na co wskazują objawy silnik pomocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#16 Post autor: boogoo »

Jeżeli silnik pracuje na wolnych,to cięgno od klap ma być swobodne.Czy ty na pewno sprawdzałeś klapy?

grześ20

#17 Post autor: grześ20 »

jak silnik pracuje to cięgno sztywno ,a jak odłączę przewód to da się ruszac,sprawdzałem jak pisałeś zatkałem palcem i trzyma ,jeszcze jedno sprawdziłem jak kolega pisał aby odłączyc kable od przepływki ,ten na grubym wężu od filtra powietrznego i chodził znacznie lepiej nie szarpał lecz obrotomierz zatrzymał się i kontrolka żólta się paliła , co sądzisz przepływka ?

boogoo

#18 Post autor: boogoo »

Coś mi się wydaje,że ty sprawdzasz cięgno od turba? 8)
Ja piszę o tym obok kolektora i egr...a

grześ20

#19 Post autor: grześ20 »

boogoo pisze:Coś mi się wydaje,że ty sprawdzasz cięgno od turba? 8)
Ja piszę o tym obok kolektora i egr...a
tak koło turba sprawdzałem ,ale na korektorze dolotowym jest jakieś cięgno ?tylko zawór egr i sprawdziłem go ,wykręciłem jest raczej ok ,nie wiem jak sprawdzić elektrozaworki

boogoo

#20 Post autor: boogoo »

po prawej koło kolektora masz cięgno klap.Zaraz za bańką podciśnieniową-rurka od elektrozaworu cię tam doprowadzi...

grześ20

#21 Post autor: grześ20 »

boogoo pisze:po prawej koło kolektora masz cięgno klap.Zaraz za bańką podciśnieniową-rurka od elektrozaworu cię tam doprowadzi...
tam koło akumulatora ?jest tam coś ale tam jeden wężyk dochodzi to o ten chodzi?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#22 Post autor: Dziadek13 »

Masz tu cały układ.
Obrazek

grześ20

#23 Post autor: grześ20 »

wielkie dzięki super,chodzi o ten dolny z obrazka ten jest od klap?

okolo33

#24 Post autor: okolo33 »

na poczatk witam wszystkich
jestem swiezym uzytkownikiem konta i nie wiem co i jak tu ugryzc
mam zafire 2.0di 2000r i mam problem z odpaleniem jak stoi z gorki to wszystko gra a jakna rownym czy pod gore to juz nie chce odpalic
skacze od mechanika do mechanika i nie wiedza co moze byc
pomozcie
dziekuje

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#25 Post autor: MieHor »

okolo33, po pierwsze podłączyłeś sie pod temat nie koniecznie dotyczący Twojego problemu, po drugie objawy o których piszesz były już omawiane na forum, a po trzecie Twój problem najpewniej świadczy o zapowietrzaniu się układu zasilania, cofaniu się paliwa do zbiornika.
Najlepiej jak zdiagnozujesz problemy przy pomocy komputera i odczytasz zarejestrowane błędy, wtedy będziemy wiedzieć w jakim kierunku pójdzie ewentualna pomoc

okolo33

#26 Post autor: okolo33 »

dzieki za pomoc i przepraszam jesli wtracilem sie komus w temat ale jestem swierzakiem i nie wiem jeszcze jak sie tu poruszac
jeszcze raz dzieki za pomoc :piwo:

grześ20

#27 Post autor: grześ20 »

witam znalazłem cięgno i rozebrałem ten zawór cięgna klap i membranka jest ok , rozebrałem elektrozawór jeden, jak sprawdzić ? podłączyć do akumulatora ?
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 18:16 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#28 Post autor: Dziadek13 »

A czemu chcesz to sprawdzać można to omomierzem czy obwód jest,tam niema nic oprócz tej blaszki która przywiera do tej tulejki nad cewką a ona wytwarza pole magnetyczne i przyciąga tą blaszke i zamyka dolot powietrza od dołu lub otwiera i upuszcza.Co chcesz wiedzieć o tym zaworze ?.

Kod: Zaznacz cały

Działanie klapek zawirowań.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic.Więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia (wakometr) z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,aż tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).

grześ20

#29 Post autor: grześ20 »

dlatego że cały czas walcze z tym problemem , przed chwilą sprawdzałem cięgno od klap przy zapalonym silniku i przy gazowaniu i nic się nie rusza ,czy to dobrze ?
przy jechaniu jak się zdejmnie nogę z gazu to tak się zachowuje jak by miał zgasnąć ,bardzo to wk... ,na wyższych jest super .
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 19:52 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.

rafi

#30 Post autor: rafi »

Witam mam podobny problem , na wolnych obrotach cięgno nie reaguje , wypiełem wężyk z elektrozaw. i zaciągnełem powietrze -cięgno działa , spróbowałem przez elektroza. zaciągnąć powietrze no i cięgno nie działa nawet po wypięciu kostki z napięciem :?: elektrozawór rozbierałem i wyglądał ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”