[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Witam! Prosze o informację co oznaczają dwie ostatnie litery(cyfry) w kodzie błedu. U mnie dzis pojawił sie błąd ECN 4005A i zapaliła kontrolka z silnikiem, Co oznacza to 5A, bo wiem, ze ECN 400 oznacza błąd EGR. Czy w takim przyadku pomoze jego czyszczenie? proszę o odpowiedź głównie Markiego, bo czytajac temat widze, że to on jest tu głównym macherem od EGR
Na temat opisu błędów info jest na forum tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157 .Nigdy nie zwracałem uwagi na ostatnie cyfry czy litery,bo pierwsze cztery zawsze trafnie lokalizowały uszkodzenie.Korzystając z Techa czy Opcoma można sprawdzić czy błąd jest obecny czy też nie.Tzn czy wystąpił chwilowo czy jest obecny non stop.W moim aucie problemy z EGRem zaczynały się właśnie w taki sam sposób.Najpierw kilka razy kontrolka zapaliła się,potem doszły problemy z mocą, aż auto w ogóle nie wykazywało ochoty do jazdy.EGRa można wyczyścić tylko jak później w tym temacie pisałem uważam,że należałoby posmarować elementy pracujące smarem odpornym na wysokie temperatury aby nie doprowadzić do zapiekania.
Ta fota najlepiej to obrazuje. Czyli nie od dołu.marcolub pisze: Podkładka z otworami powinna być od spodu? w miejscu wlotu spalin?
Jeśli nowy zawór działa poprawnie to powinna sama zgasnąć.marcolub pisze:Czy kontrolka Check Engine powinna zgasnąć? czy trzeba na Tech jechać?
Wymiana trwa ok 2 godz.
Dzięki wielkie za info, bo mi koledzy z Vectry Club namieszali, wstawili blaszkę za EGR :
/usunąłem rys bo jest powyżej/
stąd moje pytanie.
Fiat nie stosuje dodatkowych uszczelek pod tą blaszkę z otworami (ma ona 1,2mm) i specjalny profil w kierunku kolektora (na poprzednim zdjęciu położyłem wgłebieniem do EGR a ma być odwrotnie).
Odkręcałem też EGR razem z rurką od kolektora (dużo szybciej i wygodniej) UWAGA na uszczelkę za opaską przy kolektorze wydechowym.
/usunąłem rys bo jest powyżej/
stąd moje pytanie.
Fiat nie stosuje dodatkowych uszczelek pod tą blaszkę z otworami (ma ona 1,2mm) i specjalny profil w kierunku kolektora (na poprzednim zdjęciu położyłem wgłebieniem do EGR a ma być odwrotnie).
Odkręcałem też EGR razem z rurką od kolektora (dużo szybciej i wygodniej) UWAGA na uszczelkę za opaską przy kolektorze wydechowym.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 18:31 przez marcolub, łącznie zmieniany 2 razy.