Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Teraz już za późno na zastanawianie sie czy był kręcony,tam w egr nie szukaj możliwości sprawdzenia przebiegu a raczej gdzie indziej,np stan kierownicy,nakładki na pedały,siedzenia,luzy na zawiasach,stan sprawności silnika diagnostyka,sprężanie,może kto inny ci więcej podpowie,więc kupiłeś to teraz dbaj o nią a będziesz zadowolony.sobit pisze:mam takie pytanko. Panowie przy jakich przebiegach zaczął wam się zacinać egr?? Mój wóz jest z importu i zastanawiam się, czy nie był kręcony. Wydaje mi się, że zacinający egr może być elementem, na którym można w przybliżony sposób porównać przebiegi.
Ja nie czyściłem EGRa (nie wyjmowałem go) tylko go podłączyłem bo był jeden kabel odcięty. Co do czyszczenie to tylko przepustnicę czyściłem.aleks27 pisze:ja tez tak zrobilem jak ty nawet 3 razy ,jednak u mnie to byly dobrego zle poczatki.
moj egr po 3 czyszczeniu niestety umarl tzn obrocil sie w przeciwnym kierunku.
zakupilem nowy i teraz mam spokoj,koszt spory ale wydaje mi sie ze pare kkm zrobie bezproblemowo
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
sobit, raczej ciężko porównać przebiegi po EGR. Jego trwałość w dużej mierze zależy od stylu jazdy, odcinków jednorazowo pokonywanych, średnich obrotów itp.
Np. w autku, które jeździ w 90% po mieście i na niskich obrotach z niedogrzanym silnikiem EGR szybciej odmówi posłuszeństwa niż w takim, które często jest gonione w trasie i jeździ na wyższych obrotach. Różnice mogą sięgać nawet 100kkm a czasem i więcej.
Mój dalszy sąsiad (nie chce się wpisać na forum bo to starszy "dziadek") ma Zosię 2.0DTI 2002r od nowości, przejechane ponad 500kkm i EGR śmiga jak nowy, lecz auto jeździ 95% po trasie Piekary - Hamburg, Piekary - Zamość i raz w roku wczasy Chorwacja, Turcja, Hiszpania...
Np. w autku, które jeździ w 90% po mieście i na niskich obrotach z niedogrzanym silnikiem EGR szybciej odmówi posłuszeństwa niż w takim, które często jest gonione w trasie i jeździ na wyższych obrotach. Różnice mogą sięgać nawet 100kkm a czasem i więcej.
Mój dalszy sąsiad (nie chce się wpisać na forum bo to starszy "dziadek") ma Zosię 2.0DTI 2002r od nowości, przejechane ponad 500kkm i EGR śmiga jak nowy, lecz auto jeździ 95% po trasie Piekary - Hamburg, Piekary - Zamość i raz w roku wczasy Chorwacja, Turcja, Hiszpania...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Panowie w woli ścisłości mam podobne objawy do opisanych powyżej ,nie podpinałam auta pod żadne komputery- w woli wyjaśnienia, ale byłam u mechanika i stwierdził mi że brak mocy mam z powodu turbiny którą w takim wypadku należy wymienić a co to jest ten EGR - jestem kobietą mogę nie wiedzieć,bo teraz jestem w kropce co robić z Zafirką wymieniać wel naprawiać EGR czy turbine. POMOCY
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
EniNiko, jeśli Twój "doktor" nie zrobił diagnozy polegającej na odczytaniu zarejestrowanych błędów tylko "na oko" i stwierdził uszkodzenie turbiny, to możesz sobie go odpuścić. Oczywiście są usterki które dają się odkryć prostymi metodami, ale w przypadkach gdzie elementem usterki może być elektronika, jakieś czujniki to podstawą jest diagnostyka komputerowa
Pewnie tak jest, tylko że czyszczenie kolektora to połowa sukcesu, kanały dolotowe w głowicy już ciężko doczyścić o obrośniętych mazią zaworach już mowy nie ma. Jest na to sposób bez rozkręcania, efekty rewelacyjne http://www.liqui-moly.pl/jctseba119 pisze:Moim zdaniem oblepiony jest cały kolektor ssący,a spowodowane jest to delikatna jazdą. Rozbierałem i czyściłem to już w 3 zafirkach.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2011, 09:28 przez toldek1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Fajna sprawa takie czyszczenie bez demontażu,tylko mało warsztatów takie wynalazki ma i dla większości zostaje tylko czyszczenie kolektora.. .A u Ciebie SH'Raku prawdopodobnie pokazywało błąd P0400 z dopiskiem za mały przepływ gazów recyrkulacji,a to może być między innymi właśnie z powodu brudnego dolotu..