Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pwa

#76 Post autor: Pwa »

ja dzwoniłem do wielu serwisów które zajmują się regeneracją pomp wtryskowych wtym serwis Boscha to mówią że pomp wtryskowych dwuwtykowych nie da się zregenerować jedynie mogą wymienić sterownik pompy.Co wy nato??

VITO

#77 Post autor: VITO »

ostatnio też przerobiłem pompę wtryskową wymieniłem na "NOWĄ" skasowali mnie za pompę i robociznę 4800zł mam przejechane 145000km zośkę sprowadziłem z belgi :piwo:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#78 Post autor: Jaymzarf »

VITO pisze:przejechane 145000km zośkę sprowadziłem z belgi
Czy aby na 100% tylko tyle...? Czy przy wymianie pompy zostały odczytane dane z uszkodzonej?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

mirstel

#79 Post autor: mirstel »

Witam.

Ponieważ jestem zainteresowany zakupem Zośki a waham się nad wyborem diesel czy LPG proszę wszystkich forumowiczów, którzy posiadają lub posiadali ZA 2.0 16V DTI (101KM) o oddanie głosu w mini ankiecie. Chciałbym poznać skalę problemu związanego z pompą wtryskową do w/w wersji silnikowej. Na forum znalazłem kilka tematów związanych z pompą ale pomocna byłaby statystyka, która wykaże w przy jakim przebiegu pada pompa.

Miło byłoby również przeczytać kilka słów uzasadnienia.

sQcha

#80 Post autor: sQcha »

Pompa ma działać bez zarzutu 500 000 km. Patent polega na tym, żeby kupić auto bez cofki licznika i żeby szanować pompę nie dając w pedał na zimnym silniku.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#81 Post autor: Harry200 »

Ja co prawda mam 2.2 ale sama konstrukcja mechaniczna pompy jest podobna,dbać o jakość paliwa,nie dopuszczać do zapowietrzanaia pompy i pracy na suchobiegu,objawy ciężkiego rozruchu ( najczęściej powodowane łapaniem powietrza przez układ paliwowy) naprawiać i nie jężdzić za długo jak takie objawy zaczynają występować...Znam paru ludzi którzy jeżdżą samochodami z tymi silnikami i nie mieli jakichś specjalnych problemów..

boogoo

#82 Post autor: boogoo »

Tak trzeba kupić auto niewyeksploatowane, niebite...i o nie dbać.Miałem wcześniej astręII i zrobiłem nią wiele więcej km-ów niż twoja ankieta,na oryginalnej pompie.

seba119

#83 Post autor: seba119 »

Powiem szczerze, że wszyscy których znam i mają auto z tym silnikiem, to już robili pompe.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#84 Post autor: Harry200 »

Ale większość z użytkowników jak ma pierwsze objawy zapowietrzania się pompy to zamiast usunąć przyczynę to montują różnego rodzaju zaworki zwrotne,dodatkowe pojemniczki na paliwo z przelewów,stawiają tył pod górkę,co prawda to na jakiś czas poprawia odpalanie ale częste zapowietrzanie i olej który przedostaje się przez nieszczelne uszczelnienia trawersów niszczy powoli mechanikę pompy.Następna sprawa to jakość paliwa,sam kiedyś zatankowałem takowe i po stu kilometrach silnik zgasł z kompletnie zapchanym filtrem paliwa..

grześ20

#85 Post autor: grześ20 »

witam czy ktoś wie jakie są przyczyny jak pompa paliwowa siada ,jakie objawy wtedy występują ?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 12:45 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#86 Post autor: Harry200 »

Nieraz padają bez żadnego ostrzeżenia,czasami są błędy typu P1222,twarda praca jak zacina się nastawnik kąta wtrysku.A najczęściej to po prostu po zgaszeniu nie można już odpalić a nie było wcześniej żadnych objawów..

grześ20

#87 Post autor: grześ20 »

dzięki bardzo błędy mi wyskoczyły typu P0703-obwód przełącznika B hamulca przekładni hydrokinetycznej - wadliwe działanie ,i P0725 - obwód wejściowy prędkości silnika -wadliwe działanie ,nie wiem co to w ogóle jest i gdzie to szukać w silniku aby wymienić.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#88 Post autor: MieHor »

Moim zdaniem wymienione błędy nie mają nic wspólnego z pompą wtryskową, drugi wskazuje na niesprawny czujnik położenia wału

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#89 Post autor: Harry200 »

A co do pierwszego to ogólnie błąd P0703 ma kilka znaczeń,w Twoim przypadku podejrzewam czujnik przy pedale hamulca,ma on dwa styki pierwszy do świateł stopu a drugi do komputera i jeżeli stop świeci to bym sprawdził ten drugi styk..

grześ20

#90 Post autor: grześ20 »

a gdzie się znajduje się czujnik położenia wału ?czy łatwo zdemontować ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”