Problem 2 DTI jak zimny pali -Pomocy
Moderator: Sebu$
Problem 2 DTI jak zimny pali -Pomocy
Witam,
może ktoś z was miał podobny problem:
Zafira 2 DTI silnik pali ładnie jak jest zimny świece się nagrzewają i pali z pierwszego ale jak przejadę krótki dystans lub przestygnie nie do końca (wtedy świeca się nie nagrzewa bo silnik wyczówa jeszcze jakąś tem. w komorze) i wtedy klops chce odpalić to kręcę chyba ze 30 sek.
Ale jak jest ciepły to też pali ładnie.
Zaobserwowałem że gdy świece żarowę się nagrzewają to pali ładnie ale gdy nie to straszna lipa. Podobny problem miałem w lato od czasu do czasu też strasznie długo kręcił ale jak ciepły silnik to pali ładnie. Wczoraj żona pojechała na zakupy w domu odpalił ładnie świece się nagrzały ale dzwoni do mnie za dwie godziny że chciała odpalić po zakupach i nic z tego wykręciła cały prąd z akumulatora . (świece oczywiście się nie nagrzały bo był nie do końca wystudzony) Może ktoś przerabiał już taki temat proszę o podpowiedź.
może ktoś z was miał podobny problem:
Zafira 2 DTI silnik pali ładnie jak jest zimny świece się nagrzewają i pali z pierwszego ale jak przejadę krótki dystans lub przestygnie nie do końca (wtedy świeca się nie nagrzewa bo silnik wyczówa jeszcze jakąś tem. w komorze) i wtedy klops chce odpalić to kręcę chyba ze 30 sek.
Ale jak jest ciepły to też pali ładnie.
Zaobserwowałem że gdy świece żarowę się nagrzewają to pali ładnie ale gdy nie to straszna lipa. Podobny problem miałem w lato od czasu do czasu też strasznie długo kręcił ale jak ciepły silnik to pali ładnie. Wczoraj żona pojechała na zakupy w domu odpalił ładnie świece się nagrzały ale dzwoni do mnie za dwie godziny że chciała odpalić po zakupach i nic z tego wykręciła cały prąd z akumulatora . (świece oczywiście się nie nagrzały bo był nie do końca wystudzony) Może ktoś przerabiał już taki temat proszę o podpowiedź.
Kolego, widzisz problem opisany przez Ciebie to największa i najsławniejsza bolączka tego silnika. Przyczyny mogą być 2. Pierwsza to nieszczelność układu zasilania paliwem i od niej może sam zacznij, sprawdz przewody nadmiarowe wtryskiwaczy w jakim są stanie oraz ich łączniki (a najpewniej to wymień je, pieniądz nieduży) Obejrzyj puszkę filtra paliwa (intencja projektanta używania wymiennych wkładów może i dobra ale w praktyce sama obudowa róznie się spisuje, zwłaszcza jeśli ktoś wcześniej jak osiłek się z nią obchodził) Co do elementu obudowy filtra to polecam rowiązanie, które sam zastosowałem i spisuje się wprost rewelacyjnie tj zastąpienie oryginalnej całej puszki wraz z wkładem filtrem od mercedesa viano diesel, jest to fabrycznie zamknięta metalowa puszka z wejściem i wyjściem paliwa, zyskasz 100% pewności że z tej strony wszystko gra. Jeśli już jesteś przy filtrze to oceń jego kolor, jeśli czarny to mogą być uszkodzone mostki wtryskiwaczy i zostaje wysysany olej z silnika, chodz to nie jest 100% wyznacznik tej usterki, tą drogą również można pobierać powietrze do układu zasilania paliwem. Koszt wymiany w tym przypadku to ok 500pl chodz gdzieś jest porada jak to samemu zrobić. Dalej można wymienić czujnik płynu chłodniczego, choć wątpliwe jest żeby mylił się w tak charakterystyczny sposób No i najpoważniejsza druga przyczyna, może być to głowiczka w pompie wtryskowej która podaje już z racji lat niewłaściwe ciśnienie i stąd problem lub ogólnie usterka pomy taka jak jej rozszczelnienie lub inne bzdurki, ale ocenisz to tylko na stole i to u majstra który się tym zajmuje,. Proponuję przejść przez początkowe punkty i je wykonać, a w razie braku zmian, ostatni punkt który również mam za sobą i to w full opcji Rozwiązania które zaproponowano Ci wyżej to zwykłe maskowanie problemu jak do sprzedaży i w zasadzie oszukiwanie samego siebie, że dzięki swojej inteligencji zaoszczędziłem .....set złotych
-
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
witam kolega tu ładnie wszystko opisuje i pewnie ma trochę racji jeżeli układ się zapowietrza ale koledze NYGUS chodzi o to że auto ma problemy z paleniem jak świece żarowe nie grzeją wgranie nowego softu też nie za wiele pomaga jak widać z oceny innych kolegów i z własnego doświadczenia też wiem że nie zależy to od pompy bo ja też po regeneracji [serwis bosch] miałem te same problemy co przed regeneracją.
Miałem dokładnie taki sam problem i zastosowałem mały układzik który powoduje ze świece zawsze grzeją do puki silnik nie osiągnie jakiejś tam żądanej temp. i wtedy auto zawsze odpala . Wgranie softu kosztuje i jak koledzy piszą nie pomaga . Na tym układzie jeżdżę jakieś 3 lata i nic się złego nie dzieje . Koszt niewielki a pomaga .
Dzięki za wpisy skorzystałem z rozwiązania "wesolys:
pozdrawiam
i naprawdę pomogło.wesolys pisze:witam dobrym rozwiązaniem jest moduł elektroniczny który powoduje grzanie świec bez względu na temp. silnika ja używam go od 3 lat i nie ma problemu z odpalaniem [zakup na alegro cena 70-80zł z instrukcją montażu]
pozdrawiam
Witam, trochę odgrzewam ten temat, ale czy ktoś może powiedzieć gdzie w wawie można zrobić solidnie wgranie softu o którym wzmianka powyżej. Po kilku dniach postoju samochód odpala normalnie kontrolka świec żarowych pali się kilka sekund. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow jak auto postoi godzinę do dwóch to trzeba dłużej kręcić. Świece dobre. Filtry pozmieniane. A z tego co czytam na forach wychodzi na to, ze jeśli chodzi o podgrzewanie świec żarowych to jest to wada fabryczna zafiry a, tzn jeśli silnik nie jest wystudzony do końca to świece nie załączają się