[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kubik_CDTi

#241 Post autor: kubik_CDTi »

Ja zawsze uważałem takie zaślepianie za stosowne,ale teraz jak zobaczyłem,że 150tce prostokąt to wlot do kolektora,to zgłupiałem.
Czyli wychodzi,że fiat zaleca zaślepianie za zaworem,jednak można i przed,co moim zdaniem ma większy sens,bo tak to sadze będzie trzymać w EGRze.
Skarg nie słyszałem od osób które zaślepiały przed,więc moim zdaniem nie ma co demonizować.

Anony Mous

#242 Post autor: Anony Mous »

kubik_CDTi pisze:Ja zawsze uważałem takie zaślepianie za stosowne,ale teraz jak zobaczyłem,że 150tce prostokąt to wlot do kolektora,to zgłupiałem.
Czyli wychodzi,że fiat zaleca zaślepianie za zaworem,jednak można i przed,co moim zdaniem ma większy sens,bo tak to sadze będzie trzymać w EGRze.
Skarg nie słyszałem od osób które zaślepiały przed,więc moim zdaniem nie ma co demonizować.
Podpisuję się pod tym "obiema ręcyma" hehe

DD

#243 Post autor: DD »

Ja też zaślepiłem przed EGR-em. Nie spierajmy się o teorie ZA czy PRZED zaworem. Przejeźdźmy kilkanaście tys. km i wymieńmy się doświadczeniami.

Jacek_Do

#244 Post autor: Jacek_Do »

Z tego co czytałem na forach Fiata i Alfy to tam zaślepiaja przed ERG i nic sie nie dzieje.

Anony Mous

#245 Post autor: Anony Mous »

Będę dzisiaj w salonie fiata we Wrocławiu mają te zaślepki w cenie niecałych 9zł

Uszczelka z otworami (zaślepiona) oryginał FIAT55226183 (1,9 MultiJet 88kw)
fotka Obrazek

Posiadają cztery sztuki jak ktoś chce to wezmę i wyślę pocztą. Dochodzi tylko koszt przesyłki.

Szymon78

#246 Post autor: Szymon78 »

Ja szukałem w Poznaniu zaślepek w ASO Fiata i .. klapa (sa ale tylko do wersji 8V)

do 16V niestety nie ma.. i raczej ciężko u nich dostać.
Zakupiłem wczoraj tu:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-1-9 ... 95026.html

czekam na kopertkę.

w wersji 150KM jest tylko jedno miesce godzie mozna założyć blache - za EGR-em :P

Anony Mous

#247 Post autor: Anony Mous »

Szymon78 pisze:
w wersji 150KM jest tylko jedno miesce godzie mozna założyć blache - za EGR-em :P
Szymon dla chcącego nie ma nic trudnego ;)...dorobić odpowiednią zaślepkę pod uszczelkę między przewód od chłodnicy spalin a EGR.Czyli montaż na wejściu spalin do EGR i bezpośrednia jego ochrona przed zasyfieniem...a nie tylko ochrona kolektora.

Szymon78

#248 Post autor: Szymon78 »

a tak sie zastanawiam.. można by zaślepić jednocześnie przed i za EGR-em?

zbigor

#249 Post autor: zbigor »

Wtedy za bardzo zdławisz przelot spalin i może wyskoczyć błąd bo będzie za mało spalin w stosunku do powietrza idącego z zewnątrz. IMHO skoro Fiat wymyślił jedną blaszkę za EGRem to należy sie tego trzymać. Koledzy z forum VKP robili chyba nawet jakieś doświadczenia z wielkością dziurek, umiejscowieniem blaszki itp i wyszło że ma być tak jak każe fabryka.

Szymon78

#250 Post autor: Szymon78 »

zbigor pisze:oże wyskoczyć błąd bo będzie za mało spalin w stosunku do powietrza idącego z zewnątrz.
to zostaje przebudować układ dolotowy (jakis sportowy +stożek) by zwiększyc przepływ swieżego powietrza; albo większa turbina :D

ech.. al to gdybanie odbiegające od tematu.

zbigor

#251 Post autor: zbigor »

hmm... to nic nie da bo wartości na przepływce i ciśnienie na czujniku doładowania wzrosną proporcjonalnie wiec ECU i tak wyłapie że coś tu nie jest jak powinno. Otwarcie EGRa powoduje że na przepływce jest mniej powietrza bo leci z wydechu. Czujnik ciśnienia doładowania przekazuje ciśnienie z kolektora a ECU bierze te dane do kupy i liczy czy jest dobrze. Dlatego całkowite zablaszkowanie EGRa powoduje wywalenie błędu bo ciśnienie w kolektorze w stosunku do ilości powietrza z przepływki jest inne niż powinno być.
Tak mi to wytłumaczył znajomy mechanik gdy chciałem całkowicie zablaszkować EGR.
Skończyło sie na fiatowskim rozwiązaniu.
A wracając do tematu to czyszczenie EGRa nawet sprawnego nie zawsze pomaga. U mnie sie nic nie zmieniło bo co jakiś czas auto szarpało mimo tego że EGR nie był brudny nawet przed czyszczeniem. Dopiero nówka pomogła a zmieniłem bo auto źle wypadło na teście EGRa pod Techem. Na Opcomie test wychodził dobrze.

Anony Mous

#252 Post autor: Anony Mous »

Myśle, że należałoby poprosić moda o wydzielenie i podklejenie tego tutka, żeby go było łatwiej znaleźć. Dobra robota tico0

norbert_p

#253 Post autor: norbert_p »

Kilka uwag zauważonych przy wymianie EGRa na nowy i jak ja to zrobiłem:

1. Ściągamy nakładkę ze spryskiwaczami i odpinamy wężyk od niej (banalnie proste).
2. Wykręcamy podszybie (po dwie śrubki z każdej strony oraz odpięcie czujnika - równie proste co pkt 1.).
3. EGR widać jak na dłoni - odkręcamy 3 długie śruby (klucz 13) mocujące go. Przy odkręceniu trzeciej uwaga na to dziwne mocowanie, aby nam nie spadło.
4. Odkręcamy dwie śruby imbusowe z prawej strony od kolanka (prościzna) - uwaga na podkładkę przy odkręcaniu drugiej śruby. Do nowego zaworu są dołączane nowiutkie, ale po co robić śmietnik pod silnikiem ;)
5. Teraz pierwsze schody. EGR trzyma się jeszcze na dwóch takich samych śrubach u dołu - dostęp masakra - mało miejsca. Ja zrezygnowałem z odkręcania ich.
6. Patrząc niżej widzimy, że ta rurka "owinięta" w siatkę jest połączona opaską na kluczyk torx. Ja zmieściłem tam i kluczyk i grzechotkę. Odkręcenie dość proste, ale jednak możliwe. Przy poluzowywaniu uwaga na podkładkę. Mnie wpadła do środka. Montowałem wszystko na szybko więc zmontowałem bez niej (nie mam błedów i przedmuchów, ale postaram się ją jednak kiedyś wyciągnąć :lol: ).
7. Wyciągamy EGR z rurką i mając na wierzchu odkręcamy ją.
8. Montaż w odwrotnej kolejności.

U mnie EGR był dość mocno okopcony. Pojawiał się błąd 4005A i auto dość ospale przyspieszało. Czuć też było delikatne wibracje przy przyspieszaniu. Takie szarpanie. Oczywiście rozkręciłem dziada na pół i okazało się, że iglica schowała się na 2 mm i nie dało się jej wyciągnąć. Oczywiście regeneracja w najbliższym czasie. Przy montażu EGRa założyłem zaślepkę made in fiat przed tym zaworem (bez dodatkowej podkładki)
Po skasowaniu OC błedu (był tylko jeden) autko idzie jak burza :) Planuję niedługo wyczyścić przepustnicę i boost sensor to postaram się porobić fotki i powklejać je. Oczywiście jest opisik i z nimi, ale myślę, że dodatkowe nie zaszkodzą. :P
Generalnie wymiana nie jest bardzo trudna i czasochłonna pod warunkiem, że nie pada i się nie idzie na nockę (mnie te dwie sytuacje dopadły - stąd brak foto) :evil:

Anony Mous

#254 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze: Przy poluzowywaniu uwaga na podkładkę. Mnie wpadła do środka.
tzn, gdzie ta podkładka jest? Przy tej opasce na plecionej rurce na dole? Wpadło do środka czego?
norbert_p pisze: Planuję niedługo wyczyścić przepustnicę i boost sensor to postaram się porobić fotki i powklejać je.
im więcej tym lepiej


Myślę, że w ogóle czyszczenie przepustnicy też powinno być osobnym przyklejonym wątkiem,
Tico0 już opisał częściowo na str 13 tego wątku, tak wiec proponuje już tamto wydzielić a norbert_p dopisze dalsze spostrzeżenia i instrukcje jak zrobi :)

Lub wydzielić i dodać do wątku kolegi Marki, gdzie dał tutoriala do z19dth

I fakt faktem, trzeba uzmysłowić userom (może dopisać gdzieś), żeby robić kompleksowo egr, przepustince i czujnik boost sensor za jednym zamachem....bo po co rozkładać auto i brudzić się dwa razy. Ja czekam na wakacje....i biorę sie do roboty :) ...a może wcześniej....strasznie mnie ciekawi jak mój egr. Jedno jest pewne, jest przykręcony wtyczka do góry, także już coś było robione. :)
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 21:18 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#255 Post autor: kubik_CDTi »

Ja czekam na op-com-a i ruszam z tematem :lol:
Odnośnie boost sensora,chętnie przeczytam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”