Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ja dzwoniłem do wielu serwisów które zajmują się regeneracją pomp wtryskowych wtym serwis Boscha to mówią że pomp wtryskowych dwuwtykowych nie da się zregenerować jedynie mogą wymienić sterownik pompy.Co wy nato??
ostatnio też przerobiłem pompę wtryskową wymieniłem na "NOWĄ" skasowali mnie za pompę i robociznę 4800zł mam przejechane 145000km zośkę sprowadziłem z belgi
Ponieważ jestem zainteresowany zakupem Zośki a waham się nad wyborem diesel czy LPG proszę wszystkich forumowiczów, którzy posiadają lub posiadali ZA 2.0 16V DTI (101KM) o oddanie głosu w mini ankiecie. Chciałbym poznać skalę problemu związanego z pompą wtryskową do w/w wersji silnikowej. Na forum znalazłem kilka tematów związanych z pompą ale pomocna byłaby statystyka, która wykaże w przy jakim przebiegu pada pompa.
Miło byłoby również przeczytać kilka słów uzasadnienia.
Pompa ma działać bez zarzutu 500 000 km. Patent polega na tym, żeby kupić auto bez cofki licznika i żeby szanować pompę nie dając w pedał na zimnym silniku.
Ja co prawda mam 2.2 ale sama konstrukcja mechaniczna pompy jest podobna,dbać o jakość paliwa,nie dopuszczać do zapowietrzanaia pompy i pracy na suchobiegu,objawy ciężkiego rozruchu ( najczęściej powodowane łapaniem powietrza przez układ paliwowy) naprawiać i nie jężdzić za długo jak takie objawy zaczynają występować...Znam paru ludzi którzy jeżdżą samochodami z tymi silnikami i nie mieli jakichś specjalnych problemów..
Tak trzeba kupić auto niewyeksploatowane, niebite...i o nie dbać.Miałem wcześniej astręII i zrobiłem nią wiele więcej km-ów niż twoja ankieta,na oryginalnej pompie.
Ale większość z użytkowników jak ma pierwsze objawy zapowietrzania się pompy to zamiast usunąć przyczynę to montują różnego rodzaju zaworki zwrotne,dodatkowe pojemniczki na paliwo z przelewów,stawiają tył pod górkę,co prawda to na jakiś czas poprawia odpalanie ale częste zapowietrzanie i olej który przedostaje się przez nieszczelne uszczelnienia trawersów niszczy powoli mechanikę pompy.Następna sprawa to jakość paliwa,sam kiedyś zatankowałem takowe i po stu kilometrach silnik zgasł z kompletnie zapchanym filtrem paliwa..
Nieraz padają bez żadnego ostrzeżenia,czasami są błędy typu P1222,twarda praca jak zacina się nastawnik kąta wtrysku.A najczęściej to po prostu po zgaszeniu nie można już odpalić a nie było wcześniej żadnych objawów..
dzięki bardzo błędy mi wyskoczyły typu P0703-obwód przełącznika B hamulca przekładni hydrokinetycznej - wadliwe działanie ,i P0725 - obwód wejściowy prędkości silnika -wadliwe działanie ,nie wiem co to w ogóle jest i gdzie to szukać w silniku aby wymienić.
A co do pierwszego to ogólnie błąd P0703 ma kilka znaczeń,w Twoim przypadku podejrzewam czujnik przy pedale hamulca,ma on dwa styki pierwszy do świateł stopu a drugi do komputera i jeżeli stop świeci to bym sprawdził ten drugi styk..