[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#166 Post autor: MieHor »

5W30 C3, np. Dexos 2

norbert_p

#167 Post autor: norbert_p »


briano

#168 Post autor: briano »

Czyli np...... dokładnie taki ;)

DAREK 78

#169 Post autor: DAREK 78 »

chciałem zapytać co ile trzeba wymienić olej gm jezeli auto jezdzi na gazie
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 19:23 przez DAREK 78, łącznie zmieniany 1 raz.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#170 Post autor: darek_s »

Co tyle samo co do tej pory jak jezdziles na benzynie.pzdr.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#171 Post autor: Lorry »

Dopsz. odgrzeję nieco temat jako że mam zagadkę małą:

Zosi za jakieś 2 tyś km wypada zmiana oleju. Zaleję 5w40 Valvoline czyli to co jest, ale kusi mnie czy nie zrobić zabiegu płukania silnika :?: Dlaczego: Zofii idzie 6 rok, w tym roku puknie nam 100tysięczny kilosik, a silniki typu "direct" charakteryzują się skłonnością do nagarów. Coś w tym jest bo świeży olej robi się szybko brązowy, nie czarny a brązowy, Astra (10w40) ma jaśniejszy przy gorszych warunkach eksploatacji i 150tyś bez płukanek.

Zatem czy płukać silnik w Zofii :?: I jak zapatrujecie się na to by przez najbliższe tankowania (jeszcze na starym oleju) zaaplikwać STP do wtrysków benzynowych i do układu paliwowego :?:

Wiem że w pewnych sytuacjach płukanka może niekorzystnie wpływać na silnik. Zofia lata w 80% po trasach, od ostatniej wymiany oleju zjadła go przez 13,5 tyś km około 200ml więc lajcik ;)

DaRek7

#172 Post autor: DaRek7 »

Lorry napisał:
Zosi za jakieś 2 tyś km wypada zmiana oleju. Zaleję 5w40 Valvoline czyli to co jest, ale kusi mnie czy nie zrobić zabiegu płukania silnika Dlaczego: Zofii idzie 6 rok, w tym roku puknie nam 100tysięczny kilosik, a silniki typu "direct" charakteryzują się skłonnością do nagarów. Coś w tym jest bo świeży olej robi się szybko brązowy, nie czarny a brązowy, Astra (10w40) ma jaśniejszy przy gorszych warunkach eksploatacji i 150tyś bez płukanek.

Zatem czy płukać silnik w Zofii I jak zapatrujecie się na to by przez najbliższe tankowania (jeszcze na starym oleju) zaaplikować STP do wtrysków benzynowych i do układu paliwowego

Wiem że w pewnych sytuacjach płukanka może niekorzystnie wpływać na silnik. Zofia lata w 80% po trasach, od ostatniej wymiany oleju zjadła go przez 13,5 tyś km około 200ml więc lajcik

Olej na jakim jeździsz ma bardzo dobre notowania a to niewielkie jego zużycie to faktycznie "lajcik" Przy przebiegu 100tys(prawie nowy,dobrze dotarty :) )nie kombinowałbym z różnego rodzaju "ziołami' (czyt.dodatki) ewentualnie, w zależności od rodzaju eksploatacji auta częstsze wymiany oleju, tyle... :)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 10:26 przez DaRek7, łącznie zmieniany 1 raz.

ldawid

#173 Post autor: ldawid »

Witam,
ja tam swojej ZB 19CDTI 150kM zaaplikowałem LIQUI MOLY 3756 TOP TEC 4600 :mrgreen: , a co mi tam :lol: .
Nie powiem, pociągnęło mnie deczko z sakiewki, ale Zośka się nawet nie zakrztusiła. Z opisów wynika, iż jest
to jeden z najlepszych obecnie na rynku. A niech Zośka ma, i oby mi się odwdzięczyła.

Anony Mous

#174 Post autor: Anony Mous »

Mam pytanie. Miałem do tej pory Mobila ESP formuła 5w30 i zostało mi prawie litr, który miałem na dolewkę. Teraz wlałem GM dexos2 5w 30 i też mi został około 0.5 litra.

1. Czy mogę te oleje połączyć, przelewając do jednej butelki?

2. Czy mogę używać tego Mobila jako dolewkę na ubytki?

DaRek7

#175 Post autor: DaRek7 »

kaliope pisze:1. Czy mogę te oleje połączyć, przelewając do jednej butelki?

2. Czy mogę używać tego Mobila jako dolewkę na ubytki?
Myślę że spokojnie możesz tak zrobić , oba są olejami syntetycznymi i mają podobne parametry(dot.pkt 1 i 2)

broda323

#176 Post autor: broda323 »

Blazjo pisze:Co byście proponowali do 2.0 DTI przy przebiegu 185kkm wlać? Nie wiem niestety co wlane było wcześniej...
olo018 pisze:http://allegro.pl/olej-opel-gm-10w-40-1 ... 97049.html

Taki powinien wystarczyć
Albo taki ,jak nie masz wycieków i praktycznie silnik nie bierze oleju ,oleje całkiem dobre.
http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w-30-5w ... 96662.html

mam ten sam dylemat tylko linki nieaktualne

Todek

#177 Post autor: Todek »

Ja używam Valvolina Maxlife 10W40. Po pierwszej wymianie po zakupie, nie wiedziałem czym był zalany, auto zużyło 1.5 litra oleju na 15 000 km. Po drugiej wymianie auto praktycznie nie bierze oleju, zrobione z 7 000 km i dolano może ze 200 ml. :D

broda323

#178 Post autor: broda323 »

Po informacjach na temat tego oleju to podobno niezły tylko czy go znajdę w moich okolicach chociaż na eBay jest
dzięki

Przemcio

#179 Post autor: Przemcio »

Kolega Corsar sporo o olejach napisał TU Warto poczytać ze zrozumieniem jeśli ktoś tego jeszcze nie zrobił :piwo:

emjot

#180 Post autor: emjot »

Zastanawiam się, co wlać do silnika... po kupnie samochodu (półtora roku temu) trochę było przy odpaleniu słychać szklanki, więc mechanior doradził zmianę na półsyntetyk GMa, jeżdżę na nim od 20 000 km i 1,5 roku. Nie wiem jednak, czy to była dobra decyzja. Po odpaleniu szklanki nadal słychać przez ok. minutkę, oleju trochę bierze, więc zastanawiam się nad powrotem do syntetyka. Czy po takim przebiegu będzie to miało negatywny wpływ na silnik?
Alternatywnie zastanawiam się nad przejściem na inny półsyntetyk 10W40, może np. Mobil. Jakoś mi ten GM nie podchodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”