Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
aleks27

#376 Post autor: aleks27 »

ja tez tak zrobilem jak ty nawet 3 razy ;),jednak u mnie to byly dobrego zle poczatki.
moj egr po 3 czyszczeniu niestety umarl tzn obrocil sie w przeciwnym kierunku.
zakupilem nowy i teraz mam spokoj,koszt spory ale wydaje mi sie ze pare kkm zrobie bezproblemowo

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#377 Post autor: sobit »

mam takie pytanko. Panowie przy jakich przebiegach zaczął wam się zacinać egr?? Mój wóz jest z importu i zastanawiam się, czy nie był kręcony. Wydaje mi się, że zacinający egr może być elementem, na którym można w przybliżony sposób porównać przebiegi.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#378 Post autor: Dziadek13 »

sobit pisze:mam takie pytanko. Panowie przy jakich przebiegach zaczął wam się zacinać egr?? Mój wóz jest z importu i zastanawiam się, czy nie był kręcony. Wydaje mi się, że zacinający egr może być elementem, na którym można w przybliżony sposób porównać przebiegi.
Teraz już za późno na zastanawianie sie czy był kręcony,tam w egr nie szukaj możliwości sprawdzenia przebiegu a raczej gdzie indziej,np stan kierownicy,nakładki na pedały,siedzenia,luzy na zawiasach,stan sprawności silnika diagnostyka,sprężanie,może kto inny ci więcej podpowie,więc kupiłeś to teraz dbaj o nią a będziesz zadowolony.

paweldudala

#379 Post autor: paweldudala »

aleks27 pisze:ja tez tak zrobilem jak ty nawet 3 razy ;),jednak u mnie to byly dobrego zle poczatki.
moj egr po 3 czyszczeniu niestety umarl tzn obrocil sie w przeciwnym kierunku.
zakupilem nowy i teraz mam spokoj,koszt spory ale wydaje mi sie ze pare kkm zrobie bezproblemowo
Ja nie czyściłem EGRa (nie wyjmowałem go) tylko go podłączyłem bo był jeden kabel odcięty. Co do czyszczenie to tylko przepustnicę czyściłem.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#380 Post autor: Jaymzarf »

sobit, raczej ciężko porównać przebiegi po EGR. Jego trwałość w dużej mierze zależy od stylu jazdy, odcinków jednorazowo pokonywanych, średnich obrotów itp.
Np. w autku, które jeździ w 90% po mieście i na niskich obrotach z niedogrzanym silnikiem EGR szybciej odmówi posłuszeństwa niż w takim, które często jest gonione w trasie i jeździ na wyższych obrotach. Różnice mogą sięgać nawet 100kkm a czasem i więcej.
Mój dalszy sąsiad (nie chce się wpisać na forum bo to starszy "dziadek") ma Zosię 2.0DTI 2002r od nowości, przejechane ponad 500kkm i EGR śmiga jak nowy, lecz auto jeździ 95% po trasie Piekary - Hamburg, Piekary - Zamość i raz w roku wczasy Chorwacja, Turcja, Hiszpania...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#381 Post autor: sobit »

No faktycznie Panowie macie rację. Tak jak Dziadek13 piszesz, muszę dbać i mieć nadzieję, że nic większego się nie zepsuje.

EniNiko

#382 Post autor: EniNiko »

Panowie w woli ścisłości mam podobne objawy do opisanych powyżej ,nie podpinałam auta pod żadne komputery- w woli wyjaśnienia, ale byłam u mechanika i stwierdził mi że brak mocy mam z powodu turbiny którą w takim wypadku należy wymienić a co to jest ten EGR - jestem kobietą mogę nie wiedzieć,bo teraz jestem w kropce co robić z Zafirką wymieniać wel naprawiać EGR czy turbine. POMOCY :(

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#383 Post autor: MieHor »

EniNiko, jeśli Twój "doktor" nie zrobił diagnozy polegającej na odczytaniu zarejestrowanych błędów tylko "na oko" i stwierdził uszkodzenie turbiny, to możesz sobie go odpuścić. Oczywiście są usterki które dają się odkryć prostymi metodami, ale w przypadkach gdzie elementem usterki może być elektronika, jakieś czujniki to podstawą jest diagnostyka komputerowa

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#384 Post autor: Harry200 »

Brak mocy może być spowodowany samą turbiną ,EGR i wieloma innymi czynnikami,jak EGR nie domaga to komputer odłącza turbinę .Tak jak napisał MieHor trzeba zacząć od diagnozy komputerowej,później kody błędów na forum i wtedy zobaczymy..

EniNiko

#385 Post autor: EniNiko »

Panowie w poniedziałek jade na komputer z zośką i zdam relacje co wyszło. ;)

seba119

#386 Post autor: seba119 »

Moim zdaniem oblepiony jest cały kolegtor ssący,a spowodowane jest to delikatna jazdą. Rozbierałem i czyściłem to już w 3 zafirkach.

toldek1
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 30 maja 2010, 16:30
Lokalizacja: podkarpacie
Model:

#387 Post autor: toldek1 »

seba119 pisze:Moim zdaniem oblepiony jest cały kolektor ssący,a spowodowane jest to delikatna jazdą. Rozbierałem i czyściłem to już w 3 zafirkach.
Pewnie tak jest, tylko że czyszczenie kolektora to połowa sukcesu, kanały dolotowe w głowicy już ciężko doczyścić o obrośniętych mazią zaworach już mowy nie ma. Jest na to sposób bez rozkręcania, efekty rewelacyjne http://www.liqui-moly.pl/jct
Ostatnio zmieniony 04 lip 2011, 09:28 przez toldek1, łącznie zmieniany 1 raz.

SH'Raku

#388 Post autor: SH'Raku »

toldek1, chętnie sprawdzę o co chodzi bo mam podobny problem z swoją Zofią, też był wymieniany EGR i pomogło na chwilę problem zaczyna powracać, dowcip w tym że błąd w kompie pokazywał EGR ;/
Ostatnio zmieniony 04 lip 2011, 09:30 przez SH'Raku, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#389 Post autor: Harry200 »

Fajna sprawa takie czyszczenie bez demontażu,tylko mało warsztatów takie wynalazki ma i dla większości zostaje tylko czyszczenie kolektora.. :/.A u Ciebie SH'Raku prawdopodobnie pokazywało błąd P0400 z dopiskiem za mały przepływ gazów recyrkulacji,a to może być między innymi właśnie z powodu brudnego dolotu..

EniNiko

#390 Post autor: EniNiko »

a na komputerze zero błędów i co teraz nie wiem jak usprawnić moje autko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”