[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Iglica po podłączeniu prądu nie reaguje bo:mario1910 pisze: dlaczeniu na krotko iglica nie reaguje
i drugie czy sam elektromagnes mozna dokupic lub naprawic
-jest tak zasyfiona,że cewka nie daje rady jej wypchnąć
-elektromagnes (cewka) jest uszkodzona.
Samej cewki nowej kupić nie można.Tylko kpl EGR.
Ja jestem już po organoleptycznej kontroli swojego EGR'a okazało się że wewnątrz wygląda zupełnie przyzwoicie.
Chciałbym uzupełnić listę narzędzi o komplet kluczy imbusowych
1. Pokrywa silnika - torx
2. osłony pod szybą - klucz 10
3. sam zawór - 13 oczkowa, no i te szpilki imbusowe na kolektorach. U mnie łatwiejsze okazało się odkręcenie śrub przy silniku niż przy zaworze.
Zawór skoro już miałem w rękach oczyściłem, stan iglicy zadowalający, na prostowniku okazało się że zawór ładnie działa (wygląda na to że Niemiec jakiś czas temu wymieniał ten zawór)
Zostaje mi zagadka - skąd wypedałowany błąd o lewym powietrzu?
Jutro Zosia idzie do mechanika na komputerek, błędy się skasuje i potem będzie wiadomo które wrócą. Bo może to jakieś starocie?
Jak by ktoś skusił się na pomocną odpowiedź to dopiszę, że świeci mi pomarańczowa kontrolka mówiąca o problemach z układem wydechowym. I jest jeszcze jeden błąd w kierunku wydechu, ale nie mam przy sobie notatek. Możliwe że będzie zapchany filtr cząstek stałych.
Chciałbym uzupełnić listę narzędzi o komplet kluczy imbusowych
1. Pokrywa silnika - torx
2. osłony pod szybą - klucz 10
3. sam zawór - 13 oczkowa, no i te szpilki imbusowe na kolektorach. U mnie łatwiejsze okazało się odkręcenie śrub przy silniku niż przy zaworze.
Zawór skoro już miałem w rękach oczyściłem, stan iglicy zadowalający, na prostowniku okazało się że zawór ładnie działa (wygląda na to że Niemiec jakiś czas temu wymieniał ten zawór)
Zostaje mi zagadka - skąd wypedałowany błąd o lewym powietrzu?
Jutro Zosia idzie do mechanika na komputerek, błędy się skasuje i potem będzie wiadomo które wrócą. Bo może to jakieś starocie?
Jak by ktoś skusił się na pomocną odpowiedź to dopiszę, że świeci mi pomarańczowa kontrolka mówiąca o problemach z układem wydechowym. I jest jeszcze jeden błąd w kierunku wydechu, ale nie mam przy sobie notatek. Możliwe że będzie zapchany filtr cząstek stałych.
przemeks pisze:tomy_, ten blad o lewym powietrzu (P2279) + kontrolka silnika "Check engine" w moim przypadku były tylko i wyłącznie od EGRa, po wyczyszczeniu 2 m-ce temu jak ręka odjął.
już kilka osób pisało o P2279 od egr....choć bardziej typowy do P0400. Zastanawia mnie jak komp sobie wybiera jaki błąd wyrzucić jeśli sprawa jest związana stricte z egr'em
kaliope, tak, iglica chodziła lekko - w sumie EGR wg mechanika nie był zbyt brudny, odrobina syfu powodowała, że się nie domykał.
W okresie przed pojawieniem się błędu P2279 auto dużo jeździło po mieście, w tym sporo dłuższych postojów z odpalonym silnikiem - podejrzewam, że przy tej okazji EGR złapał syfu.
Nowy EGR czeka na załozenie, ale na razie nic się nie dzieje.
W okresie przed pojawieniem się błędu P2279 auto dużo jeździło po mieście, w tym sporo dłuższych postojów z odpalonym silnikiem - podejrzewam, że przy tej okazji EGR złapał syfu.
Nowy EGR czeka na załozenie, ale na razie nic się nie dzieje.
W DTH zaślepka montowana jest bezpośrednio między EGR-em a kolektorem i ma za zadanie ograniczyć przepływ brudu bezpośrednio do kolektora ze względu na padającą listwę w DTH.W DT problemów z listwą nie ma więc prawdopodobnie najlepiej zamontować zaślepkę tak jak to zrobił Tico,czyli bezpośrednio przed wejściem spalin do EGR-a.
A od czego mamy młotek i przecinak.... a serio to oryginał fiatowski to nie goła blaszka tylko tak jak podkładki zastosowane wcześnie czymś jest to pokryte.... i myślę że przy demontażu nie powinno być problemu....kubik_CDTi pisze:A to błąd nie daniem podkładek przy blaszce,prawidłowo należy zrobić kanapkę,bo jest ryzyko przywarcia na amen