[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tomy_

#166 Post autor: tomy_ »

Dzięki Marki za odpowiedź
Problem jest taki, że po pracy to dzieci, a kiedy one już śpią to ja mogę coś działać. Tylko że wtedy jest zwykle zbyt późno żeby szukać po sąsiedzku "imadła". Dlatego wolę się zawczasu przygotować.
Mam nadzieję w niedzielę podziękować za skuteczny poradnik.

Anony Mous

#167 Post autor: Anony Mous »

W sumie masz do odkręcenia 7 śrub.Wcześniej możesz organoleptycznie sprawdzić jakie konkretnie potrzebujesz klucze :)

Edit:/ I jak będziesz rozbierał cewkę to polecam posmarować środek smarem miedziowym.

mario1910
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:22
Lokalizacja: lodz
Model:

#168 Post autor: mario1910 »

mam takie pytanie dotyczace ektromagnesu bo mam obawy ze u mnie moze byc przyczyna ze nie dziala tak jak powina po po\
dlaczeniu na krotko iglica nie reaguje
i drugie czy sam elektromagnes mozna dokupic lub naprawic

Anony Mous

#169 Post autor: Anony Mous »

mario1910 pisze: dlaczeniu na krotko iglica nie reaguje
i drugie czy sam elektromagnes mozna dokupic lub naprawic
Iglica po podłączeniu prądu nie reaguje bo:
-jest tak zasyfiona,że cewka nie daje rady jej wypchnąć
-elektromagnes (cewka) jest uszkodzona.

Samej cewki nowej kupić nie można.Tylko kpl EGR.

tomy_

#170 Post autor: tomy_ »

Ja jestem już po organoleptycznej kontroli swojego EGR'a okazało się że wewnątrz wygląda zupełnie przyzwoicie.
Chciałbym uzupełnić listę narzędzi o komplet kluczy imbusowych

1. Pokrywa silnika - torx
2. osłony pod szybą - klucz 10
3. sam zawór - 13 oczkowa, no i te szpilki imbusowe na kolektorach. U mnie łatwiejsze okazało się odkręcenie śrub przy silniku niż przy zaworze.

Zawór skoro już miałem w rękach oczyściłem, stan iglicy zadowalający, na prostowniku okazało się że zawór ładnie działa (wygląda na to że Niemiec jakiś czas temu wymieniał ten zawór)
Zostaje mi zagadka - skąd wypedałowany błąd o lewym powietrzu?
Jutro Zosia idzie do mechanika na komputerek, błędy się skasuje i potem będzie wiadomo które wrócą. Bo może to jakieś starocie?
Jak by ktoś skusił się na pomocną odpowiedź to dopiszę, że świeci mi pomarańczowa kontrolka mówiąca o problemach z układem wydechowym. I jest jeszcze jeden błąd w kierunku wydechu, ale nie mam przy sobie notatek. Możliwe że będzie zapchany filtr cząstek stałych.

mario1910
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:22
Lokalizacja: lodz
Model:

#171 Post autor: mario1910 »

dzieki za rady egr juz zamowiony a ten bede probowal zrobic aby byl w zapasie

Anony Mous

#172 Post autor: Anony Mous »

tomy_, ten blad o lewym powietrzu (P2279) + kontrolka silnika "Check engine" w moim przypadku były tylko i wyłącznie od EGRa, po wyczyszczeniu 2 m-ce temu jak ręka odjął.

:)

Anony Mous

#173 Post autor: Anony Mous »

przemeks pisze:tomy_, ten blad o lewym powietrzu (P2279) + kontrolka silnika "Check engine" w moim przypadku były tylko i wyłącznie od EGRa, po wyczyszczeniu 2 m-ce temu jak ręka odjął.

:)

już kilka osób pisało o P2279 od egr....choć bardziej typowy do P0400. Zastanawia mnie jak komp sobie wybiera jaki błąd wyrzucić jeśli sprawa jest związana stricte z egr'em

Anony Mous

#174 Post autor: Anony Mous »

kaliope, u mnie się lekko niedomykał, stąd pewnie "nieszczelnosc". P0400 wywala przy zapieczonej iglicy.

Anony Mous

#175 Post autor: Anony Mous »

przemeks pisze:kaliope, u mnie się lekko niedomykał, stąd pewnie "nieszczelnosc". P0400 wywala przy zapieczonej iglicy.
i rzeczywiście iglica chodziła dobrze?

Anony Mous

#176 Post autor: Anony Mous »

kaliope, tak, iglica chodziła lekko - w sumie EGR wg mechanika nie był zbyt brudny, odrobina syfu powodowała, że się nie domykał.
W okresie przed pojawieniem się błędu P2279 auto dużo jeździło po mieście, w tym sporo dłuższych postojów z odpalonym silnikiem - podejrzewam, że przy tej okazji EGR złapał syfu.
Nowy EGR czeka na załozenie, ale na razie nic się nie dzieje.

kubik_CDTi

#177 Post autor: kubik_CDTi »

Ładna prezentacja ;)
A to błąd nie daniem podkładek przy blaszce,prawidłowo należy zrobić kanapkę,bo jest ryzyko przywarcia na amen.

Anony Mous

#178 Post autor: Anony Mous »

W DTH zaślepka montowana jest bezpośrednio między EGR-em a kolektorem i ma za zadanie ograniczyć przepływ brudu bezpośrednio do kolektora ze względu na padającą listwę w DTH.W DT problemów z listwą nie ma więc prawdopodobnie najlepiej zamontować zaślepkę tak jak to zrobił Tico,czyli bezpośrednio przed wejściem spalin do EGR-a.

tico0

#179 Post autor: tico0 »

kubik_CDTi pisze:A to błąd nie daniem podkładek przy blaszce,prawidłowo należy zrobić kanapkę,bo jest ryzyko przywarcia na amen
A od czego mamy młotek i przecinak.... ;) a serio to oryginał fiatowski to nie goła blaszka tylko tak jak podkładki zastosowane wcześnie czymś jest to pokryte.... i myślę że przy demontażu nie powinno być problemu....

kubik_CDTi

#180 Post autor: kubik_CDTi »

A rzeczywiście.
Trochę to blaszka się różni od tej,którą kupowałem 2lata temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”