Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
U mnie się zapalała jak chciała albo zależnie od pogody. Szczególnie jak miałem nieszczelność w układzie albo za mało wody. I oczywiście nie jest podłączony do komputera, bo tech2 opla go nie znajdował.W op-com-ie nie mam nic od chłodzenia poza sprawdzeniem temperatury. Jest jakiś test, ale nic nie wnosi więc pewnie nie ma do tego dostępu, u kolegi może być podobnie. Trzeba ostrożnie bo tu są kFiaty - mnie to np zmyliło.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
witam. zakupilem czujnik i nawet wziolem sie za wymiane ale niestety nie posiadam odpowiedniego klucza. przeprowadzilem wiec maly tescik i w 99% koledzy mieliscie racje co do tego czujnika gdyz na zimnym silniku kiedy wszystko jest ok, odlaczylem czujnik i autko zachowuje sie dokladnie tak samo jak po rozgrzaniu. obrotomierz martwy, kontrolki zapalone i brak mocy. po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy. dzieki za trafna miejmy nadzieje diagnoze. pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
mattai, nie wiem czy rozwiązałeś już problem przecieku przy pompie. Jeśli nie to sprawdź przewody do wtrysków. Ja dawniej zauważyłem też przy tym czujniku pocenie się, a na ostatnim spocie śląskim zaczęło lać jak chol.... Spalanie miałem "tylko" 17L/100 z czego 10 w glebę poleciało... Przewód do 3 wtrysku skorodował, a wcześniej musiał odrobinę się pocić i powietrze pryskało na ten kapturek krople. Po wymianie przewodów (350PLN/kpl. 4 szt. w ASO za przewody i 80 za wymianę) wszystko suche jak pustynia.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam panowie ostatnio z kolegą z klubu sprawdzaliśmy moją zośke op-comem i jedna rzecz nie podoba mi się, a mianowicie pożądany początek wtrysku 4.6 CA i rzeczywisty początek wtrysku 4.7 CA. U kolegów w innych zośkach wygląda to troche inaczej pożądany początek 1.8 CA i rzeczywisty 2.1 CA . Co to może oznaczać i co z tym dalej robić. Licze na waszą pomoc ! Rafi.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 11:42 przez rafi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Dziadek13 poczytałem i masz racje chyba nie warto ruszać , może poprzedni własciciel podkręcił kąt wtrysku bo i dawka jest podkręcona na maxa , może pompa nie była robiona. Mam przejechane 270 tysi . Mam problem z rannym odpalaniem ale to wina trawersów , spuściłem ON z przelewu i jest ciemniejsze w porównaniu z paliwem które sciągnołem z filtra paliwa przy jego wymianie.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Możesz sobie sprawdzić szczelność trawerzów takim przyrządem.
Ja mam 246tyś i na razie pomykam bez problemu.Schemat patentu znalazłem na którymś forum. Potrzebny jest zawór zwrotny (R), trójnik (S), przewody gumowe te same, co przewody zwrotne / nadmiarowe (T), wakuometr (W) i strzykawka (U) . Podłączamy przewód (T) do króćca zaworu EGR, lub regulatora turbiny lub siłownika klap wirowych i wysysamy strzykawką powietrze. Zawór zwrotny (R) przed strzykawką utrzymuje podciśnienie a na wakuometrze (W) widzimy czy podciśnienie utrzymuje się. Tym patentem możemy też sprawdzić szczelność uszczelniaczy trawersów.
Tu mały opis wygląd trawerzów.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 21:00 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Tak informacyjnie:rafi pisze:... a mianowicie pożądany początek wtrysku 4.6 CA i rzeczywisty początek wtrysku 4.7 CA. U kolgów w innych zośkach wygląda to troche inaczej pożądany początek 1.8 CA i rzeczywisty 2.1 CA ....
Ja w swojej Zośce od zawsze miałem 3,7 CA.. Silnik 2.2 DTR i pompa nie była nigdy robiona.
pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W sklepach z częściami do samochodów kupisz zaworek zwrotny do spryskiwaczy lub tu
Zaworek zwrotny lub w sklepach akwarystycznych,strzykawke dużą w sklepach medycznych za 5zł.
Zaworek zwrotny lub w sklepach akwarystycznych,strzykawke dużą w sklepach medycznych za 5zł.