[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Ja zawsze uważałem takie zaślepianie za stosowne,ale teraz jak zobaczyłem,że 150tce prostokąt to wlot do kolektora,to zgłupiałem.
Czyli wychodzi,że fiat zaleca zaślepianie za zaworem,jednak można i przed,co moim zdaniem ma większy sens,bo tak to sadze będzie trzymać w EGRze.
Skarg nie słyszałem od osób które zaślepiały przed,więc moim zdaniem nie ma co demonizować.
Czyli wychodzi,że fiat zaleca zaślepianie za zaworem,jednak można i przed,co moim zdaniem ma większy sens,bo tak to sadze będzie trzymać w EGRze.
Skarg nie słyszałem od osób które zaślepiały przed,więc moim zdaniem nie ma co demonizować.
Podpisuję się pod tym "obiema ręcyma" hehekubik_CDTi pisze:Ja zawsze uważałem takie zaślepianie za stosowne,ale teraz jak zobaczyłem,że 150tce prostokąt to wlot do kolektora,to zgłupiałem.
Czyli wychodzi,że fiat zaleca zaślepianie za zaworem,jednak można i przed,co moim zdaniem ma większy sens,bo tak to sadze będzie trzymać w EGRze.
Skarg nie słyszałem od osób które zaślepiały przed,więc moim zdaniem nie ma co demonizować.
Ja szukałem w Poznaniu zaślepek w ASO Fiata i .. klapa (sa ale tylko do wersji 8V)
do 16V niestety nie ma.. i raczej ciężko u nich dostać.
Zakupiłem wczoraj tu:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-1-9 ... 95026.html
czekam na kopertkę.
w wersji 150KM jest tylko jedno miesce godzie mozna założyć blache - za EGR-em
do 16V niestety nie ma.. i raczej ciężko u nich dostać.
Zakupiłem wczoraj tu:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-1-9 ... 95026.html
czekam na kopertkę.
w wersji 150KM jest tylko jedno miesce godzie mozna założyć blache - za EGR-em
Szymon dla chcącego nie ma nic trudnego ...dorobić odpowiednią zaślepkę pod uszczelkę między przewód od chłodnicy spalin a EGR.Czyli montaż na wejściu spalin do EGR i bezpośrednia jego ochrona przed zasyfieniem...a nie tylko ochrona kolektora.Szymon78 pisze:
w wersji 150KM jest tylko jedno miesce godzie mozna założyć blache - za EGR-em
Wtedy za bardzo zdławisz przelot spalin i może wyskoczyć błąd bo będzie za mało spalin w stosunku do powietrza idącego z zewnątrz. IMHO skoro Fiat wymyślił jedną blaszkę za EGRem to należy sie tego trzymać. Koledzy z forum VKP robili chyba nawet jakieś doświadczenia z wielkością dziurek, umiejscowieniem blaszki itp i wyszło że ma być tak jak każe fabryka.
hmm... to nic nie da bo wartości na przepływce i ciśnienie na czujniku doładowania wzrosną proporcjonalnie wiec ECU i tak wyłapie że coś tu nie jest jak powinno. Otwarcie EGRa powoduje że na przepływce jest mniej powietrza bo leci z wydechu. Czujnik ciśnienia doładowania przekazuje ciśnienie z kolektora a ECU bierze te dane do kupy i liczy czy jest dobrze. Dlatego całkowite zablaszkowanie EGRa powoduje wywalenie błędu bo ciśnienie w kolektorze w stosunku do ilości powietrza z przepływki jest inne niż powinno być.
Tak mi to wytłumaczył znajomy mechanik gdy chciałem całkowicie zablaszkować EGR.
Skończyło sie na fiatowskim rozwiązaniu.
A wracając do tematu to czyszczenie EGRa nawet sprawnego nie zawsze pomaga. U mnie sie nic nie zmieniło bo co jakiś czas auto szarpało mimo tego że EGR nie był brudny nawet przed czyszczeniem. Dopiero nówka pomogła a zmieniłem bo auto źle wypadło na teście EGRa pod Techem. Na Opcomie test wychodził dobrze.
Tak mi to wytłumaczył znajomy mechanik gdy chciałem całkowicie zablaszkować EGR.
Skończyło sie na fiatowskim rozwiązaniu.
A wracając do tematu to czyszczenie EGRa nawet sprawnego nie zawsze pomaga. U mnie sie nic nie zmieniło bo co jakiś czas auto szarpało mimo tego że EGR nie był brudny nawet przed czyszczeniem. Dopiero nówka pomogła a zmieniłem bo auto źle wypadło na teście EGRa pod Techem. Na Opcomie test wychodził dobrze.
Kilka uwag zauważonych przy wymianie EGRa na nowy i jak ja to zrobiłem:
1. Ściągamy nakładkę ze spryskiwaczami i odpinamy wężyk od niej (banalnie proste).
2. Wykręcamy podszybie (po dwie śrubki z każdej strony oraz odpięcie czujnika - równie proste co pkt 1.).
3. EGR widać jak na dłoni - odkręcamy 3 długie śruby (klucz 13) mocujące go. Przy odkręceniu trzeciej uwaga na to dziwne mocowanie, aby nam nie spadło.
4. Odkręcamy dwie śruby imbusowe z prawej strony od kolanka (prościzna) - uwaga na podkładkę przy odkręcaniu drugiej śruby. Do nowego zaworu są dołączane nowiutkie, ale po co robić śmietnik pod silnikiem
5. Teraz pierwsze schody. EGR trzyma się jeszcze na dwóch takich samych śrubach u dołu - dostęp masakra - mało miejsca. Ja zrezygnowałem z odkręcania ich.
6. Patrząc niżej widzimy, że ta rurka "owinięta" w siatkę jest połączona opaską na kluczyk torx. Ja zmieściłem tam i kluczyk i grzechotkę. Odkręcenie dość proste, ale jednak możliwe. Przy poluzowywaniu uwaga na podkładkę. Mnie wpadła do środka. Montowałem wszystko na szybko więc zmontowałem bez niej (nie mam błedów i przedmuchów, ale postaram się ją jednak kiedyś wyciągnąć ).
7. Wyciągamy EGR z rurką i mając na wierzchu odkręcamy ją.
8. Montaż w odwrotnej kolejności.
U mnie EGR był dość mocno okopcony. Pojawiał się błąd 4005A i auto dość ospale przyspieszało. Czuć też było delikatne wibracje przy przyspieszaniu. Takie szarpanie. Oczywiście rozkręciłem dziada na pół i okazało się, że iglica schowała się na 2 mm i nie dało się jej wyciągnąć. Oczywiście regeneracja w najbliższym czasie. Przy montażu EGRa założyłem zaślepkę made in fiat przed tym zaworem (bez dodatkowej podkładki)
Po skasowaniu OC błedu (był tylko jeden) autko idzie jak burza Planuję niedługo wyczyścić przepustnicę i boost sensor to postaram się porobić fotki i powklejać je. Oczywiście jest opisik i z nimi, ale myślę, że dodatkowe nie zaszkodzą.
Generalnie wymiana nie jest bardzo trudna i czasochłonna pod warunkiem, że nie pada i się nie idzie na nockę (mnie te dwie sytuacje dopadły - stąd brak foto)
1. Ściągamy nakładkę ze spryskiwaczami i odpinamy wężyk od niej (banalnie proste).
2. Wykręcamy podszybie (po dwie śrubki z każdej strony oraz odpięcie czujnika - równie proste co pkt 1.).
3. EGR widać jak na dłoni - odkręcamy 3 długie śruby (klucz 13) mocujące go. Przy odkręceniu trzeciej uwaga na to dziwne mocowanie, aby nam nie spadło.
4. Odkręcamy dwie śruby imbusowe z prawej strony od kolanka (prościzna) - uwaga na podkładkę przy odkręcaniu drugiej śruby. Do nowego zaworu są dołączane nowiutkie, ale po co robić śmietnik pod silnikiem
5. Teraz pierwsze schody. EGR trzyma się jeszcze na dwóch takich samych śrubach u dołu - dostęp masakra - mało miejsca. Ja zrezygnowałem z odkręcania ich.
6. Patrząc niżej widzimy, że ta rurka "owinięta" w siatkę jest połączona opaską na kluczyk torx. Ja zmieściłem tam i kluczyk i grzechotkę. Odkręcenie dość proste, ale jednak możliwe. Przy poluzowywaniu uwaga na podkładkę. Mnie wpadła do środka. Montowałem wszystko na szybko więc zmontowałem bez niej (nie mam błedów i przedmuchów, ale postaram się ją jednak kiedyś wyciągnąć ).
7. Wyciągamy EGR z rurką i mając na wierzchu odkręcamy ją.
8. Montaż w odwrotnej kolejności.
U mnie EGR był dość mocno okopcony. Pojawiał się błąd 4005A i auto dość ospale przyspieszało. Czuć też było delikatne wibracje przy przyspieszaniu. Takie szarpanie. Oczywiście rozkręciłem dziada na pół i okazało się, że iglica schowała się na 2 mm i nie dało się jej wyciągnąć. Oczywiście regeneracja w najbliższym czasie. Przy montażu EGRa założyłem zaślepkę made in fiat przed tym zaworem (bez dodatkowej podkładki)
Po skasowaniu OC błedu (był tylko jeden) autko idzie jak burza Planuję niedługo wyczyścić przepustnicę i boost sensor to postaram się porobić fotki i powklejać je. Oczywiście jest opisik i z nimi, ale myślę, że dodatkowe nie zaszkodzą.
Generalnie wymiana nie jest bardzo trudna i czasochłonna pod warunkiem, że nie pada i się nie idzie na nockę (mnie te dwie sytuacje dopadły - stąd brak foto)
tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?norbert_p pisze: Przy poluzowywaniu uwaga na podkładkę. Mnie wpadła do środka.
im więcej tym lepiejnorbert_p pisze: Planuję niedługo wyczyścić przepustnicę i boost sensor to postaram się porobić fotki i powklejać je.
Myślę, że w ogóle czyszczenie przepustnicy też powinno być osobnym przyklejonym wątkiem,
Tico0 już opisał częściowo na str 13 tego wątku, tak wiec proponuje już tamto wydzielić a norbert_p dopisze dalsze spostrzeżenia i instrukcje jak zrobi
Lub wydzielić i dodać do wątku kolegi Marki, gdzie dał tutoriala do z19dth
I fakt faktem, trzeba uzmysłowić userom (może dopisać gdzieś), żeby robić kompleksowo egr, przepustince i czujnik boost sensor za jednym zamachem....bo po co rozkładać auto i brudzić się dwa razy. Ja czekam na wakacje....i biorę sie do roboty ...a może wcześniej....strasznie mnie ciekawi jak mój egr. Jedno jest pewne, jest przykręcony wtyczka do góry, także już coś było robione.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 21:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.