[FAQ]wypalanie DPF-u
nawet jak byś jeździł, nie wierzę, że nasycenia mogłoby wzrosnąć z 20 na 105 % w dwa dni!!!...coś ewidentnie nie gra....szmurlo pisze:Ale dlaczego z 20% robi się nagle 105%, bez jeżdżenia?
Jedyne wyjście to wnikliwa obserwacja op-comem. Jak dojdzie do około 100% jedź na wycieczkę i czekaj aż ruszy proces. Nie wypalaj go stacjonarnie...szkoda auta. Zaraz po wypalaniu w trasie sprawdź nasycenie i potem obserwuj co każdą jazdę. Ja jeździłem naprawdę krótkie odcinki, max 5 km, i nasycenie z 20% na 100% rosło mi w około 2 tygodnie. Jak Ci znów urośnie w dwa dni....no to czujniki albo przewody chyba szlag trafił.
Natomiast jak dojdzie do 120% i proces nijak nie będzie chciał ruszyć....mimo że dasz idealne warunki, tj prędkość i max temp ......to ja bym już się umawiał na wycinkę....nie dałbym pare stówek za czujniki....po to by czekać na kolejna niespodziankę.
aha ...popatrz na dane z czujników ciśnień w op-comie.
Jeśli się nie mylę prawidłowy wynik to:
DPF od 0 do 2 kPa (raz miałem -1)
DPF od 0,49 do 0,51 V
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 09:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Tutaj masz wszystko w telegraficznym skrócie. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551
Witam kolegów,
Jestem od niedawna posiadaczem Op-Coma i robiłem ostatnio test całej Zafirki B 1,9 CDTI i na zgaszonym silniku otrzymałem poniższy wynik filtra:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km
Regeneracja DPF 0%
Wartość przebiegu 179 924 km
Szczerze nie mam wielkiego doświadczenia w tym temacie, ale czytając ten temat i poziomy nasycenia stwierdziłem, że chyba jest coś nie tak.
Nadmieniam, że ostatnio wymieniałem na nowy zawór EGR i nie mam żadnych błędów.
Wg mnie z powyższego wyniku widać, że mój filtr nigdy się nie wypalał, chyba że źle rozumuję. Autko teoretycznie jeździ normalnie po ostatniej wymianie zaworu, a wcześniej zapaliła się jedynie kontrolka emisji spalin i wyskoczył błąd 04005A. Co o tym myslicie ???
Jestem od niedawna posiadaczem Op-Coma i robiłem ostatnio test całej Zafirki B 1,9 CDTI i na zgaszonym silniku otrzymałem poniższy wynik filtra:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km
Regeneracja DPF 0%
Wartość przebiegu 179 924 km
Szczerze nie mam wielkiego doświadczenia w tym temacie, ale czytając ten temat i poziomy nasycenia stwierdziłem, że chyba jest coś nie tak.
Nadmieniam, że ostatnio wymieniałem na nowy zawór EGR i nie mam żadnych błędów.
Wg mnie z powyższego wyniku widać, że mój filtr nigdy się nie wypalał, chyba że źle rozumuję. Autko teoretycznie jeździ normalnie po ostatniej wymianie zaworu, a wcześniej zapaliła się jedynie kontrolka emisji spalin i wyskoczył błąd 04005A. Co o tym myslicie ???
strasznie dziwna sytuacja....ja mam wywolony dpf i mi dystans od ostatniego wypalanie liczy właśnie od wywalenia..czyli w tym momencie mam około 10tys km od ostaniego wypalania. U Ciebie to tak wygląda jakby ktoś wywalił dpfa od właśnie 179 tys km temu. A może rzeczywiscie jest wywalony filtr a licznik przekręcony i przebieg jest sporo wyższy? Z drugiej strony pokazuje 104% nasycenia....czyli jednak filtr jest....bo u mnie pokazuje chyba 0%
Może op-com pokazuję głupoty? Może dlatego że zczytałeś na zgaszonym silniku? Czy w ogóle kojarzysz jakieś ostatnie wypalanie?
aha te dane z czujników też są kosmiczne
powinno być:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od -3 do 2 kPa (Ty masz 99)
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od 0.37 do 0.51 (ty masz 4.98 V)
Przy takich danych auto by nawet nie zapaliło. Czy aby na pewno nikt nie grzebał w sterowniku w celu wyprogramowania filtra?
Może op-com pokazuję głupoty? Może dlatego że zczytałeś na zgaszonym silniku? Czy w ogóle kojarzysz jakieś ostatnie wypalanie?
aha te dane z czujników też są kosmiczne
powinno być:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od -3 do 2 kPa (Ty masz 99)
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od 0.37 do 0.51 (ty masz 4.98 V)
Przy takich danych auto by nawet nie zapaliło. Czy aby na pewno nikt nie grzebał w sterowniku w celu wyprogramowania filtra?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 18:28 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 4 razy.
ja bym sprawdzil czujnik przy dpf'ie bo 99kPa to 990hPa to tak jakby byl calkiem zatkany filtr.
poza tym przebieg od ostatniej regeneracji?? co ty 180 tys km przejechales bez wypalania?
albo wylaczyles w momencie jak wypalanie sie zaczyna albo cos ni eteges z czujnikiem badz fejsem...
ja bym to zmierzyl przy zapalonym silniku
poza tym przebieg od ostatniej regeneracji?? co ty 180 tys km przejechales bez wypalania?
albo wylaczyles w momencie jak wypalanie sie zaczyna albo cos ni eteges z czujnikiem badz fejsem...
ja bym to zmierzyl przy zapalonym silniku
kaliope pisze: Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km
Regeneracja DPF 0%
Wartość przebiegu 179 924 km
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
U mnie to wygląda tak (ostatnio bardzo krótkie trasy tylko po mieście - urlop ) :
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),215 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,155 868 km
OP-COM China - log z dnia wczorajszego
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),215 km
Regeneracja DPF,0 %
Wartość przebiegu,155 868 km
OP-COM China - log z dnia wczorajszego
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
u mnie:
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,-3 kPa
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,0.37 V
Nasycenie filtra cz¹stek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),425 km
Regeneracja DPF,0 %
przykladowy, silnik wylaczony
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,-3 kPa
Ró¿nica ciœnieñ - filtr cz¹steczek paliwa Diesel,0.37 V
Nasycenie filtra cz¹stek paliwa Diesel,56 %
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),425 km
Regeneracja DPF,0 %
przykladowy, silnik wylaczony
Witam ponownie, niestety po trasie się nic nie zmieniło, cyfry na prawo to wynik po przejechaniu około 40 km przy obrotach powyżej 2000 i test na zapalonym silniku:
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104% 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km 179 962 km
Regeneracja DPF 0% 0%
Wartość przebiegu 179 924 km 179 965 km
Jezeli to jakis czujnik, to gdzie go szukać. Dodatkowo podaję inne dziwactwo:
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 980 °C 980 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 5.0 V 5.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 980 °C 980 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 5.0 V 5.0 V
Co wy na to
Pozostałe poniższe parametry raczej OK, dziś jeszcze próbowałem starszą wersją oprogramowania Op-Com i wyniki były takie same
Pożądane jałowe 825 obr/min 825 obr/min
Prędkość silnika 0 obr/min 850 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 0 obr/min 400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO NO
Obliczany przepływ powietrza 0 kg/h 52 kg/h
Przepływomierz powietrza 1 kg/h 27 kg/h
Temperatura Otoczenia 1 °C 1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 46 °C 26 °C
Temperatura powietrza zasilanego 2.19 V 3.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej 56 °C 72 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 2.28 V 1.68 V
Poziom oleju Normalne Normalne
Ciśnienie oleju Zmniejsz. cisn. Normalne
Dla jasności podaję wyjaśniam, że wyniki lewe to wczorajsze na zgaszonym silniku, a wyniki prawe to dzisiejsze na zapalonym siliku
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 99 kPa 99 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel 4.98 V 4.98 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel 104% 104%
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg) 179 917 km 179 962 km
Regeneracja DPF 0% 0%
Wartość przebiegu 179 924 km 179 965 km
Jezeli to jakis czujnik, to gdzie go szukać. Dodatkowo podaję inne dziwactwo:
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 980 °C 980 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1) 5.0 V 5.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 980 °C 980 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2) 5.0 V 5.0 V
Co wy na to
Pozostałe poniższe parametry raczej OK, dziś jeszcze próbowałem starszą wersją oprogramowania Op-Com i wyniki były takie same
Pożądane jałowe 825 obr/min 825 obr/min
Prędkość silnika 0 obr/min 850 obr/min
Prędkość obrotowa wałka rozrządu 0 obr/min 400 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO NO
Obliczany przepływ powietrza 0 kg/h 52 kg/h
Przepływomierz powietrza 1 kg/h 27 kg/h
Temperatura Otoczenia 1 °C 1 °C
Temperatura powietrza zasilanego 46 °C 26 °C
Temperatura powietrza zasilanego 2.19 V 3.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej 56 °C 72 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 2.28 V 1.68 V
Poziom oleju Normalne Normalne
Ciśnienie oleju Zmniejsz. cisn. Normalne
Dla jasności podaję wyjaśniam, że wyniki lewe to wczorajsze na zgaszonym silniku, a wyniki prawe to dzisiejsze na zapalonym siliku