[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#541 Post autor: Bodek »

Mam to samo od dwóch tygodni i stawiam na EGR, po zimie lubi się ujawnić, tyle, że przed świętami nie było czasu go wyczyścić, po świętach czyszczę wszystko jak leci: egr, przepustnica i boost - jak nic nie da to do wymiany EGR.

U mnie też nie ma na razie sławnego błędu 0400.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#542 Post autor: ADAMO_16 »

EGR wyczyściłem i nic, na forum poczytałem o boost sensorze i bingo! Wyglądał jak czopek oklejony qupą. Po przemyciu benzynką już dwa lata fura śmiga.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

dodek99

#543 Post autor: dodek99 »

Witam serdecznie Panowie ,dzięki śliczne za doradztwo wożę w bagażniku zastępczy egr najpierw go wymienię i sprawdzę jak nie pomoże to wyczyszczę boostsensor. Napisze o efektach narzazie pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#544 Post autor: ADAMO_16 »

Czyszczenie sensora to pikuś przy egrze. Zrób całość i na jakiś czas problem z głowy.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#545 Post autor: Bodek »

nynek11 pisze:ale dobrać się do kolektora to już nie taka łatwa sprawa jak z EGR a dokładnie gdzie jest ta przepływka? silnik Z19DTH 150KM
pablo33 pisze:kolega chyba miał na myśli przepustnice a nie przepływkę
Temat o przepustnicy
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

dodek99

#546 Post autor: dodek99 »

Witam Panowie pisałem ze podzielę się informacjami na temat efektów po wyczyszczeniu egr-a i bostsensora,i muszę przyznać ze egr był nawet brudny bostsensor cały obklejony smolą,ale niestety zoska jak przerywała tak dalej przerywa ma ktos jakies pomysly i sugestie pozdrawiam.

zicc

#547 Post autor: zicc »

Minęło ok 3 miesiące od czyszczenia przezemnie zaworu (kilka postów wyżej opisałem). Póki co działa jak ta lala :) Zanim zdecydujecie się lekką ręką wydać 5 stówek na nowy spróbujcie sami przeczyścić!

piorun

#548 Post autor: piorun »

a aż tak skomplikowana operacja to to nie jest,a jaka satysfakcja

Pitt

#549 Post autor: Pitt »

Dopadło i mnie...
Do 2500 obr/min nie dzieje sie kompletnie nic. Włączanie sie do ruchu, to groza, wyprzedzanie to samobójstwo.
Wyciągnąłem EGR, okopcony, ale wszystko płynnie działa, rurki do niego dochodzące - tragedia.
Wszystko oczyściłem. Złożyłem. I...
... bez zmian. Nie jedzie.
Jutro serwis :(

Bartez
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#550 Post autor: Bartez »

A skąd pewność ,że to EGR :>

Pitt

#551 Post autor: Pitt »

Bartez pisze:A skąd pewność ,że to EGR :>
Nigdzie nie napisałem, że mam bądź miałem pewność.
99% sytuacji, kiedy auto nie ma "dołu" do ok. 2500 obr/min dotyczy egr. Stąd moja diagnoza (nieskuteczna) i próba naprawy.

Zobaczymy co serwis powie.

[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 17:41 ]
No to już jestem po diagnozie :-/
Padło turbo.

hołek

#552 Post autor: hołek »

WITAM WSZYSTKICH ZAFIROMANIAKÓW.
NIEDAWNO WYMIENIŁEM EGR-A PO DWÓCH PRÓBACH CZYSZCZENIA BEZ SKUTKU.ALE PO NIEDŁUGIM CZASIE PO GWAŁTOWNYM DODANIU GAZU WYSKAKIWAŁA KONTROLKA Z AUTKIEM I AUTO TRACIŁO MOC. PO PONOWNYM ODPALENIU WSZYSTKO OK DO CZASU PODKRĘCENIA NA OBROTACH PONAD 3000. WYSKOCZYŁ BŁĄD 000175 NA STACYJCE.JESTEM NOWY.BARDZO PROSZĘ O POMOC CO TO MOŻE BYĆ.

Proszę nie pisać dużymi literami - oznacza to "krzyk" i nie jest zgodne z Regulaminem - Bodek
Ostatnio zmieniony 25 lip 2012, 20:43 przez hołek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#553 Post autor: Bodek »

hołek pisze:.. WYSKOCZYŁ BŁĄD 000175 NA STACYJCE....
P0001 Generic Fuel Volume Regulator Control Circuit / Open
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

hatson

#554 Post autor: hatson »

Nie wiem, co oznacza ten blad, ktory ci podaje ale podam ci moj przyklad. U mnie zacinala sie iglica w EGR i przez to zasyfil sie na amen DPF. Na poczatku wlasnie byly takie objawy jak mowisz, a potem kaplica i zjechalem na lawecie. Wlazlem pod auto i rozlaczylem wydech przed DPFem. Auto chodzilo normalnie i nawet mialo fajnego "buta". Sprawdz to. Poluzuj te 3 sruby, na wydechu aby bylo tak przynajmniej z cm. przerwy i przejedz sie. Troche bedziesz kopcil ale przynajmniej wykluczysz ewentualnie DPF. Jesli wyjdzie na to, ze to jednak ten szajs proekologiczny, to polecam czysczenie we wlasnym zakresie.

Pozdrawiam
Pawel

rostex
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Płońsk
Model:

#555 Post autor: rostex »

Jako ciekawostkę wrzucam filmik ukazujący ruch części mechanicznej zaworu od silnika 1.3 CDTI po czyszczeniu cewki i mechaniki. Na dniach wrzucę filmik z zaworem od 1.9.

Cewka, mimo iż po odkręceniu części mechanicznej wydawała się na sprawną (trzpień ładnie wyskakiwał na 6 mm po naciśnięciu palcem) to po podaniu sygnału nie wykazywała żadnych ruchów. Dopiero rozebranie cewki i jej solidne wyczyszczenie dało rezultat.

http://www.youtube.com/watch?v=imtMevfnp3o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”