[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
Czyli np...... dokładnie taki
chciałem zapytać co ile trzeba wymienić olej gm jezeli auto jezdzi na gazie
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 19:23 przez DAREK 78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Dopsz. odgrzeję nieco temat jako że mam zagadkę małą:
Zosi za jakieś 2 tyś km wypada zmiana oleju. Zaleję 5w40 Valvoline czyli to co jest, ale kusi mnie czy nie zrobić zabiegu płukania silnika Dlaczego: Zofii idzie 6 rok, w tym roku puknie nam 100tysięczny kilosik, a silniki typu "direct" charakteryzują się skłonnością do nagarów. Coś w tym jest bo świeży olej robi się szybko brązowy, nie czarny a brązowy, Astra (10w40) ma jaśniejszy przy gorszych warunkach eksploatacji i 150tyś bez płukanek.
Zatem czy płukać silnik w Zofii I jak zapatrujecie się na to by przez najbliższe tankowania (jeszcze na starym oleju) zaaplikwać STP do wtrysków benzynowych i do układu paliwowego
Wiem że w pewnych sytuacjach płukanka może niekorzystnie wpływać na silnik. Zofia lata w 80% po trasach, od ostatniej wymiany oleju zjadła go przez 13,5 tyś km około 200ml więc lajcik
Zosi za jakieś 2 tyś km wypada zmiana oleju. Zaleję 5w40 Valvoline czyli to co jest, ale kusi mnie czy nie zrobić zabiegu płukania silnika Dlaczego: Zofii idzie 6 rok, w tym roku puknie nam 100tysięczny kilosik, a silniki typu "direct" charakteryzują się skłonnością do nagarów. Coś w tym jest bo świeży olej robi się szybko brązowy, nie czarny a brązowy, Astra (10w40) ma jaśniejszy przy gorszych warunkach eksploatacji i 150tyś bez płukanek.
Zatem czy płukać silnik w Zofii I jak zapatrujecie się na to by przez najbliższe tankowania (jeszcze na starym oleju) zaaplikwać STP do wtrysków benzynowych i do układu paliwowego
Wiem że w pewnych sytuacjach płukanka może niekorzystnie wpływać na silnik. Zofia lata w 80% po trasach, od ostatniej wymiany oleju zjadła go przez 13,5 tyś km około 200ml więc lajcik
Lorry napisał:
Olej na jakim jeździsz ma bardzo dobre notowania a to niewielkie jego zużycie to faktycznie "lajcik" Przy przebiegu 100tys(prawie nowy,dobrze dotarty )nie kombinowałbym z różnego rodzaju "ziołami' (czyt.dodatki) ewentualnie, w zależności od rodzaju eksploatacji auta częstsze wymiany oleju, tyle...
Zosi za jakieś 2 tyś km wypada zmiana oleju. Zaleję 5w40 Valvoline czyli to co jest, ale kusi mnie czy nie zrobić zabiegu płukania silnika Dlaczego: Zofii idzie 6 rok, w tym roku puknie nam 100tysięczny kilosik, a silniki typu "direct" charakteryzują się skłonnością do nagarów. Coś w tym jest bo świeży olej robi się szybko brązowy, nie czarny a brązowy, Astra (10w40) ma jaśniejszy przy gorszych warunkach eksploatacji i 150tyś bez płukanek.
Zatem czy płukać silnik w Zofii I jak zapatrujecie się na to by przez najbliższe tankowania (jeszcze na starym oleju) zaaplikować STP do wtrysków benzynowych i do układu paliwowego
Wiem że w pewnych sytuacjach płukanka może niekorzystnie wpływać na silnik. Zofia lata w 80% po trasach, od ostatniej wymiany oleju zjadła go przez 13,5 tyś km około 200ml więc lajcik
Olej na jakim jeździsz ma bardzo dobre notowania a to niewielkie jego zużycie to faktycznie "lajcik" Przy przebiegu 100tys(prawie nowy,dobrze dotarty )nie kombinowałbym z różnego rodzaju "ziołami' (czyt.dodatki) ewentualnie, w zależności od rodzaju eksploatacji auta częstsze wymiany oleju, tyle...
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 10:26 przez DaRek7, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
ja tam swojej ZB 19CDTI 150kM zaaplikowałem LIQUI MOLY 3756 TOP TEC 4600 , a co mi tam .
Nie powiem, pociągnęło mnie deczko z sakiewki, ale Zośka się nawet nie zakrztusiła. Z opisów wynika, iż jest
to jeden z najlepszych obecnie na rynku. A niech Zośka ma, i oby mi się odwdzięczyła.
ja tam swojej ZB 19CDTI 150kM zaaplikowałem LIQUI MOLY 3756 TOP TEC 4600 , a co mi tam .
Nie powiem, pociągnęło mnie deczko z sakiewki, ale Zośka się nawet nie zakrztusiła. Z opisów wynika, iż jest
to jeden z najlepszych obecnie na rynku. A niech Zośka ma, i oby mi się odwdzięczyła.
Blazjo pisze:Co byście proponowali do 2.0 DTI przy przebiegu 185kkm wlać? Nie wiem niestety co wlane było wcześniej...
olo018 pisze:http://allegro.pl/olej-opel-gm-10w-40-1 ... 97049.html
Taki powinien wystarczyć
Albo taki ,jak nie masz wycieków i praktycznie silnik nie bierze oleju ,oleje całkiem dobre.
http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w-30-5w ... 96662.html
mam ten sam dylemat tylko linki nieaktualne
Zastanawiam się, co wlać do silnika... po kupnie samochodu (półtora roku temu) trochę było przy odpaleniu słychać szklanki, więc mechanior doradził zmianę na półsyntetyk GMa, jeżdżę na nim od 20 000 km i 1,5 roku. Nie wiem jednak, czy to była dobra decyzja. Po odpaleniu szklanki nadal słychać przez ok. minutkę, oleju trochę bierze, więc zastanawiam się nad powrotem do syntetyka. Czy po takim przebiegu będzie to miało negatywny wpływ na silnik?
Alternatywnie zastanawiam się nad przejściem na inny półsyntetyk 10W40, może np. Mobil. Jakoś mi ten GM nie podchodzi.
Alternatywnie zastanawiam się nad przejściem na inny półsyntetyk 10W40, może np. Mobil. Jakoś mi ten GM nie podchodzi.