Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
DONALD
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 28 gru 2009, 18:13
Lokalizacja: Bochnia
Model:
Kontakt:

#211 Post autor: DONALD »

Witam
dzięki za opinie, co do EGR to mi szwankuje jak postoi dłużej ,jeszcze go wyczyszczę to powinno pomóc a w alfie kumpel zaślepił i myślałem że ktoś już to robił i sprawdzał

.Szukając informacji na stronach Z K i kombinując z moim autem
czuje się jak Gumiś :lol: otwierający swoją księgę zaklęć(ZK) :roll: i próbujący coś wyczarować :mysli: ale nie zawsze to mi wychodzi
kto bajkę oglądał to zrozumie :D
pozdrawiam

boogoo

#212 Post autor: boogoo »

No niestety DONALD,gumiś trochę przekombinował-jak to w bajkach.... :)

GrzegorzW

#213 Post autor: GrzegorzW »

Witam.
Mam problem, podczas jazdy przy prędkości ok. 115 km/h na tempomacie, auto nagle traci moc zapala się sławetna kontrolka "auto z kluczykiem"no i z tego co przeczytałem auto weszło na tryb awaryjny. Po sekundzie może dwóch sytuacja wraca do normy. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu ta sama awaria, ale już nie ustępuje. Gaszenie auta pomaga, ale na krótko. Po dojechaniu do domu koleś sprawdził kompem co się dzieje (nie wiem jakim programem) wyskoczyło P0400 (EGR). Tu moje pytanie co może być przyczyną pojawienia się tego błędu? Czy sygnał jakiegoś czujnika, czy mechaniczne zblokowanie zaworu, czy może podciśnienie....
Wiem że można wyczyścić zawór EGR, nie znalazłem jednak opisu jak to zrobić w moim silniku(tam jest chłodzenie płynem) chyba że to nie ten zawór.
Ma ktoś jakieś pomysły co można zrobić we własnym zakresie, żeby było lepiej.
Z góry dzięki za zainteresowaniem tematem.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#214 Post autor: Harry200 »

To raczej wygląda na mechaniczne zablokowanie zaworu,od czoła jest plastik osłaniający krzywkę zaworu EGR,zdejmij go i zobacz czy możesz ręką przesuwać dżwigienke.

GrzegorzW

#215 Post autor: GrzegorzW »

dzięki, jak tylko wyturlam się do auta (tłusty czwartek) sprawdzę

krzysiek82

#216 Post autor: krzysiek82 »

Witajcie
Dzisiaj zamontowałem w mojej astrze emulator EGR (silnik taki jak w zafirach). Silnik pracuje poprawniej wyraźnie czuć poprawę dynamiki podczas przyśpieszania no i poza tym kolektor nie jest już zabrudzany syfem z wydechu. Każdemu polecam, jak ktoś jest zainteresowany z chęcią pomogę w montażu.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#217 Post autor: rhaaziel »

krzysiek82, napisz proszę coś więcej o tym emulatorze, co to za cudo, jak działa? Rozumiem, że EGR zaślepiłeś całkowicie?
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

krzysiek82

#218 Post autor: krzysiek82 »

EGR został wymontowany a zamiast niego wstawiłem zaślepkę, emulator kupiłem na allegro za 70zł wpina się go we wtyczkę od EGR i układ podciśnienia w kolektorze ssącym. Montaż banalny. Niestety aukcja się się skończyła i nie mam linka. Ale jak coś mam kontakt do producenta.

LoKi

#219 Post autor: LoKi »

w mojej Zafirce A 1.6. 16B też by to działało ?

Anony Mous

#220 Post autor: Anony Mous »

znalazłem również jakieś info na tej stronce emulator EGR

meaker

#221 Post autor: meaker »

Czy ma ktoś coś na temat EGR w silniku Z16XE ponieważ ostatnio cały EGR wykręciłem i czyściłem go różnymi środkami penetrującymi jak WD-40 oraz środkami odpornymi na wysokie temperatury ale nic to nie pomogło dalej świeci się Check Engine, jedynie co to całego nagaru się pozbyłem.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#222 Post autor: Dziadek13 »

LoKi pisze:w mojej Zafirce A 1.6. 16B też by to działało ?
Przejżjcie strone http://www.z22se.co.uk/viewtopic.php?f=86&t=5891
jakimś tłumaczem ja to w google tłumaczyłem tam jest wszystko schemat w linku żeby
działał w 16,18 to należy dodać przekaźnik ale zainteresowanych na strone.
Lub tu żeby łyknąć troszke wiedzy.
http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.html
A tu znalazłem dobry i działający emulek.
Obrazek
Są handlarze co nie chcą wypuścić schematów na światło dzienne bo stracą dochód.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 18:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#223 Post autor: Anony Mous »

możemy mamy jakiegoś zdolnego elektronika wśród nas, który mógłby to zrobić i ocenić

krzysiek82

#224 Post autor: krzysiek82 »

LoKi pisze:w mojej Zafirce A 1.6. 16B też by to działało ?
Jeśli masz silnik X16XEL to tak.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 23:14 ]
marsuc pisze:znalazłem również jakieś info na tej stronce emulator EGR
to się niestety nie sprawdzi, sprawdzałem.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 23:15 ]
Dziadek13 pisze: Są handlarze co nie chcą wypuścić schematów na światło dzienne bo stracą dochód.
dziwisz się , jak ktoś coś wymyślił to chce na tym zarobić.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 23:18 ]
marsuc pisze:możemy mamy jakiegoś zdolnego elektronika wśród nas, który mógłby to zrobić i ocenić
Składałem już różne konstrukcje, problemem było np wyskakiwanie błędu podczas hamowania silnikiem. Nigdzie nie znalazłem schematu spięcia całości z map sensorem.

Anony Mous

#225 Post autor: Anony Mous »

krzysiek82, również zagłębiłem się w tą lekturę i można powiedzieć że każdy co to wypróbował ma do tego jakieś zastrzeżenia :? a szkoda bo mogła to być niezła alternatywa dla naszych EGR.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”