pisze:Może to jak z temperaturą Cieczy na zapłonie w BC mode,zawsze pokazuje 74C.
ale mi chyba na zgaszonym silniku też pokazywał prawidłowe dane.

cyberus1

#461 Post autor: cyberus1 »

Nigdy nie mrugała mi kontrolka świec sygnalizująca wypalanie, ale zmienne zapachy od czasu do czasu czułem. Jutro popołudniu jadę w krótką trasę około 60 km w dwie strony to zrobię odczyt po powrocie na rozgrzanym, odpalonym silniku i dam znać o wynikach

kicaj

#462 Post autor: kicaj »

ja bym sprawdzil czujnik przy dpf'ie bo 99kPa to 990hPa to tak jakby byl calkiem zatkany filtr.
poza tym przebieg od ostatniej regeneracji?? co ty 180 tys km przejechales bez wypalania? ;)
albo wylaczyles w momencie jak wypalanie sie zaczyna albo cos ni eteges z czujnikiem badz fejsem...
ja bym to zmierzyl przy zapalonym silniku
kaliope pisze: Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km
Regeneracja DPF 0%
Wartość przebiegu 179 924 km

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#463 Post autor: Bodek »

U mnie to wygląda tak (ostatnio bardzo krótkie trasy tylko po mieście - urlop :) ) :

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),215 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,155 868 km

OP-COM China ;) - log z dnia wczorajszego
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kicaj

#464 Post autor: kicaj »

u mnie:
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,-3 kPa
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,0.37 V
Nasycenie filtra cz¹stek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),425 km
Regeneracja DPF,0 %

przykladowy, silnik wylaczony

cyberus1

#465 Post autor: cyberus1 »

Witam ponownie, niestety po trasie się nic nie zmieniło, cyfry na prawo to wynik po przejechaniu około 40 km przy obrotach powyżej 2000 i test na zapalonym silniku:

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104% 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km 179 962 km
Regeneracja DPF 0% 0%
Wartość przebiegu 179 924 km 179 965 km

Jezeli to jakis czujnik, to gdzie go szukać. Dodatkowo podaję inne dziwactwo:

B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 980 °C 980 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 5.0 V 5.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 980 °C 980 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 5.0 V 5.0 V

Co wy na to :(

Pozostałe poniższe parametry raczej OK, dziś jeszcze próbowałem starszą wersją oprogramowania Op-Com i wyniki były takie same

Pożądane jałowe 825 obr/min 825 obr/min
Prędkość silnika 0 obr/min 850 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 0 obr/min 400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO NO
Obliczany przepływ powietrza 0 kg/h 52 kg/h
Przepływomierz powietrza 1 kg/h 27 kg/h
Temperatura Otoczenia 1 °C 1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 46 °C 26 °C
Temperatura powietrza zasilanego 2.19 V 3.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej 56 °C 72 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 2.28 V 1.68 V
Poziom oleju Normalne Normalne
Ciśnienie oleju Zmniejsz. cisn. Normalne

Dla jasności podaję wyjaśniam, że wyniki lewe to wczorajsze na zgaszonym silniku, a wyniki prawe to dzisiejsze na zapalonym siliku

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”