[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Mam to samo od dwóch tygodni i stawiam na EGR, po zimie lubi się ujawnić, tyle, że przed świętami nie było czasu go wyczyścić, po świętach czyszczę wszystko jak leci: egr, przepustnica i boost - jak nic nie da to do wymiany EGR.
U mnie też nie ma na razie sławnego błędu 0400.
U mnie też nie ma na razie sławnego błędu 0400.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
nynek11 pisze:ale dobrać się do kolektora to już nie taka łatwa sprawa jak z EGR a dokładnie gdzie jest ta przepływka? silnik Z19DTH 150KM
Temat o przepustnicypablo33 pisze:kolega chyba miał na myśli przepustnice a nie przepływkę
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Nigdzie nie napisałem, że mam bądź miałem pewność.Bartez pisze:A skąd pewność ,że to EGR :>
99% sytuacji, kiedy auto nie ma "dołu" do ok. 2500 obr/min dotyczy egr. Stąd moja diagnoza (nieskuteczna) i próba naprawy.
Zobaczymy co serwis powie.
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 17:41 ]
No to już jestem po diagnozie :-/
Padło turbo.
WITAM WSZYSTKICH ZAFIROMANIAKÓW.
NIEDAWNO WYMIENIŁEM EGR-A PO DWÓCH PRÓBACH CZYSZCZENIA BEZ SKUTKU.ALE PO NIEDŁUGIM CZASIE PO GWAŁTOWNYM DODANIU GAZU WYSKAKIWAŁA KONTROLKA Z AUTKIEM I AUTO TRACIŁO MOC. PO PONOWNYM ODPALENIU WSZYSTKO OK DO CZASU PODKRĘCENIA NA OBROTACH PONAD 3000. WYSKOCZYŁ BŁĄD 000175 NA STACYJCE.JESTEM NOWY.BARDZO PROSZĘ O POMOC CO TO MOŻE BYĆ.
Proszę nie pisać dużymi literami - oznacza to "krzyk" i nie jest zgodne z Regulaminem - Bodek
NIEDAWNO WYMIENIŁEM EGR-A PO DWÓCH PRÓBACH CZYSZCZENIA BEZ SKUTKU.ALE PO NIEDŁUGIM CZASIE PO GWAŁTOWNYM DODANIU GAZU WYSKAKIWAŁA KONTROLKA Z AUTKIEM I AUTO TRACIŁO MOC. PO PONOWNYM ODPALENIU WSZYSTKO OK DO CZASU PODKRĘCENIA NA OBROTACH PONAD 3000. WYSKOCZYŁ BŁĄD 000175 NA STACYJCE.JESTEM NOWY.BARDZO PROSZĘ O POMOC CO TO MOŻE BYĆ.
Proszę nie pisać dużymi literami - oznacza to "krzyk" i nie jest zgodne z Regulaminem - Bodek
Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, 20:43 przez hołek, łącznie zmieniany 3 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
P0001 Generic Fuel Volume Regulator Control Circuit / Openhołek pisze:.. WYSKOCZYŁ BŁĄD 000175 NA STACYJCE....
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Nie wiem, co oznacza ten blad, ktory ci podaje ale podam ci moj przyklad. U mnie zacinala sie iglica w EGR i przez to zasyfil sie na amen DPF. Na poczatku wlasnie byly takie objawy jak mowisz, a potem kaplica i zjechalem na lawecie. Wlazlem pod auto i rozlaczylem wydech przed DPFem. Auto chodzilo normalnie i nawet mialo fajnego "buta". Sprawdz to. Poluzuj te 3 sruby, na wydechu aby bylo tak przynajmniej z cm. przerwy i przejedz sie. Troche bedziesz kopcil ale przynajmniej wykluczysz ewentualnie DPF. Jesli wyjdzie na to, ze to jednak ten szajs proekologiczny, to polecam czysczenie we wlasnym zakresie.
Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawiam
Pawel
Jako ciekawostkę wrzucam filmik ukazujący ruch części mechanicznej zaworu od silnika 1.3 CDTI po czyszczeniu cewki i mechaniki. Na dniach wrzucę filmik z zaworem od 1.9.
Cewka, mimo iż po odkręceniu części mechanicznej wydawała się na sprawną (trzpień ładnie wyskakiwał na 6 mm po naciśnięciu palcem) to po podaniu sygnału nie wykazywała żadnych ruchów. Dopiero rozebranie cewki i jej solidne wyczyszczenie dało rezultat.
http://www.youtube.com/watch?v=imtMevfnp3o
Cewka, mimo iż po odkręceniu części mechanicznej wydawała się na sprawną (trzpień ładnie wyskakiwał na 6 mm po naciśnięciu palcem) to po podaniu sygnału nie wykazywała żadnych ruchów. Dopiero rozebranie cewki i jej solidne wyczyszczenie dało rezultat.
http://www.youtube.com/watch?v=imtMevfnp3o